Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@13:25:12 GMT

پایان خوش ماجرای «دناپلاس» و استقبال توییتری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۶۲۱

پایان خوش ماجرای «دناپلاس» و استقبال توییتری‌ها

گروه سیاست سایت فردا: قصه دناپلاس هم پایان خوشی داشت. همین چند روز قبل بود که اختصاص دناپلاس قسطی به نمایندگان مجلس کلی حاشیه به راه انداخت و با موجی از انتقادات مواجه شد. برخی تخریب‌گران و منتقدان تند مجلس نیز از آب گل‌آلود ماهی گرفته و انگ رانت‌خواری به مجلس زدند. هیات رئیسه، اما بعد از چند روز سکوت و البته تامل در این باره راهکار مناسب را پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار شد که مالکیت خودرو‌ها از آن مجلس بماند و نمایندگان محترم صرفا از آن استفاده کنند. در همین راستا سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: با توجه به افزایش سرسا‌م‌آور قیمت خودرو از زمان خرید بر اساس مصوبه هیئت رئیسه خودرو‌های دنا به نمایندگان فروخته نمی‌شود و در مالکیت مجلس خواهد ماند.
این رویکرد مجلس یازدهم با استقبال گسترده مردم که نمود بیرونی آن در فضای مجازی است، مواجه شد. آنچه در ادامه می‌آید واکنش برخی کاربران توییتری به این تصمیم مجلس است.


ماسو: با توجه به قیمت سرسام آور خودرو طی ۴ ماه گذشته و حتی بالا رفتن خودرویی مانند پراید جزو کالا‌های لاکچری محسوب شده است، هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت خودرو‌ها در مالکیت مجلس باشد. ان‌شالله شاهد طرح و برنامه‌های بهتری از سمت مجلس باشیم.

حنا فرزانه: خودروی نمایند‌ها که بهونتون بود، ولی دم حاج باقر گرم که این بهونه رو هم ازتون گرفت! مجلس هیچ ماشینی به هیچ نماینده‌ای با هیچ رانتی نمیده!

آسید محمد: عدالتخوا‌های امروزی بهتر بگیم عدالتخوارا معنی واقعی عدالتخواهی رو تغییر دادن چرا خبر پس دادن واکسن و خودروی مجلس رو منعکس نمی‌کنید؟ چی؟ آها؟! ۱ نونتون تو زدن مجلسه؟!

آرتورشاه: از آپشن‌های مجلس قبل تا الان ۲ تاش مشخص شد یک تحویل خودروی خارجی به نمایندگان یکی واکسن آنفولانزا و ...، این مجلس ۴ ماهه، واکسن پس داده شده به وزارت بهداشت، خودرو‌های (ایرانی) هم در مالکیت مجلس است.

علیرضا جانگیری: شرف یعنی نذاری هیچ خودرویی از بیت المال به مالکیت نماینده‌ها دربیاد.

مهرگان: هیات رئیسه مجلس امروز تصمیم گرفت علیرغم اینکه در ادوار قبلی سوزوکی و سراتو به نماینده‌ها میدادن در این دوره هیچ خودرویی به مالکیت نماینده‌ها درنیاد!

حسین صارمی: با تصمیم هیات رئیسه مجلس «هیچ خودرویی به مالکیت نماینده‌ها در نمیاد» و صرفا از خودرو‌ها موقتا استفاده می‌کنند؛ ضمنا ادوار قبلی خودرو خارجی میدادن و صداشو در نمیاوردن!

حامد مقدم: الحمدلله گویا هیئت رئیسه مجلس یک رویه غلط دیگه رو اصلاح کرد. مجلس لاریجانی ویتارا و سراتو میداد به نماینده‌ها .. در این مجلس ماشین شد پرشیا و دناپلاس و نکته مهم اینکه طبق اعلام مجلس ماشین‌ها واگذار نمیشه و پیش مجلس میمونه برای استفاده نمایند‌ه‌های بعد ...

حسین هرندی: هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت هیچ خودرویی به نام هیچ نماینده‌ای نشود، خداروشکر میکنم به خاطر رای خودم و مطمئنم هر کی از این مجلس حمایت نکنه یه جای کارش میلنگه.

رویا آزادمهر: هیات رئیسه مجلس پس از واکسن‌ها، خودرو‌ها رو هم به نماینده‌ها نداد تا فقط حق استفاده از آن‌ها رو داشته باشند؛ انتظار ما هم از رئیس مجلس انقلابی جز این نیست، نماینده‌های مجلس، پرسنل ناجا و شهرداری نیستن که احتیاج به حمایت داشته باشن، هیچ امتیازی براشون قائل نشو حاج باقر!

طا‌ها باقری: خداروشکر حداقل این مجلس صدای مردم راو میشنوه و اگر کاری انجام میده حالا چه درست چه غلط، ولی چون مردم اعتراض میکنن سعی در تصحیح اون روند میگیره از این به بعد خودرو‌ها به شخص نماینده تعلق نمیگیره و در تملک مجلس میمونه تا نماینده‌های دوره‌های بعد ازش استفاده کنند

فامیل دور: تو قضیه دناپلاس مجلس به خاطر بصرفه بودن واگذاری خودرو به نمایندگان، نسبت به هزینه جاری خودرو، طرح واگذاری رو انجام داد، ولی بعد از آشفتگی بازار خودرو و اختلاف زیاد قیمت تو بازار و ایجاد رانت، مجلس اعلام کرده که خودرو‌ها واگذار شده در مالکیت مجلس میمونه نه نمایندگان خوب و بدشو با هم بگیم!

حاج فیدل: مجلس تصمیم گرفت که خودرو‌ها در تملک مجلس باشه و فقط به عنوان خودروی خدمت در اختیار نمایندگان باشه، این اصلاح قانون داخلی مجلس رو به عنوان واکنش مناسب و منطقی مجلس به افکار عمومی می‌بینم. انشالله که این رویه با وقت ادامه پیدا کنه

جواد آقایی: دم هیئت رئیسه مجلس گرم که در موضوع خودرو‌های نمایندگان هم رویه دوره‌های گذشته را اصلاح کرد و هم شفافسازی نمود ... خودرو‌ها به نمایندگان فروخته نخواهد شد.

محمدی: مجلس (باتوجه به اختلاف قیمت ارزش روز خودرو‌ها در قیاس با قیمت خریداری شده) امروز تصمیم گرفت، خودرو‌ها به نمایندگان فروخته نشه و مالکیت آن متعلق به مجلس و به عنوان خودروی خدمت در اختیار نماینده‌ها باشه. اصلاح این قوانین در مجلس انقلابی، شبهات اذهان عمومی را برطرف می‌کند.

سیده کاف: دو خبر خوب و اقدام مثبت از مجلس:
-خلع ید از مالک هفت‌تپه تا ۱.۵ ماه آینده
-خودرو‌ها به عنوان خودروی خدمت در اختیار نمایندگان و تملک مجلس خواهد بود.
امیدواریم کسانی که قضیه خودرو‌ها را بهانه‌ای برای تخریب مجلس کردند، برای این اقدامات هم ساکت نباشند!

آریای اول: مجلس ماشینارو هم مثل واکسن‌ها پس داد، دمش گرم!

کیوان ساعدی: اقدام قابل تحسین امروز هیات رئیسه مجلس در ثبت مالکیت خودرو‌ها به نام مجلس، گامی در جهت کاهش انگیزه‌های مادی برای خیز برداشتن به طرف صندلی سبز بهارستان است.
به امید گام‌های بیشتر

منبع: فردا

کلیدواژه: دناپلاس توییتر استقبال هیات رئیسه مالکیت هیات رئیسه مجلس مالکیت مجلس هیچ خودرویی خودرو ها تصمیم گرفت نماینده ها هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟