Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:23:00 GMT

ابطال پروانه بهره برداری چرای دام

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۶۸۶

ابطال پروانه بهره برداری چرای دام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اجرای طرح پایش مراتع استان تاکنون پروانه بهره برداری چرای دام ۶۱۱ بهره بردار متخلف مطابق با شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور با ۷۱۳۶۴ واحد دامی باطل گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همین راستا ظرفیت آزاد شده در مراتعی که پروانه چرای آن باطل گردیده است، در چارچوب دستورالعمل‌های مرتبط و برابر ماده ۱۳ از فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشوردر اختیار سایر بهره برداران دارای صلاحیت قرار خواهد گرفت.

ابوالفضل ولیئی بیان کرد: پایش عرصه‌های مرتعی به منظور جلوگیری از چرای غیرمجاز دام در عرصه‌ها توسط اکیپ پایش مراتع در فصل تعلیف دام انجام و ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در سنوات گذشته به منظور توسعه پوشش گیاهی در قالب عملیات احیاءو اصلاح مراتع با تاکید بر جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و تعلیف بی رویه دام عملیات حفاظت و قرق در سطح ۴۸۰۰ هکتار از عرصه‌های کپه کاری و بذر پاشی شده به اجرا در آمده که در افزایش علوفه مراتع بسیار موثر بوده است.

او ابراز داشت: حدود ۴۹۳ فقره طرح مرتع‌داری در این استان تهیه شده و مدیریت مراتع را طبق ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور به صورت قرارداد محضری به خود مرتعداران واگذار کرده‌ایم.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: تمامی بهره بردارانی که تا پایان سال ۱۳۹۸ پروانه چرای دام دریافت داشته اند می‌بایست تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به تهیه طرح مرتعداری اقدام نمایند و در صورت عدم اقدام در فرجه معین پروانه چرای آنان فاقد اعتبار خواهد بود.

ولیئی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمینه تعادل دام و مرتع باید طرح‌های خود را با رویکرد طرح‌های تلفیقی، تهیه کنیم تا همزمان با تامین علوفه مورد نیاز با استفاده از سایرپتانسیل‌های موجود در مراتع مانند گیاهان دارویی، آبزی پروری، پرورش زنبور عسل، گردشگری ضمن افزایش اشتغالزایی و در آمد زایی مرتعداران از فشار چرای دام بر روی مراتع کاسته شود.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایش مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری بهره برداری چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید