Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوهری مقدم با اشاره به مناظره بایدن و ترامپ گفت: بدترین مناظره تاریخ امریکا و بدون هیچ محتوا، نقطه تحلیل و برنامه ای از طرف نامزدها بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابوذر گوهری مقدم شب گذشته (چهارشنبه 9 مهر) در برنامه گفتگوی ویزه خبری شبکه دو سیما گفت: راهبرد ترامپ و بایدن در مناظره دچار مشکل شد و این بدترین مناظره تاریخ امریکا و بدون هیچ محتوا، نقطه تحلیل و برنامه ای از طرف نامزدها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل امریکا افزود: این دو نامزد به جای ارائه برنامه حزبی به پرخاشگری و فحاشی پرداختند و تأثیر زیادی در جذب آرای خاموش امریکایی ها نداشتند.

 

گوهری مقدم گفت: این مناظره، جدل شخصی و بدون برنامه حزبی بود و مردم چهره بدون روتوش مقامات ارشد خود را دیدند.

 

وی افزود: در امریکا انتخاباتی به عنوان هر فرد یک رأی وجود ندارد و هیأتی انتخاب می شود که آنان رئیس جمهور را انتخاب می کنند.

 

گوهری مقدم گفت: بر این اساس امریکا دموکراتیک نیست و در خوشبینانه ترین حالت یک جمهوری است.

 

وی افزود: ترامپ برای ماندن در قدرت، مشروعیت نظام سیاسی امریکا را زیر سؤال می برد و طرفداران خود را برای مقابله با رقبای خود به شورش تحریک می کند.

 

گوهری مقدم گفت: با توجه به اعتراض هایی که در امریکا بر ضد نژادپرستی سیستمیک وجود دارد اگر اعتراض به انتخابات نیز با آن تلاقی پیدا کند آشوب های جدی تری را در امریکا خواهیم دید البته ترامپ خود را برای این آشوب های خیابانی آماده است.

 

وی افزود: ممکن است در ماه های آینده درگیری هایی در بین مقامات امریکایی و مردم مسلح ایجاد شود و اگر ترامپ هواداران خود را به خیابان بکشاند صحنه هایی را در امریکا می بینیم که سابقه نداشته است.

 

گوهری مقدم گفت: نظرسنجی هایی که در امریکا منتشر می شود بیشتر از سایت ها و رسانه های دموکرات است و در حوزه جمهوریخواهان نتیجه نظرسنجی ها یا نزدیک یا ترامپ جلوتر است.

 

وی افزود: انعکاس رسانه ای این نظرسنجی ها را باید با دقت بیشتری انجام دهیم زیرا برخی دوست دارند القاء کنند که بایدن جلوتر است و این نقد رسانه ای داخلی ماست که باید حواسمان به واقعیت جامعه امریکا جمع باشد و آن را منعکس کنیم.

 

گوهری مقدم گفت: بایدن می داند باید رأی های خاموش را به صحنه آورد و بر این اساس بارها از مردم در مناظره خواست رأی بدهند و اگر رأی ندهند دوباره ترامپ رأی می آورد و این نقطه ضعف بایدن است.

 

وی اضافه کرد: مناظره های بعدی تخصصی و جدی تر می شود البته بعید است رفتار نامزدها تغییر کند و مناظره های محتوایی را ببینیم.

 

گوهری مقدم گفت: دو نامزد بر اساس غریزه و نمایشی که به مخاطب نشان می دهند می خواهند رأی جمع کنند و برنامه مشخصی ندارند البته ممکن است در مناظره معاونان آنان برنامه های ارائه شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترامپ دونالد ترامپ جو بایدن بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت

به گزارش قدس آنلاین، رابرت دنیرو در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «از تحقیرکردن او خسته شده‌ام... او واقعا و حقیقتا یک آدم بیمار است.»
این بازیگر در پاسخ به پرسشی درخصوص تمایل او به بازی در نقش ترامپ، صریحا گفت که هرگز این کار را انجام نخواهد داد، زیرا رئیس‌جمهور سابق حتا یک «ویژگی مثبت» نیز ندارد.او سپس حامیان ترامپ را نشانه گرفت و گفت: «فکر نمی‌کنم آنها متوجه باشند که اگر او خدانکرده دوباره رئیس جمهور شود، چقدر خطرناک است. فکر می‌کنم آنها واقعا درک نمی‌کنند. از منظر تاریخی، در آلمان نازی این اتفاق در مورد هیتلر افتاد. او را جدی نمی‌گرفتند. شبیه دلقک‌هاست. مثل یک ابله رفتار می‌کند. [بنیتو] موسولینی همین‌طور.»

این بازیگر ٨٠ ساله چشم‌انداز خود از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را نیز ارائه داد. «بلبشویی فراتر از تصور ما به وقوع خواهد پیوست.»«مسئله درست و غلط است. این مرد یک هیولاست. فراتر از اشتباه است. تقریباً شبیه این است که می‌خواهد وحشتناک‌ترین کارهایی را که به ذهنش می‌رسد، انجام دهد... تا کفر ما را درآورد؟ نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم ولی خیلی ترسناک است.»دنیرو در پایان مستقیما ترامپ و هیتلر را کنار هم نشاند و گفت: «...وقتی بچه بودم می‌گفتم هیتلر یک کابوس است. [در آمریکا] هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اکنون ممکن به نظر می‌رسد.»

در طول چهارسال ریاست جمهوری ترامپ، سیاست‌ها و رفتارهای وی یکی از مواردی بود که در نطق‌های برندگان و مجریان جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی معمولا مورد انتقاد قرار می‌گرفت.دنیرو یکی از هنرمندانی است که چندین مرتبه به ترامپ حمله کرده است. این هنرپیشه مطرح هالیوود در مصاحبه‌ای در دسامبر ۲٠۱٧ با روزنامه نیویورک تایمز او را فردی «بی‌مقدار و عوضی» خوانده بود. او هم‌چنین در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیپندنت در سال ۲٠۱٩، گفته بود که ترامپ تنها به یک چیز اهمیت می‌دهد و آن این است که «رئیس» باشد و نسبت به خطرات انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود.براساس آخرین نظرسنجی‌ها، بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات، فاصله بسیار کمی با ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، دارد و حتی در برخی از این نظرپرسی‌ها از رقیب خود عقب‌تر است. سیاست‌های بایدن درخصوص جنگ اکراین و غزه و همچنین مسائل اقتصادی، نارضایتی‌های عمیقی در جامعه آمریکا پدید آورده و پایگاه اجتماعی مرد شماره یک کاخ سفید را متزلزل ساخته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت