Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع روز پنجشنبه در  جلسه ستاد استانی باز آفرینی پایدار شهری محدوده ها و محلات با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی حول محور برنامه اقدام مشترک  اظهار داشت: در هر شهر بخش هایی از محلات و بافت های شهرمان با عناوین گوناگون مشمول زندگی با کیفیت پایین به شهروندان همچون حاشیه نشینی ، سکونت در بافت های تاریخی، محل های مرکزی ناکارآمد، بافت های فرسوده و پهنه های ناسازگار شهری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این محلات  برای ارتقای زندگی و حتی  سلامت شهروندان چالش های  جدی  دارد که باید با برنامه ریزی های دقیق و نگاه حمایتی دولت  این طرح ها را انجام دهیم.
وی انسجام و هماهنگی و تلاش  بین دستگاه های اجرایی در  برنامه های  مشترک  را مهم دانست و گفت: برنامه ها  فقط سخت افزاری نیست و باید برنامه های فرهنگ و اجتماعی نیز در این مکان ها  اجرا شود .
زارع تاکید کرد: فرمانداران باید به عنوان رئیسان کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها و دبیران کمیته ها،  اعتباراتی را در کنار اعتبارات تخصیص یافته قرار دهند .
نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به اینکه  اعتباراتی که اختصاص برای این پروژه ها بیابد نمی تواند به تنهایی  تحول و جهشی  در این محلات ایجاد کند ، اظهار داشت: بنابراین شهرداران باید  بخش هایی از اعتبارات ارزش افزوده را بابت حمایت های دولت در این خصوص داشته باشند .
تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار در ۳۰ شهر گیلان بافت فرسوده شناسایی شده است.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان شرکت بازآفرینی شهری ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان شرکت بازآفرینی شهری ایران گیلان رشت استانداری گیلان شرکت بازآفرینی شهری ایران گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 

محمد آئینی اجرای طرح کلید به کلید را اولویت ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران دانست و گفت: استان‌های قزوین، قم، زنجان و هرمزگان پیشرو در اجرای این طرح هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزای دانشجو، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر اجرای طرح کلید به کلید تأکید کرد و گفت: اجرای طرح کلید به کلید، اولویت ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال جاری به شمار می‌رود و باید از این فرصت طلایی جهت گره‌گشایی از بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

آیینی گفت: طرح کلید به کلید فرصت طلایی برای سرعت بخشی به بازآفرینی محلات شهری و بهبود کیفیت محیط زندگی شهری در محلات هدف بازآفرینی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود، عنوان کرد: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند. تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

لازم به یادآوری است؛ طرح کلید به کلید در واقع بند «ث» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است که بر اساس آن جهت تشویق ساکنان بافت فرسوده به مشارکت در نوسازی محله‌های فرسوده و حاشیه‌ای، وزارت راه و شهرسازی مجاز است در فرایند کلید به کلید واحد‌های بافت فرسوده و حاشیه‌ای با واحد‌های نوساز یا اراضی تحت مالکیت خود تا سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی واحد‌های نوساز یا اراضی مذکور اعمال کند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها