Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، با توجه به اینکه مردم نسبت به عواقب ابتلا به ویروس منحوس کرونا مطلع هستند و ممکن است خیلی دیر یا زود گریبان گیرشان شود، اما بازهم راحت با این مسأله برخورد می‌کنند و مثل سابق تجمعات، دورهمی ها، پابرجا است و کاشانی‌ها توجهی جدی به‌ سلامتی خود و دیگران ندارند.

موضوعی که در این روزهای سخت به یک معضل اساسی تبدیل‌ شده است، عادی‌سازی کرونا است، خونسردی بیش‌ از حد در میان مردم کاشان و مقاومت در برابر این ویروس، کار را برای کادر درمان و مردم سخت‌تر کرده است چون این عادی‌سازی باعث می‌شود افراد با نزدن ماسک و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر بیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکان‌های عمومی در شهرستان کاشان روز به‌ روز شلوغ‌تر می‌شود مردم مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از سوی دیگر بیمارستان‌های کاشان هرروز شلوغ‌تر می‌شود به‌ نحوی‌که افزایش بستری‌ها از مرداد ماه هم بیشتر شده است.

 

تمام مشکلات به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌هاست

مسعود دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، اظهار کرد: فرسوده‌شدن در اپیدمی و فرسایشی شدن اپیدمی باعث شده که مردم مثل قبل به بیماری کوید ۱۹ توجه نکنند و رعایت پروتکل‌ها کمرنگ‌تر شده است، این خطر بزرگی است چون هر بیماری که وارد جامعه می‌شود انتقال آن وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت کاشان، بابیان اینکه، این بیماری خطرناک باید برای مردم حائز اهمیت باشد اما چرا مردم بی‌تفاوت شده‌اند، افزود: ضریب و سرعت انتقال این ویروس تا ۷ برابر وجود دارد، اما مردم شهرستان این بیماری را شوخی گرفته‌اند و با رعایت نکردن نکات بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند؛ شاید یکی از دلایل کم‌اهمیت دادن مردم به این ویروس و فرسایشی شدن اپیدمی است.

وی گفت: جاهایی که موفق بودن و توانستند بیماری را کنترل کنند معمولاً مناطقی از دنیا بوده که جامعه آن‌ها از مسؤولان تا مردم بالای ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند.

دهقانی با اشاره اینکه، درصد ماسک زدن مردم در کاشان کمتر از ۴۰ درصد است گاهی تا ۶۰ درصد می‌رسد، تصریح کرد: نیمی از مردم ماسک نمی‌زنند؛ وقتی مردم در اجتماع، اتوبوس، مساجد و مراکز اجتماع وارد می‌شوند، در ابتدای جلسه همه فاصله‌ها را رعایت می‌کنند ولی در آخر جلسه فاصله‌ها کم‌تر از ۲ متر است و کنار هم نشسته‌اند. عدم نداشتن فاصله و نزدن ماسک باعث شده ک این اپیدمی فرسایشی و کنترل ویروس سخت شود.

 

رئیس مرکز بهداشت کاشان خاطرنشان کرد: شناسایی زودهنگام بیمارانی که علائم ویروس دارند و جداسازی آن‌ها از جامعه و عدم حضورشان در جامعه باعث می‌شود این بیماری کنترل شود اما مردم کاشان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و در کلیه این رده‌ها این موارد رو کمرنگ می‌بینیم.

اگر رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد برسد بیماری تمام می‌شود

دهقانی بابیان اینکه، مدرسه‌هایی که رعایت اصول بهداشتی در دستور کار نداشته باشند و یا به پروتکل‌های بهداشتی اهمیت ندهند برخورد جدی و مدرسه خاطی را پلمب می‌کنیم، اذعان داشت: تنها مدرسه‌ها نیستند، اتوبوس‌ها و دیگر مراکز تجمع هیچ‌کدام مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، عادی‌سازی ویروس تبدیل به معضل شده است.

 

وی ادامه داد: برخی از مسؤولان ما به بهانه افتتاحیه و از این قبیل کارها، تجمعاتی برگزار می‌کنند، اگر در میان این افراد یک نفر ناقل باشد به همه آن‌ها منتقل می‌کند، فرض کنید یک شبکه مشبک را جلوی باد بگذاریم از مابین درزهای شبکه، باد به هر طرف جابه‌جا می‌شود اگر ۱۰ شبکه مشبک هم‌روی هم بگذاریم درصد انتقال بیماری کمتر می‌شود اما تمام نمی‌شود؛ هر روزنه ای که پروتکل رعایت نشود انتقال بیماری وجود دارد به همین دلیل است که در جامعه‌ی جهانی می‌گویند، اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد به‌ طور قطع و یقین بیماری تمام می‌شود.

 عوامل بازدارنده نداریم

رئیس مرکز بهداشت کاشان با اشاره به اینکه عوامل بازدارنده نداریم و در دنیا اگر کسی از ماسک استفاده نکند، جریمه می‌شود، بیان داشت: ما چطور می‌توانیم آدم‌هایی که در خیابان قدم می‌کنند و تردد دارند یا سوار موتورسیکلت و ماشین هستند و از ماسک استفاده نکرده‌اند به‌ عنوان‌ مثال ۱۰۰ هزار تومان جریمه کنیم؟ این نشان از فرهنگ است اینکه که یک عده‌ای مخالف ماسک زدن هستند یک عده‌ای هنوز باور ندارند ویروس کرونا جان مردم را می‌گیرد.

دهقانی ادامه داد: به بیمارستان سر بزنید ناله‌های بیماران و خستگی کارکنان بسیار دردآور شده است، در بیمارستان بهشتی باید جراحی مغز، جراحی شکم، وضع حمل بانوان و بیماری زنان برطرف بشود ولی چون کرونا زیاد می‌شود همه‌ این خدمات مختل می‌شود.

 

وی افزود: وقتی مسائل بهداشتی را رعایت نکنم دودش در چشم خانواده و جامعه می‌رود پس همه ما بزرگ و کوچک مسؤول و غیرمسؤول در جامعه شهر و روستا باید بالای 90 درصد رعایت مسائل بهداشتی را رعایت کنیم، اگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم افزایش بیماری و بستری شدن افراد روز به‌ روز بیشتر و کماکان باید افسرده و نگران باشیم  و با رعایت نکردن مسائل بهداشتی  کادر درمان هم آسیب می بینند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کاشان بیماری یقین مسائل بهداشتی را رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت نکردن پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار