Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس سازمان مدیریتو برنانه ریزی استان کرمان گفت: مقایسه ساعت کار مفید نشان می دهد ما خیلی کم کار هستیم و به واسطه نعمت های خدادادی سطح معیشت بالائی در دنیا کسب کرده ایم اما شاخص کارکردی نشان می دهد ملت کم کاری هستیم و این مسئله متاسفانه نهادینه شده است.

"جعفر رودری" صبح امروز ۱۰ مهرماه در بیست و دومین جشنواره شهید رجائی استان کرمان (تقدیر از برگزیدگان خدمت و دستگاه های اجرائی برتر سال ۹۸) اظهار کرد: این جشنواره به منظور پاسداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر برگزار می شود و فلسفه آن بررسی و تجلیل از خادمان ملت به ویژه در حوزه قوه مجریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکید استاندار بر تحول اداری دغدغه درستی است، عنوان کرد: به واسطه اهداف توسعه، هر کشوری باید بتواند سطح معیشت، رفاه و دیگر شاخص های امنیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را برآورده کند.

رودری تصریح کرد: عمدتا ساختار اداری به عنوان زیربنای تحول در سایر ساختارهاست و اگر سیستم اداری ناکارآمدی داشته باشیم نمی توانیم سیستم بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی موفقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نقش دولت به عنوان مهم ترین بازیگر توسعه در این بین خیلی اهمیت دارد، بیان کرد: براساس شاخص های مختلف در بحث توسعه یافتگی ایران رتبه ۶۵ را در بین ۱۸۹ کشور دارد و به این معنی است که ۶۴ کشور در دنیا از ما بهتر هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: نخستین شاخص، امید به زندگی است که این شاخص در ایران ۷۶.۵  و بالاترین امید به زندگی را ژاپن با بیش از ۸۴ سال دارد که ما در این شاخص بیش از ۹۰ درصد نمره بالاترین کشور دنیا را می گیریم.

وی با اشاره به اینکه ایران در پرداخت یارانه انرژی رتبه یک دنیا را دارد، تصریح کرد: با توجه به شاخص قدرت خرید، در حال حاضر سطح معیشت یک ایرانی از یک چینی بالاتر است.

رودری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساعت کر مفید در کشورهای توسعه یافته بیان کرد: ایراد کار اینجاست که تاکنون در سیستم اقتصادی به واسطه حضور نفت خیلی از ناکارآمدی ها را نمی دیدیم.

وی بیان کرد: مقایسه ساعت کار مفید نشان می دهد ما خیلی کم کار هستیم و به واسطه نعمت های خدادادی سطح معیشت بالائی در دنیا کسب کرده ایم اما شاخص کارکردی نشان می دهد ملت کم کاری هستیم و این مسئله متاسفانه نهادینه شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: شرایط کنونی کشور و تحریم های ظالمانه ما را به اجبار به سمت اصلاح ساختار و نظام اداری می برد و حتما باید سبک زندگی و توقعات را تغییر داده و دانش کاربردی و سطح بهره وری را افزیش بدهیم و برای ارتقاء جایگاه کشور باید تولید، اشتغال و تجارت داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شاخص های در نظر گرفته شده در حوزه دستگاه های اجرائی برای اصلاح ساختار اداری گفت: واگذاری خدمات و واحدهای عملیاتی به بخش غیردولتی یکی از موارد هدفگذاری شده بود در سال ۹۸ بیش از ۵۹۷ خدمت واگذار شود که ۶۶ درص محقق شد.

رودری با بیان اینکه حوزه عملکردی استان در تفویض اختیارت به شهرستان ها عملکرد بهتری نسبت به کشور داشته است تصریح کرد: در زمینه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری ۲۳۶۴ خدمت شناسه دار توسط دستگاه های اجرائی ارائه می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تحقق شاخص اصلاح ساختار در سال گذشته در محور ارزیابی عمومی استان ۵۲ و نیم درصد و در واقع ضعیف بوده و این ضعف به دلیل عدم وجود اختیارات در استان هاست.

وی بیان کرد: در شاخص های ارتقاء سلامت اداری، مسئولیت پذیری و پاسخگوئی ۶۰ و نیم درصد و متوسط بوده و در واقع انتظاری که از سیستم اداری می رود، محقق نمی شود و ناکارآمدی وجود دارد.

رودری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه در جشنواره شهید رجائی امسال استان کرمان ۱۱ دستگاه اجرائی با توجه به شاخص های عمومی و اختصاصی انتخاب شده اند بیان کرد: استاندار کرمان نیز با توجه به معیارهایی چهار مدیر را انتخاب کرده و سه نفر از فرمانداران با توجه به بخشنامه وزارت کشور انتخاب شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ساعت کاری اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی رییس سازمان نشان می دهد سطح معیشت کم کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری در این دیدار گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی نیز در این دیدار، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • آیا چین می‌تواند؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد