Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کلاهک بارانی» موشک‌های بالستیک ایران برای اولین بار در نمایشگاه دائمی دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، در صورت جدا شونده نبودن سرجنگی موشک، وجود قابلیت هدایت و تصحیح مسیر برای کلاهک بستگی به خود موشک دارد.

عمده موشک‎های بالستیک برد متوسط و بلند ساخت ایران تا پیش از دهه ۱۳۹۰ با استفاده از سامانه کنترل بردار رانش، کنترل می‎شدند و سرجنگی آن‌ها چه از نوع جداشونده و چه غیرجداشونده فاقد قابلیت هدایت و کنترل تا انتهای مسیر بود بنابراین پس از اتمام سوخت و خاموش شدن پیشران، قابل هدایت و کنترل نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو این سرجنگی‌ها به صورت ذاتاً پایدار طراحی می‎شدند تا پس از ورود مجدد به جو و ایجاد نیرو‌های آیرودینامیکی بر اثر حرکت هوا روی بدنه سرجنگی به سمت زمین جهت گرفته و به مختصات انتهایی مسیر حرکت خود با یک درصد خطای احتمالی برسند.

با رونمایی از موشک عماد در سال ۱۳۹۴ که وجه شاخص آن، ساخت سرجنگی جداشونده با قابلیت هدایت و کنترل تا انتهای مسیر بود، موشک‌های برد بلند ایرانی «نقطه زن» شدند. این سرجنگی به صورت یک ماژول جداگانه قابلیت تطبیق با موشک‌های قدر و سجیل را نیز داشت.

به مرور و تا چند سال بعد، برای موشک‌های شهاب-۲ و قیام نیز سرجنگی‌های با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر و توان نقطه زنی توسعه پیدا کرد. همین روند برای موشک خرمشهر نیز طی شد و پس از نمونه اول آن با سرجنگی مخروطی ساده، سرجنگی مشابه عماد برای خرمشهر-۲ با قابلیت نقطه زنی و کنترل تا انتهای مسیر توسعه داده شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: موشک بالستیک سپاه پاسداران قدرت نظامی تا انتهای مسیر قابلیت هدایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای

به گزارش خبرآنلاین شجاعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اطلاعات لازم درباره چرخه سوخت، تولید کیک زرد، راکتورهای بزرگ و کوچک، توانمندی و بومی سازی ساخت قطعات یدکی‌ مورد نیاز واحد یکم نیروگاه بوشهر، پسمانداری و نظام ایمنی و بخش‌های دیگر در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی ادامه داد: مهمترین بخش نمایشگاه ارائه توانمندی کشور در تولید انواع دوتریم آب سنگین است و انواع رادیوداروهای درمانی و تشخیصی و توسعه فناوری پلاسما در پزشکی، سلامت ومحیط زیست و بحث گداخت و تولید ایزوتوپ های پایدار تلوریوم۱۳۰ و ایردیوم ۱۹۳ است.

وی گفت همچنین درباره شتابدهنده صنعتی و کاربرد پرتوها هم دستاوردهایی برای ارائه داریم.

شجاعی همچنین گفت که بخش تازه‌ای در این نمایشگاه وجود دارد به نام «زنان در صنعت هسته‌ای» که قابل توجه است.

وی تصریح کرد که ۹۰ درصد دستاوردهای نمایش داده شده در این نمایشگاه بومی شده ایران است و از این جهت برای میهمانان قابل توجه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903362

دیگر خبرها

  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • فیلمی از تست موشک بالستیک Hyunmoo 4 کره جنوبی با برد 800 کیلومتر و دقت هم در فیلم مشخص است