Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:50:52 GMT

بازگشت مهاجران غیرقانونی به پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۷۳۸

بازگشت مهاجران غیرقانونی به پاکستان

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اقدام دیگری از قاچاقچیان انسان در پاکستان که همواره چشم به مسیر ایران برای انتقال مهاجران غیرقانونی به غرب دوخته‌اند، ناکام ماند و دست کم ۲۳۰ مهاجر غیرقانونی در ایران شناسایی و بازداشت شدند.

منابع خبری پاکستان به صورت هفته‌ای و یا چندین بار در ماه اعلام می‌کنند که مرزبانان ایرانی جلوی مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی را گرفته و آنان را تحویل مسئولان مرزی در گذرگاه میرجاوه (تفتان) داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه پاکستانی «اوصاف» امروز در این خصوص نوشت: جمهوری اسلامی ایران ۲۳۰ مهاجر غیرقانونی پاکستانی که درصدد تردد غیرمجاز در خاک ایران و حرکت به سمت ترکیه و اروپا بودند را بازداشت کرد.

در این گزارش آمده است: برخی از افراد بازداشت شده قصد داشتند تا از مسیر زمینی ایران به ترکیه و سپس اروپا حرکت کنند اما ناکام ماندند.

مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران، همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی مهاجرت‌های غیرقانونی از مسیرهای خطرناک و با وسیله‌هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند. همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می‌کنند به طور غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می‌کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه گرفتار نیروهای مرزبان و پلیس می‌شوند.

دولت پاکستان اواخر شهریورماه سال گذشته میزبان همایش مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی بود و هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست، توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در بخش‌های منطقه‌ای برای مقابله با پدیده شوم قاچاق انسان را موثر دانست و تاکید کرد: تمام کشورها باید در این خصوص مشارکت جمعی داشته باشند. 

برچسب‌ها پاکستان مهاجرت غیرقانونی مرز تفتان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان مهاجرت غیرقانونی مرز تفتان پاکستان مهاجرت غیرقانونی مرز تفتان اخبار کنکور مهاجرت غیرقانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی به وجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …… را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند