Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@06:01:52 GMT

نظر ظریف درباره برنده انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۷۷۱

خرداد_ وزیر خارجه ضمن اشاره به اتهامات بی‌اساس آمریکا درباره دخالت ایران در انتخابات این کشور، گفت: تلاش تهران برای نفوذ به سامانه های انتخاباتی ایالات متحده باور ناپذیر است؛ چرا که برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی برنده انتخابات و وارد کاخ سفید شود. اگر ما در پیروزی هر یک از نامزدهای این انتخابات سودی داشتیم این استدلال قابل طرح بود، اما موضوع این است که ترامپ ظاهراً از هر فرصتی برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات آمریکا بهره برداری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد جواد ظریف در مصاحبه با سی ان ان در خصوص نقش ایران در حمله سایبری به آمریکا، اظهار داشت: نکته نخست اینکه ایالات متحده آمریکا است که اعلام کرده در حملات سایبری علیه ایران درگیر بوده است و این حمله ها حتی تاحد نابود کردن تاسیسات بسیار حساس هسته ای پیش رفت که ممکن بود پیامدهایی تا کشته شدن صدها هزار نفر از مردم را داشته باشد.
وی افزود: اگر شما من را باور ندارید فیلم مستند آمریکایی روزهای صفر را نگاه کنید. در مورد این تلاشها مقالاتی منتشر شده و حتی فیلم مستندی درباره این موضوع در آمریکا ساخته شده است.
ظریف گفت: اینها بیانیه غیر رسمی دولت آمریکا درباره این تلاش ها برای حمله سایبری به تاسیسات هسته ای است و درباره تلاش تهران برای نفوذ به سامانه های انتخاباتی ایالات متحده باور ناپذیر است؛ چرا که برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی برنده انتخابات و وارد کاخ سفید شود. اگر ما در پیروزی هر یک از نامزدهای این انتخابات سودی داشتیم این استدلال قابل طرح بود، اما موضوع این است که ترامپ ظاهراً از هر فرصتی برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات آمریکا بهره برداری می کند.
وی با بیان اینکه برای همه ما جالب است که یک رییس جمهور در انتخابات کشور خودش تردید ایجاد می‌کند، تاکید کرد: برای ما تفاوتی نمی کند و اصلاً به ما مربوط نیست. رفتار و کردار دولت آمریکا برای ما اهمیت دارد. برای ما اهمیتی ندارد چه کسی به کاخ سفید راه پیدا می‌کند؛ به عنوان یک دولت خارجی ما نمی‌توانیم به کسی تکیه کنیم که انتخاب و تصمیماتش در اختیار ما نیست.
وزیر خارجه در خصوص ترور سردار سلیمانی، گفت: تا جایی که به ترور سردار سلیمانی ارتباط دارد، ایالات متحده آمریکا با قتلی به وضوح تروریستی مرتکب اشتباه بزرگی شده است. فردی که دشمن شماره یک داعش بود و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز از احترام برخوردار بود واز سوی دیگر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در شب ترور شهید سلیمانی اشتباهی مرتکب شد و فیلم کوتاهی از جشن و شادی مردم عراق را از ترور سردار در حساب توییتر خود منتشر کرد اما فردا صبح دیدیم ده ها و صدها هزار عراقی در خیابان های بسیاری از شهرهای این کشور سوگواری کردند. بنابراین شمار زیادی از مردم و نه تنها ایرانیان خواستار گرفتن انتقام قتل او هستند.
وی در خصوص اقدام تلافی‌جویانه ایران گفت: پرونده این قتل هنوز بسته نشده است؛ زیرا ترامپ دستور ترور یک قهرمان ملی برای ایرانیان و یک قهرمان برای منطقه را داده است. این پرونده هنوز بسته نشده است. من در مقام تهدید کردن نیستم اما این پرونده بسته نیست.
منبع: مهر برچسب ها: ظریف ، انتخابات آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف انتخابات آمریکا انتخابات آمریکا ایالات متحده برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود دقایقی پیش با قهرمانی تیم دختران کشورمان بسته شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیات تنیس خراسان شمالی است.

کد خبر 6089272

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟