Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت، کمیسیون فرهنگی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته «خانواده» تشکیل داد و بحث خانواده و تعالی جمعیت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون فرهنگی از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس با همه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با موضوع جمعیت و تعالی خانواده، جلساتی را برگزار کرده است و در نهایت طرح «جمعیت و تعالی خانواده» را تدوین کردیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال جمع‌بندی طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس هستیم و این طرح احتمالاً طی دو هفته آینده و در واقع پس از تعطیلات مجلس، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

تعیین تکلیف طرح جمعیت و تعالی خانواده در مجلس یازدهم

منتظری متذکر شد: طرح جمعیت و تعالی خانواده در مجالس قبلی هم در دستورکار قرار گرفت، اما به نتیجه نرسید، اما قطعاً مجلس یازدهم این طرح را نهایی و تبدیل به قانون می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفاد طرح جمعیت و تعالی خانواده، گفت: برای حمایت از زوجین و تشویق آنان به فرزندآوری، مشوق‌های بلندمدت پیش‌بینی شده و قرار است از بدو تولد نوزاد، صندوق حمایتی برای وی در نظر گرفته و مبالغی در آن واریز شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ضمانت‌های اجرایی به خوبی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این طرح کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی را که برای اعمال سیاست‌های جمعیتی مسئولیت دارند، مشخص و به صورت کمی وظایفی را برای آنان در نظر گرفتیم تا قابلیت پیگیری داشته باشد.

بررسی میدانی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه جمعیت و خانواده

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دیگر نکات قابل توجه در طرح جمعیت و تعالی خانواده، تقویت نظارت مجلس بر عملکرد دستگاه‌های ذیربط است. به این معنا که ما نظارت خود را محدود به ارائه گزارش دستگاه‌ها از عملکردشان در این حوزه نمی‌کنیم و با نظارت میدانی، بررسی می‌کنیم که دستگاه‌ها تا چه حد در این زمینه اقدامات خود را انجام داده‌اند.

منتظری با بیان اینکه باید بعد نظارتی مجلس در حوزه جمعیت و تعالی خانواده تقویت و با دستگاه‌های خاطی برخورد شود، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی نقش مهمی در تولید محصولات فرهنگی در جهت تغییر باور‌های مربوط به جمعیت و تعالی خانواده دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی طرح جمعیت و تعالی خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: تا کنون زمین به بیش از ۲۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال به شکل سه دانگ به نام مادر و سه دانگ به نام پدر در شهرستان نجف‌آباد اختصاص یافته است.
مرتضی فولادی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نامی‌های بخش مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این حوزه از شهر‌های نجف آباد، جوزدان، دهق، علویجه، کهریز سنگ و گلدشت بوده اند افزود: در شهر‌های دهق و علویجه تأمین زمین شده و در شهر گلدشت، حدود ۲۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده و طرح تفکیکی آن در دست تهیه است.
وی گفت: خانوار‌هایی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.
مرتضی فولادی افزود: براساس ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می‌یابد.
وی گفت: اگر قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به طور مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بیش از ۵۰۰ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود