Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@14:00:55 GMT

ابلاغ تفاهم‌نامه برنامه پزشک خانواده روستایی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۹۳۶

ابلاغ تفاهم‌نامه برنامه پزشک خانواده روستایی

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران از عدم پرداخت همزمان فیفور سرویس و سرانه خبر داد و گفت: برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته در یک هفته کاری تمام مراحل ابلاغ تفاهم نامه انجام و به سراسر کشور ابلاغ شد. براساس تفاهم نامه جدید روستایی سال ۹۹ ، حدود ۲۰ درصد به سرانه اعتبارات سهم سازمان و وزارت بهداشت افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از وبدا، محمدرضا میرزایی به ابلاغ تفاهم نامه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سال جاری اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند متعال در اولین هفته حضور دکتر ناصحی به عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و مشارکت و همکاری دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت و دکتر پور اصغری معاون سازمان برنامه وبودجه، تفاهم نامه روستائیان به امضای طرفین رسید و سه شنبه ۸ مهر ماه ۹۹ به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات کل بیمه سلامت سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: سرانه سال ۹۸ سازمان و وزارت بهداشت هر کدام هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان بود که با ۲۰ درصد افزایش در سال جاری سهم وزارت بهداشت به هزارو۹۰۰ میلیارد تومان و سهم سازمان به هزارو ۹۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

 مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران  گفت: امسال برای اولین بار سرانه بیمه شدگان کارمندی و سایر اقشار که در روستا ساکن هستند به سرانه بیمه شدگان رایگان روستایی اضافه شد. براین اساس در سال ۹۹ چون سرانه به تمام جمعیت بیمه شدگان در روستاها تعلق می‌گیرد، دیگر اسناد فیفور سرویس توسط ادارات کل جمع آوری نمی شود و پرداخت همزمان فیفور سرویس و سرانه را نخواهیم داشت.

 وی بیان کرد: با توجه به تاکید مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر گسترش برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع روستایی و رفع نواقص برنامه پزشک خانواده شهری در دو استان فارس و مازندران طبیعتا دفتر خدمات سلامت عمومی تکلیف بسیار سنگینی بر عهده دارد و ما باید برای اجرای بند بند تفاهم نامه در ۳۱ استان در جهت اصلاح فرآیندها مداخله کنیم.

 مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه و شیوع بیماری کرونا نیاز است که مداخلات اصلاحی در حوزه روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بیشتر شود تا خدمات به درستی در خدمت مردم قرار گیرد. براین اساس با افزایش ۲۰ درصدی سرانه باید کمبودهای استان‌ها در حوزه پزشک، ماما، دندانپزشک، امکانات، مواد مصرفی و دارو تامین شود تا امسال به درستی برنامه را مدیریت کنیم.

 میرزایی به پرداخت مطالبات پزشک خانواده روستایی نیز اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت در حال پرداخت مطالبات شهریور ماه پزشک خانواده روستایی است به نحوی که ۸۰ درصد سرانه شهریور ماه صندوق معادل ۱۱۴ میلیارد تومان از محل تفاهم نامه جدید و به دنبال آن ۱۰۰ میلیارد تومان ما به التفاوت ۸۰ درصد ۵ ماه اول به محض تخصیص اعتبار پرداخت خواهد شد. همچنین وزارت بهداشت در روزهای آینده ۱۲۵ میلیارد تومان از محل  یک درصد ارزش افزوده برای برنامه  پزشک خانواده روستایی پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: پزشکی پزشک خانواده بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران پزشک خانواده روستایی برنامه پزشک خانواده میلیارد تومان وزارت بهداشت دفتر خدمات تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد

به گزارش   ایفدانا، سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

????معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته دکتر محمدی مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،   دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکو‌های متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکو‌ها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکو‌ها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکو‌های اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی