Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:04:04 GMT

شهدا انسان هايی خاص و منتخب شهادت هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۷۱۰۶

شهدا انسان هايی خاص و منتخب شهادت هستند

حجت الاسلام خدایاری گفت: شهادت چيزی نيست كه ارزان به كسی بدهند و شهدا ذاتا" انسانهای معمولی و عادی نيستند بلكه خاص و منتخب شهادتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام ناصر خدایاری»، امروز(۱۰مهر) در دیدار با خانواده شهدا گفت: ویژگی های خاص شهدا عامل اصلی انتخاب شدن آنان بود و ما میدانیم که درجه آنان عالی و متعالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست، شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است و برخی مرگ ها انتخابی هستند یعنی خود فرد نوع مرگ خودش را انتخاب می کند و شهدا جزء چنین افرادی هستند.

این مسئول با بیان اینکه پایداری انقلاب اسلامی را مدیون شهدا هستیم، گفت: در دوره ها و حکومت های گذشته بخش های بزرگی از کشور جدا شده و نصیب بیگانگان شده بود ولی در جنگ هشت ساله، رزمندگان اسلام با کمترین امکانات در برابر دشمن قد برافراشته و اجازه ندادند ذره ای از خاک میهن اسلامی جدا شود.

خدایاری افزود: راه، اندیشه و تفکر شهدا باید به نسل امروز و نسل های آینده منتقل شود و آیندگان باید بدانند که شهدا چگونه با کمترین امکانات به مصاف دشمن رفته  و او را  به زانو درآوردند.

گفتنی است؛ شهید محمد باقر محمدی، سوم شهریور ۱۳۷۹ در منطقه نفت شهر به شهادت رسید؛ شهید محمدحسن شریفی برنج آبادی نیز در سال ۱۳۶۳ در منطقه اهواز به فیض شهادت نائل آمد.

شهید اسرافیل سلامی نیز در سال ۱۳۶۱ در منطقه سومار به شهادت رسید.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانواده شهدا ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سردار منصوری در این دیدار، پیگیر مشکلات این خانواده شهید گرانقدر شد.
شهید قباد چولکی در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه مرزی کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس