Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@18:54:00 GMT

وعده بورسی شدن استقلال و پرسپولس محقق نشد!

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۷۶۲۵

وعده بورسی شدن استقلال و پرسپولس محقق نشد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حدود یک دهه است که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی‌گری دولت با هدف خصوصی‌سازی، موضوع واگذاری سرخابی‌ها مطرح شد تا علاوه‌ بر توسعه خصوصی‌سازی، زمینه‌ای برای ایجاد شفافیت و پاسخگویی هر چه‌ بیشتر باشگاه‌ها فراهم آید.

دهه ای که پر از وعده و وعید مسئولان برای رخ دادن این اتفاق بوده اما تا کنون پای استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه باز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که آخرین وعده ای که برای فرابورسی شدن  این دو تیم اعلام شده بود، شهریورماه بود اما اکنون با وجود گذشت ۱۰ روز از این ماه، خبری از این واگذاری نیست.

حتی اعلام شده بود که به باشگاه استقلال علاوه بر مجموعه ورزشی مرغوب کار، کمپ مرحوم حجازی و به پرسپولیس علاوه بر ورزشگاه درفشی فر، مجموعه ورزشی شهدای ‌گمنام هم تخصیص داده شود. درواقع به هر دو باشگاه دو مجموعه ورزشی داده شد. البته این دو مجموعه آخر، نیازمند این بود که که مجوز آن ها به استناد ماده ۱۱۷ قانون محاسبات عمومی از هیات وزیران اخذ شود که دراین خصوص وزیر  ورزش به دولت پیشنهاد داده بود اما مصوبه ای از سوی دولت در این زمینه تا کنون اعلام نشده است.

در مورد بحث درآمدزایی باشگاه های استقلال وپرسپولیس نیز اعلام شده بود که  پرسپولیس سال گذشته قراردادی را با اسپانسر منعقد کرده بود. پس از تغییرات مدیریتی طی  الحاقیه ای به این قرارداد، مشخص شد کف درآمدی باشگاه پرسپولیس از محل اسپانسری ۱۱۰ میلیارد تومان طی سال است و می تواند بیشتر هم باشد. کف درامدی باشگاه استقلال هم طبق قراردادی که با اسپانسر امضا کرده، سالانه تقریبا ۵۰ میلیارد تومان است.

با وجود اینکه به نظر می رسد برای هر چالش واگذاری، راه حلی در نظر گرفته شده است اما باز هم سرخابی ها پشت دروازه ورود به بورس ماندند. اتفاقی که مشخص نیست به دلیل شفاف نبودن صورت های مالی دو باشگاه است یا مشخص نبودن اهلیت خریداران حقیقی و حقوقی و یا دلایل دیگر ...

پربیننده ترین صبا تأمین بازارگردان شستا شد/ احتمال بازگشایی شستا در آینده نزدیک ارزش سهام عدالت من (۹ مهرماه) ارزش روز سهام عدالت (۸ مهرماه) سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ صفوف فروش ۳۰درصد کاهش یافتند بیشترین ارزش معاملات سهام در بازار امروز/ فولاد مبارکه به صدر معاملات بورس بازگشت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرخابی ها باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس بورس بازار سرمایه سرخ آبی ها عرضه سهام قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند، به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند، تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

دیگر خبرها

  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است