Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهر الله رخشانی مهر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح یک مدرسه خیر ساز در خوزستان اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به تلاش‌ها و کوشش‌های خیران مدرسه‌ساز ارج می نهد و با اختصاص دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مشارکتی به همراهی خیران افتخار می‌کند.

وی افزود: خیران کسانی هستند که می‌کوشند تا از آلام مردم بکاهند، رنج محرومیت‌ها را کاهش دهند، زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند و این ناب‌ترین حقایق ایمانی است و شاید هیچ خدمتی بالاتر از باز کردن گره مردم نباشد که خیران در آن سهیم هستند و به اعتقادم کار مدرسه‌سازی متمایز است چرا که مدرسه جایگاه متمایزی دارد و قرار است آینده این سرزمین را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر جا سخن از فرهنگ‌سازی، تعالی، توسعه و پیشرفت می‌شود «مدرسه» بالاترین جایگاهی است که برای تغذیه عناصر کلیدی را برای تحویل و پیشرفت دارد.

رخشانی مهر ادامه داد: خانواده و جامعه هم تغذیه‌کننده هستند ولی مدرسه جایگاهی است که آدم‌ها به صورت منظم در بهترین دوره حیات و بهترین زمان یادگیری در یک زمان مشخص تحت یک برنامه تحت تعلیم قرار می‌گیرند. بنابراین مدرسه آینده را می‌سازد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: مدرسه رفیع‌ترین محل زندگی انسان‌ها و آینده جامعه است و همه تلاش خودمان را برای اینکه نسلی توانمند، خلاق، نوآور، فعال، کارآمد و تمدن ساز باشد به کار می‌گیریم و دست خیران مدرسه‌ساز را می‌فشاریم.

وی بیان کرد: برای گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در سال جاری طرح «آجر به آجر» را مطرح کردیم؛ سال گذشته یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد خیران بود که توسط ۳۰ هزار خیر مدرسه‌ساز انجام شد که در مقابل جمعیت ۸۰ میلیونی رقم ناچیزی است و برای درگیر شدن همه مردم ایران شرایطی را فراهم کردیم که همگی حتی با خرید یک آجر در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

رخشانی مهر با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح توسعه مدرسه‌سازی نیست، افزود: در این ایام به جای توسعه مدرسه‌سازی نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم و در این طرح به دنبال گسترش و توسعه امور خیریه هستیم و در ۶ ماه امسال دستگاه‌ها و نهادهای بسیاری کنار آموزش و پرورش آمده‌اند و در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.

وی افزود: در سیل سال گذشته و بیشترین سهم اعتبارات استانی مدرسه‌سازی را بین استان‌های کشور به خوزستان اختصاص داده شد که حدود ۲۸۰ میلیارد تومان بود که در این راستا خوزستان مقام اول کشور را به دست آورد.

رخشانی مهر در پایان گفت: سال قبل ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین و تخصیص داده شده که امسال نیز تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان تأمین و تخصیص دادیم و تلاش می‌کنیم تا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند. همچنین در دو هفته اخیر ۱۵ میلیارد تومان برای سیستم‌های سرمایشی و هشت میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان اختصاص داده شد.

کد خبر 5037703

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش خوزستان اداره کل نوسازی مدارس خوزستان خیران مدرسه ساز ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 میلیارد تومان رخشانی مهر مدرسه سازی مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ مسعود محمدی روز شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: تکمیل سه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه ، میدان جمهوری اسلامی و رجایی شهر کرج از مهمترین برنامه های عمرانی این کلانشهر در سال جاری است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط اتوبوس تندرو کرج بین کمالشهر در غرب و شهرستان فردیس در جنوب شرقی کرج ، پروژه دیگر مدیریت شهری کرج برای تسهیل در رفت وآمد مردم است که تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت : این کلانشهر به عنوان اولین شهر کشور با خرید اتوبوس های برقی گام اساسی در جهت تحقق شعار سال و حمایت از دولت داخلی برداشت.

محمدی اظهار کرد: به تازگی ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای نخستین بار در کشور در کرج به کار گرفته شد که نقش موثری در خدمات مناسب به شهروندان و کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : این کلانشهر نیز با اجرای پروژه های ملی مانند ساخت آزاد راه شهید سلیمانی و قطار شهری تاکنون در کمک به اقتصاد ملی به خوبی نقش آفرینی کرده و این فعالیت ها ادامه دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های شورای شهر کرج و مدیران استان البرز برای تعیین تکلیف املاک قولنامه ای و آرای تخریب املاک اشاره کرد و افزود: طی ماههای اخیر ۲ هزار پرونده ملکی دارای رای تخریب برای افزایش رضایتمندی شهروندان کرجی تعیین تکلیف شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : در بخش درآمدها نیز میزان بودجه کرج از ۴۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۲۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر تلاش ها برای ارتقای سطح درآمدهای این شهر است.

وی تعیین تکلیف املاک معارض بر سر راه تعدادی از پروژه های عمرانی کرج را از دیگر اقدامات در ۲ سال گذشته برشمرد.

رییس شورای اسلامی استان البرز در این همایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی۲ سال ونیم گذشته توسط شورای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت : بهره گیری از ظرفیت نخبگان در اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی و فرهنگی شهرهای استان از نقاط قوت شوراها در این مدت بوده است.

مجید قره حسنلو افزود: امروز ۸۰۵ نفر در شوراهای اسلامی روستایی و ۹۷ نفر در شوراهای شهر البرز فعالیت می کنند که توجه به مناطق کم برخوردار استان به عنوان مهمترین برنامه برای این شوراها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند ، شورا و شهرداری کرج با اجرای طرح های مختلف اقدامات موثری در این بخش انجام داده است .

قره حسنلو گفت : امسال توجه به مشارکت مردم در طرح های شهری و روستایی به عنوان مهمترین اولویت کاری در شوراهای اسلامی استان دنبال می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900213

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک