Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای شهرسازی گفت: ما نیاز به تغییر نگرش‌ در سیاست‌های مداخله در بافت‌های ناکارآمد شهری داریم، زیرا زمان مداخلات کالبدی بزرگ مقیاس در بافت‌های شهری به پایان رسیده است.

امیر حسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تجربه کشور ما و بسیاری کشورهای دیگر در دنیا، ثابت کرده است که ما نمی‌توانیم با سرمایه گذاری‌های بخش دولتی و عمومی آن هم صرفاً در حوزه کالبدی بافت‌ها، امیدوار به مفید فایده بودن بازآفرینی شهری یا حفظ بافت‌های تاریخی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل محدودیت منابع سرمایه‌گذاری و محدودیت‌های مرتبط با سازمان‌ها، روز به روز تصدی‌گری‌ها از بخش عمومی و دولتی گرفته می‌شود.

این دکترای شهرسازی تصریح کرد: غیر از محدودیت‌ها در درون و بیرون سازمان‌ها، امروزه شهر و مدیریت شهری به سمت مشارکت‌های حداکثری شهروندان و گروه‌های شهروندی پیش می‌رود، چنانچه بتوان این حرکت را تسهیل و تقویت کرد، می‌توان پاسخ مناسبی به مسائل و مشکلات موجود در شهر داشت، اما صرف وجود یک ضابطه یا وجود یک آئین نامه و طرح، نمی‌توان پاسخ مناسبی در هیچ یک از حوزه‌های شهری دریافت کرد.

شبانی تاکید کرد: چنانچه نتوانیم با بافت اجتماعی و انسانی هر گونه از بافت ارتباط برقرار کنیم و ساکنان این بافت‌ها را به عنوان بخش جدایی ناپذیری از مجموعه مدیریت شهری پای میز مذاکره نیاوریم، قطعاً بخش مهمی از بهسازی، نوسازی، بازآفرینی یا بازسازی و همه واژه‌هایی که زمانی آنها را در قالب فرایندهایی تجربه کرده‌ایم، به نتیجه نرسیده و نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: شهر شهروند مدار و در عین حال شهر پاسخگو با نیازهای یک انسان، مسائل را صرفاً در قالب کالبد محدود نمی‌کند، مجریان شهری باید این واقعیت را قبول کنند که مدیریت شهر تنها یکی از نقاط تأثیرگذار در مجموعه شهر است.

این دکترای شهرسازی با بیان اینکه شهروندان و متخصصان در کنار رسانه‌ها، مثلثی را ایجاد می‌کنند، افزود: همه این گروه‌ها باید به اندازه خودشان و سهمی که ما برای آنها قائل می‌شویم، نقشی در حل مسائل شهر داشته باشند.

شبانی تاکید کرد: در اینجا یک دانای کل وجود ندارد که درباره همه چیز فکر کند، همه چیز را اجرا کرده و تدارک ببیند بلکه واگذاری امور به شهروندان و در عین حال ارائه راهبردهای مشارکتی موجب شده تا بهترین و کارآمدترین شکل برخورد کردن با بافت‌های فرسوده یا ناکارآمد شهری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه را باید در کل عوض کرد، ادامه داد: بازآفرینی در هر بافت و در هر شهری به شکل‌های مختلف اجرا و نتایج خودش را نشان می‌دهد، اما وجه مهمی از نگاه کلی بازآفرینی، توجه به ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در کنار ابعاد کالبدی است.

این دکترای شهرسازی گفت: هرکجا سعی شده است که این ارتباط به درستی برقرار شود، قطعاً نتایج خوبی گرفتیم و هرکجا که یکطرفه به بافت ورود کرده و سعی در ایجاد تغییرات داشته‌ایم، این تغییرات سخت‌تر، پر هزینه‌تر و کوتاه برد تر بوده است.

کد خبر 447401

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازآفرینی شهری بافت ناکارآمد شهری بافت فرسوده شهروند شهر سازی مدیریت شهری مشارکت شهروندان مسائل شهري شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دکترای شهرسازی بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت

به گزارش صدای ایران از فرارو،عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.


وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت