Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم ترسیم نسبت کانون های فرهنگی هنری مساجد با فرهنگ ایثار و شهادت است، آنچنان که در جریان شیوع بیماری با محوریت رعایت قوانین بهداشتی این طرح همچنان در حال انجام است.

خبرگزاری شبستان - البرز: « من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج، بد است که میان روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه، با همکاری بسیج، این کانون های فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید.»
  

 

این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که در خراسان شمالی در سال ۹۱ مطرح شد، چراغ راه بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان البرز است که همواره با عنایت به این راهبرد کلان در مسیر تعالی فرهنگ و تبیین آرمان های ایمانی و عقیدتی گام برمی دارند. 

 

اندیشه ناب و گوهر وجودی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره در عرصه های مختلف به ویژه در جریان شیوع بیماری کرونا در جهت رشد و تعالی همچنین رفع مشکلات و دغدغه های موجود حرکت کرده است. 

 

آنچنان که تأملی کوتاه بر فرآیند فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) در شاهین ویلای کرج گویای این مدعا است، نیروهای توانمند و نخبه فکری کانون فرهنگی هنری مسجد که با همراهی بسیج و با راهنمایی امام مسجد در هفته دفاع مقدس بار دیگر بر ارزش های دینی و ایمانی صحه گذاشتند و با یادآوری تلاش های رزمندگان دوران دفاع مقدس ایام نبرد حق علیه باطل را با هدایت حضرت امام خمینی(ره) همراه بود را گرامی داشتند. 

 

روی خوش امام مسجد، همچنین جمعی از فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) در هفته دفاع مقدس پذیرای خاطر وجودی خانواده جانباز جنگی تحمیلی « جانباز ورزدار» و خانواده شهیدان « زارعی» و « باقری» بود که با توجه به شرائط شیوع بیماری کووید ۱۹ در قالب فاصله گذاری اجتماعی و از همان درب منزل این عزیزان انجام شد. 

 

 

طرح ملی سه شنبه های تکریم فرصت خودسازی فرهنگی و معنوی فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد

 

« حسن خمسه » در رابطه با برپایی این مناسک مومنانه که به واقع ضیافت دل های ایمانی است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: هدف از این دیدار تجدید پیمان با آرمان های دفاع مقدس و تکریم خانواده شهداء و ایثارگران است. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) شاهین ویلا مطرح کرد: باور و اعتقاد راستین ما تبیین آرمان هایی است که در دوران دفاع مقدس با وجود رشادت ها و تلاش های رزمندگان به ظهور نشست. 

 

وی توضیح داد: طرح تکریم خانواده شهداء و ایثارگران با محوریت طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام شد که به نوبه خود ابعاد عاطفی و معنوی این طرح زمینه رشد معنویت در میان نیروهای کانون مسجد است.

 

خمسه عنوان کرد: یکی از باورهای اساسی ما مبتنی بر فرمایش رهبرمعظم انقلاب این است که کانون فرهنگی هنری مسجدمان به واقع مرکز دنیا ما است، یعنی همین مسجدی که در آن فعالیت می کنیم خودش کانون و مرکز فعالیت ما است که طی آن در جهت رفع مشکلات جامعه قدم برمی داریم و تلاش می کنیم. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد اماک جعفر صادق(ع) شاهین ویلا عنوان کرد: یکی از این محورهای فعالیت مرتبط با ایام دفاع مقدس و شرائط کرونا در دوره کنونی است به همین منظور با توجه به وجود بیماری سعی و اهتمام خود را بر حفظ شرائط فاصله گذاری اجتماعی قرار دادیم و متناسب با این مهم به در منازل خانواده شهیدان زارعی و باقری رسیدیم همچنین از « ورزدار» جانباز جنگ تحمیلی نیز عیادت کردیم. 

 

 

زیست مومنانه در قالب فعالیت در مسجد جهت بخش است

 

« حجت الاسلام عباس چگینی» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص اجرای طرح سه شنبه های تکریم با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: نیروهای جوان و فعال مسجد همچنان که در جریان مبارزه با کرونا پای کار آمدند و خالصانه در این امر مسجد را یاری کردند در بحث تبیین آرمان های انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز از هیچ تلاشی مضایقه نکردند.

 

امام مسجد امام جعفر صادق(ع) شاهین ویلا کرج افزود: مودت و همراهی نیروهای فعال مسجدی در قالب بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد مصداق عینی روزهای دوران دفاع مقدس است که همه با هم مجدانه در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش می کردند. 

 

وی توضیح داد: باور به زیست مومنانه و حرکت در جهت بلوغ فرهنگی و فکری یکی از شاخص های فعالیت در فضای مسجد با محوریت فعالان مسجدی است.

 

 

ضرورت ترسیم نسبت کانون های فرهنگی هنری با دیگر اجزاء جامعه 

 

« ناصر مقدم» نیز در جریان برپایی طرح ملی سه شنبه های تکریم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب وبینار در منزل شهید شعبان نصیری برگزار شد گفت: امروزه به جرأت می توان ترسیم کاملی از نسبت کانون های فرهنگی هنری مساجد را با دیگر احزاء جامعه در نظر گرفت. 

 

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به واسطه فعالیت های خود ثابت کردند که نمی توان فعالیت آنان را یک امر فرعی دانست بلکه همراهی و همگامی آنان با امام مسجد نسبت این کانون ها را با دیگر اجزاء جامعه مشخص می کند.

 

جذب دلها در جریان سه شنبه های تکریم

 

طرح ملی سه شنبه های تکریم با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد به واقع فرصتی برای جذب دلهای ایمانی است، اینکه قدردان ولی نعمتانی باشیم که در عرصه دفاع از کیان وطن جان عزیز خود را در طبق اخلاص نهادند یک فرصت گرانقدر در قالب این طرح ملی است.

 

شرائط شیوع بیماری کرونا و کهولت سن پدران و مادران شهداء محدودیت هایی را برای اجرای این طرح ایجاب می کند با این وصف فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با رعایت قوانین بهداشتی و اجرایی تمام اهتمام خویش را برای برپایی این آئین در نظر دارند.

 

* مهدیه دانایی

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح سه شنبه های تکریم طرح سه شنبه های تکریم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق ع کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبت کانون های فرهنگی هنری طرح ملی سه شنبه های تکریم فعالان کانون شیوع بیماری دفاع مقدس امام مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب بالارفتن روحیه خدمت به شهروندان می‌شود، از این‌رو در هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده تعدادی از شهدای معزز این منطقه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سلمان قاضی‌عسگر در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان که به همراه حجت‌الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان (غرب اصفهان)، فرمانده بسیج حوزه ۴ امام سجاد (ع) و رئیس بنیاد شهید ناحیه اصفهان جمعی از معاونان و مسئولان منطقه انجام شد، اظهار کرد: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و دیدار با آن‌ها در اولویت برنامه‌های فرهنگی هفته بزرگداشت اصفهان قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تلاش بیشتر در راه خدمتگزاری به مردم، نیازمند دعای خانواده شهدا و جانبازان هستند و با حضور در کنار این بزرگواران، انرژی و روحیه برای کار بیشتر می‌گیرند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا موجب بالارفتن روحیه خدمت به شهروندان می‌شود، از این‌رو در هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده تعدادی از شهدای معزز این منطقه انجام شد.

بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما «شهدا» هستند

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان نیز در این دیدار اظهار کرد: خدمت‌رسانی و تکریم خانواده شهدا وظیفه و تکلیف آحاد مردم به ویژه مسئولان است.

وی صبر و استقامت خانواده‌های معزز شهدا را ستودنی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما شهدا هستند و باید آن‌ها را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم

امام جمعه رهنان تاکید کرد: وظیفه داریم با یادآوری همت بلند رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و آشنایی مردم به‌خصوص نسل جوان با دستاوردهای دفاع مقدس در پاسداری از ارزش‌های اصیل اسلامی اهتمام ورزیم.

وی گفت: خون شهیدان والامقام، صبر و بردباری خانواده‌های معزز آن‌ها، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

کد خبر 747733

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی