Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@01:34:48 GMT

به مزاحمت‌های اینترنتی، پاسخ ندهید

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۹۷۰۸

رئیس پلیس فتای استان قزوین بابیان اینکه پاسخ به مزاحمان سایبری تنها وضعیت را بدتر می‌کند، بیان کرد: تحریک شما به پاسخ دادن دقیقاً همان چیزی است که مزاحمان می‌خواهند.

سرهنگ محمدعلی فرهودی در تشریح این خبر گفت: باور ناشناس ماندن و یا استفاده از هویت جعلی از سوی کاربران یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش مزاحمت اینترنتی برای دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اثرات مخرب مزاحمت اینترنتی بر روی کاربران افزود: مزاحمت اینترنتی می‌تواند اثراتی شامل خشم، درماندگی، تنهایی و حتی خودکشی در فرد ایجاد و یا منجر به مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب، و عزت‌نفس پایین شود.

رئیس پلیس فتای استان افزود: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آن‌ها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

بنابراعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، فرهودی، به افرادی که مورد مزاحمت اینترنتی واقع شده‌اند، توصیه کرد: اگر شما توسط مزاحمان سایبری هدف قرارگرفته‌اید، مهم است که به هرگونه پیام یا پست نوشته شده در مورد شما، هرچقدر مضر و یا نادرست است پاسخ ندهید.

وی بابیان اینکه پاسخ به مزاحمان سایبری تنها وضعیت را بدتر می‌کند، تصریح کرد: تحریک شما به پاسخ دادن دقیقاً همان چیزی است که مزاحمان می‌خواهند.

این مسئول انتظامی با اشاره به این نکته که در مزاحمت سایبری به دنبال انتقام نباشید، اظهار کرد: شما نباید به یک مزاحم سایبری تبدیل نشوید چراکه این موضوع نیز هیچ اتفاق مثبتی ایجاد نکرده و وضعیت را بدتر می‌کند.

وی ادامه داد: به کودکان نیز آموزش دهید در مواجه با مزاحمان سایبری ضمن بیان موضوع به یک بزرگ‌تر، مراتب را با در میان گذاشتن با کارشناسان پلیس فتا حل کنند.

رئیس پلیس فتای استان به والدین توصیه کرد: برای جلوگیری از مزاحمت اینترنتی ضروری است به فرزندان خود بیاموزید تا اطلاعات شخصی از قبیل شناسه و رمز عبور خود را در اختیار کسی قرار نداده، با افراد غریبه ارتباط نداشته باشند، از خواندن پیام‌های افراد ناشناس خودداری و مسائل شخصی مرتبط با فضای مجازی نزد افراد غیرمطمئن مطرح نکنند.

وی با اشاره به مسدودسازی شماره تماس‌ها و ID های مزاحم به‌عنوان یک راهکار خوب برای جلوگیری از ادامه مزاحمت‌ها، به مزاحمان اینترنتی هشدار داد: افرادی که در فضای مجازی برای کاربران مزاحمت ایجاد کنند طبق قانون جرائم رایانه‌ای تحت پیگرد قرارگرفته و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس فتای استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: کاربران در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس پلیس فتای استان مزاحمت اینترنتی مزاحمان سایبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!