Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:44:35 GMT

بهره برداری از خط لوله نفت گوره - جاسک تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۲۶۰

بهره برداری از خط لوله نفت گوره - جاسک تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد سقایی گفت: این خط لوله با ۹۰ درصد اتکا به توان داخلی هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه، حدود ۱۰ هزار نفر در کارگاه‌های مختلف این طرح در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند گفت: در این طرح، حدود ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز داخلی است و یا بومی‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، استان هرمزگان دارای بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت در کشور می‌شود.

به گفته مجری طرح خط لوله گوره جاسک طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک مشتمل بر بخش‌های مختلفی از جمله ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، احداث پنج ایستگاه پمپاژ، ساخت مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است و با اجرای آن، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و جاسک به‌عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیتی راهبردی می‌یابد.

این مقام مسؤول با تاکید بر ضرورت پیشبرد موازی و یکپارچه بخش‌های مختلف این طرح گفت: این طرح به ارزش ۲ میلیارد دلار درحال اجراست و با داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز طرح ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته ایم.

سقایی از داخلی سازی صددرصد لوله‌ها، شیرآلات و پمپ‌های مورد نیاز طرح خبر داد و افزود: با مشارکت شرکت‌های داخلی برای نخستین بار زمینه لازم برای همکاری این شرکت‌ها با هدف تولید داخلی لوله‌های ۴۲ اینچ سرویس ترش فراهم شد.
به گفته وی، ساخت کامل این لوله در ایران با تأکید بر پیروی از سیاست‌های کلی نظام در زمینه حمایت از تولیدات داخلی، مانع از خروج حداقل ۲۵۰ میلیون یورو ارز از محل اجرای این طرح شده ودر مجموع سالانه صدها میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان می‌آورد و کشور را از وابستگی به واردات فولاد، ورق و لوله‌های سرویس ترش بی‌نیاز شده است.

کد خبر 5037752

منبع: مهر

کلیدواژه: خط لوله انتقال گاز گوره جاسک انتقال نفت تولید نفت صادرات نفت محمد سقایی بازار سهام قیمت دلار تولید نفت ویروس کرونا قیمت نفت شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا قیمت یورو صادرات نفت قیمت سکه بهار آزادی بازار سرمایه خط لوله نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز