Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی سید علی سیدی در تشریح خبر گفت؛ تیم های  امدادی مستقر در ۲۹پایگاه امداد جاده ای و کوهستان جمعیت هلال احمر استان در محورهای مواصلاتی استان  در طول ششماهه اول سالجاری ۶۱۰ عملیاتی امدادی انجام داده و ۴۳۵ تن از مصدومان حوادث را نجات داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این تعداد عملیات ،نزدیک به ۴۰۰ مورد عملیات امداد جاده ای بوده که نجاتگران پایگاههای امداد جاده ای مستقر در محورهای مواصلاتی بعد از دریافت خبر تصادف و سوانح جاده ای با بهره گیری از آمبولانس  و خودرو نجات به محل حادثه اعزام شده و ضمن مداوای سرپایی ۱۰۵ تن از مصدومان حوادث در سر صحنه تصادف ۳۳۰ تن  از زخمی های حوادث جاده ای را بعد از انجام اقدامات و کمکهای اولیه و تثبیت حالشان توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مراکز درمانی جهت ادامه درمان اعزام نموده اند.

سیدی به تعدد و تنوع  حوادث اشاره کرد و گفت : در طول ششماهه اول سالجاری نجاتگران هلال احمر به حوادث متعدد و متنوعی از قبیل آتش سوزی جنگل و مراتع ،برف و کولاک ،ریزش آوار، کوهستان ،حوادث دریایی و سدها ،سیل و آبگرفتگی و  رانش زمین رسیدگی کرده اند که بعد از حوادث جاده ای حوادث کوهستان با ۷۰ عملیات امدادی در رده بعدی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به برخی حوادث از جمله حوادث آتش سوزی جنگل های ارسباران گفت: بالگرد هلال احمر در طول ششماه اول سال جاری ۹ سورتی پرواز امدادی داشته است.

وی با اشاره به بهره گیری از خودروهای نجات در عملیاتهای امدادی گفت : با استفاده از تجهیزات خودروهای نجات بالغ بر ۵۰ مورد عملیات رهاسازی مصدومان گرفتار در لای آهن پاره های خودروها انجام یافته است .

سیدی زمان اطلاع از حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی به سر صحنه حوادث را ۱۰دقیقه عنوان کرد ابراز امیدواری کرد  با افزایش پایگاهها و حفظ آمادگی و توان افزایی نیروهای پایگاههای امداد جاده ای بتوانیم این زمان را  بازهم کاهش دهیم.

48

کد خبر 1438618

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جست‌وجو و نجات و امداد دریایی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در سطح استان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در ۵۲ خانه هلال شهری و ۸۲ خانه هلال روستایی مستقر بوده و در عرصه‌های آموزش و رسیدگی به حوادث فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند تاکید کرد: چهار خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکی از چالش‌ها را نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه عنوان کرد و افزود: احداث آشیانه بالگرد هلال احمر با وجود داشتن مجوز و اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی طی چهار سال متوقف مانده است.

گناوه پایگاه دریایی ندارد

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر پیگیری شده و استان بوشهر با داشتن امکانات مناسب زیرساختی و نیروی انسانی مجرب شرایط خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به ایجاد پنج پایگاه امدادی ساحلی بیان کرد: استان بوشهر با هشت شهرستان ساحلی و داشتن ۸۰۰ کیلومتر ساحل میزبان خیل عظیم گردشگران است و باید پایگاه‌های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: گناوه با وجود اینکه قطب گردشگری استان بوشهر است، از داشتن پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است؛ این در حالی است که این شهرستان دارای نیروی انسانی مجرب و امکانات و تجهیزات خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نجات‌گران در ۳۱ عملیات ۳۹ نفر از غرق‌شدگی نجات دادند افزود: زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه در بستر دریا است و امکان ساخت در این زمین وجود ندارد.

کد خبر 6097214

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر