Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدعی شد پاریس اطلاعاتی در خصوص اعزام مزدوران سوری به منطقه قره باغ در اختیار دارد.

امانوئل مکرون که رویکرد مداخله جویی در امور داخلی دیگر کشور‌ها را این روز‌ها سرلوحه خود قرار داده، روز پنج شنبه گفت گروهی از شبه‌نظامیان سوری برای مشارکت در درگیری‌ها به قره باغ اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه افزود با اطمینان اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد شبه نظامیان سوری از میدان جنگ خارج شده اند، تا دوباره به میدان نبرد در قره باغ بپیوندند.

رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه نیز مواضع شبه جنگ دولت ترکیه در خصوص مناقشه قره باغ را خطرناک ارزیابی کرد. پیش از این وزیر خارجه ترکیه ضمن اعلام حمایت کشورش از جمهوری آذربایجان، به مکرون برای مواضع خود در خصوص مناقشه قره باغ تاخت.

چاووش اوغلو گفت اگر رئیس جمهور مکرون نگران سرزمین‌های جمهوری آذربایجان نیست، همبستگی این کشور با ارمنستان به معنای حمایت از اشغالگری آنهاست.

ایروان و باکو یکدیگر را به حمله به خط کنترل منطقه ناگورنو-قره باغ متهم و فیلم‌هایی از این حملات منتشر می‌کنند که در آن‌ها انهدام پهپاد، هواپیما، تانک و خودرو‌های زرهی طرف مقابل نشان داده می‌شود.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. گفته می‌شود در جدال ۳۲ ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تاکنون بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناقشه قره باغ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه جمهوری آذربایجان رئیس جمهور شده اند قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند

به گزارش جماران؛ شی جین پینگ رئیس جمهور چین و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در بیانیه مشترکی به تشکیل کشور مستقل فلسطین در داخل مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی دعوت کردند.

در بیانیه چین و فرانسه آمده است: «روسای جمهور چین و فرانسه به اجرای فوری راه حل دو کشوری و همزیستی مسالمت آمیز بین اسرائیل و فلسطین به عنوان دو کشور همسایه و تضمین تشکیل یک کشور فلسطینی قابل زندگی و مستقل و داری حاکمیت براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتخت قدس دعوت می‌کنند.»

رئیس جمهور چین در دیدار امانوئل مکرون از امادگی پکن برای همکاری با اتحادیه اروپا برای حمایت از برگزاری یک کنفرانس صلح بین‌المللی گسترده‌تر و عمیقتر درباره نزاع فلسطین و اسرائیل در نزدیکترین زمان ممکن خبر داد.

شی‌جین پینگ و همسرش بنگ لی یوان یکشنبه گذشته طی یک تور اروپایی وارد فرانسه شدند.

دیگر خبرها

  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود