Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@19:37:33 GMT

پیروزی آرسنال بر لیورپول در شب درخشش لنو

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۳۴۰۲

پیروزی آرسنال بر لیورپول در شب درخشش لنو

آرسنال موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس لیورپول را در ضربات پنالتی شکست داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول و آرسنال در یکی از بزرگترین دیدارهای جام اتحادیه انگلیس تا این لحظه، در مرحله یک هشتم نهایی رقابتها به مصاف هم رفتند تا در نهایت یکی از آنها به جمع هشت تیم برتر رقابتها راه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دیدار دو تیم در ورزشگاه آنفیلد به میزبانی لیورپول آغاز شد. نکته جالب اینجا بود که دیدار قبلی دو تیم به چند روز قبل برمی گشت و دو تیم قرمز فوتبال انگلیس که رقبای سنتی به حساب می آیند روز دوشنبه این هفته در لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند. دیداری که با برتری 3-1 لیورپول به پایان رسید.

 

ولی این بار در ورزشگاه آنفیلد مشخص بود که شاگردان کلوپ کار دشوارتری برای پیروزی دارند. نیمه اول بدون حادثه به پایان رسید و عملاً صحنه خطرناکی روی دروازه های دو تیم خلق نشد. شاید بتوان گفت مهمترین اتفاق این نیمه کارت زردی بود که مینامینو ستاره ژاپنی لیورپول دریافت کرد.

 

 

در نیمه دوم وقتی عقربه های ساعت دقیقه 61 را نشان می داد یورگن کلوپ محمد صلاح را از بازی بیرون کشید و دیووک اوریگی را به میدان فرستاد. اما حضور اوریگی در خط حمله به جای صلاح هم تاثیر چندانی بر قدرت تهاجمی لیورپولی‌ها نداشت.

 

لنو سنگربان آرسنال در این بازی یکی از بهترینهای توپچی ها بود و چند بار مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در نیمه اول او مانع از باز شدن دروازه تیمش روی یک کرنر ارسالی با ضربه فن دایک شد. در نیمه دوم هم لنو ابتدا ضربه ژوتا از فاصله کم را دفع کرد و چند دقیقه بعد بار دیگر ضربه مهاجم پرتغالی روی پاس مینامینو را به کرنر فرستاد. لنو با پنج سو در این بازی مهمترین نقش را در نتیجه داشت.

 

 

بازی در پایان 90 دقیقه بدون گل مساوی بود و به نظر می‌رسید دو تیم به تعیین برنده بازی در ضربات پنالتی رضایت داده اند. به خصوص آرسنالی‌ها که در این بازی به مراتب دفاعی تر از حریف بازی کرده بودند حالا به نظر می‌رسید به هدف خود رسیده اند و امیدوارند با پیروزی در ضربات پنالتی به یک چهارم نهایی صعود کنند.

 

جالب اینجا است که فصل گذشته در جام اتحادیه دو تیم در همین مرحله به مصاف هم رفتند که بازی ده گل در جریان عادی بازی داشت و در وقت قانونی 5-5 به پایان رسید و لیورپولی‌ها در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

 

جیمز میلنر اولین ضربه پنالتی را برای لیورپول وارد دروازه کرد. لاکازت هم با یک ضربه خلاف جهت آدرین را فریب داد تا دو تیم همچنان مساوی باشند. واینالدوم دومین پنالتی زن لیورپول توپ را به زیبایی به طاق دروازه کوبید. سدریک سوارز دومین پنالتی زن آرسنال بود که او هم دورازه آدرین را باز کرد با اینکه او جهت را درست تشخیص داده بود.

 

میامینوی ژاپنی سومین پنالتی زن لیورپول بود. او هم پنالتی زیبایی زد و سومین گل تیمش را در ضربات پنالتی به ثمر رساند. محمد الننی برای آرسنال پشت توپ ایستاد اما شوت او را آدرین دفع کرد تا لیورپول یک قدم تا پیروزی فاصله داشته باشد. اوریگی پنالتی چهارم لیورپول را زد که برند لنو پنالتی او را مهار کرد تا تیمش را در بازی نگه دارد. میتلند نایلز با آرامش کامل دروازه آدرین را باز کرد تا نتیجه 3-3 شود. ضربه پنجم لیورپول توسط جونز وارد دروازه آرسنال شد. پنالتی پنجم و بسیار حساس آرسنال توسط په‌په وارد دروازه شد تا ضربات پنالتی ادامه داشته باشد.

 

در تک پنالتی‌ها ویلسون برای لیورپول پشت توپ ایستاد و برند لنو در ادامه درخشش خود در این بازی توپ او را دفع کرد. ویلووک این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا آرسنال در نهایت 5-4 به پیروزی رسیده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

 

لیورپول آرسنال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیورپول آرسنال ضربات پنالتی مرحله یک دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / اوسمار در پنالتی‌ها هم کامبک خورد!

پرسپولیس هم بعداز استقلال، از گردونه جام حذفی فوتبال ایران کنار رفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرخپوشان تهران که در کورس قهرمانی لیگ، پشت سر استقلال قرار دارند، امشب تکرار دبل قهرمانی فصل گذشته را در ورزشگاه اراک از دست دادند و توسط گربه‌سیاه خود از دور مسابقات جام حذفی خارج شدند.

ترکیب پرسپولیس: امیررضا رفیعی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن (83-علی نعمتی)، مسعود ریگی، سروش رفیعی (46-وحید امیری)، محمد خدابنده‌لو (78-فرشاد فرجی)، مهدی ترابی (46-سینا اسدبیگی)، اوستون ارونوف (83-میلاد سورگی) و عیسی آل‌کثیر (113-محمد مهدی احمدی).

ترکیب آلومینیوم اراک: احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان‌کهن، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی‌فرد (78-شروین بزرگ)، عارف حاج عیدی، محمدامین کاظمیان (70-رضا جبیره)، میلاد بدرقه (78-امیر نوری) و محمدمهدی لطفی.

داور: امیر عرب براقی

تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت 18:15 امروز (جمعه) در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه در 90 دقیقه با نتیجه تساوی 2 - 2 به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. بازی در دو وقت اضافه 2 گل دیگر داشت تا در پایان 120 دقیقه نتیجه 4-4 ثبت شود. در ضربات پنالتی آلومینیوم 6 بر 5 و در مجموع 10 بر 9 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

ارونوف 11، عیسی آل کثیر 25 و 109 و سینا اسدبیگی 94 گل‌های پرسپولیس در این بازی را به ثمر رساندند و مهدی لیموچی 84، شروین بزرگ 6+90 و 113 و علیرضا نقی‌زاده 122 گل‌های آلومینیوم را به وارد دروازه پرسپولیس کردند.

شرح ضربات پنالتی

پرسپولیس: محمدحسین کنعانی‌زادگان گل، علی نعمتی گل، سینا اسدبیگی گل، گئورگی گولسیانی گل و فرشاد فرجی گل

دانیال اسماعیلی‌فر مهار  . وحید امیری مهار

آلومینیوم اراک: مهران موسوی گل، مهدی لیموچی گل، عارف حاج‌عیدی گل، رضا جبیره گل، علی وطن‌دوست گل و علیرضا نقی‌زاده گل

 امیر نوری تیر دروازه

 

پرسپولیس، هم در وقت‌های قانونی و هم در وقت‌های اضافه و البته در ضربات پنالتی، مقابل آلومینیوم اراک کامبک خورد.

سرخ‌ها در جریان بازی، دو بار برد شیرین خود آن هم با دو گل برتری را از دست دادند. اما پرسپولیس در ضربات پنالتی هم شروع بسیار خوبی داشت و با از دست رفتن پنالتی امیر نوری کاپیتان ایرالکو، این تیم در این ضربات سرنوشت ساز هم جلو افتاد اما در ادامه از دست دادن پنالتی توسط دانیال اسماعیلی فر و البته پنالتی‌های خوبی که بازیکنان ایرالکو به ثمر رساندند، در کنار عدم تجربه رفیعی برای مهار حداقل بکی از ضربات ایرالکو، نتیجه را به تعادل کشاند.

با رفتن بازی به پنالتی‌های تک-تک، باز هم پرسپولیس با از دست رفتن پنالتی وحید امیری میزبان با روحیه را در شرایطی قرار داد که می‌توانست به برتری دست یابد و در پایان ضربه نقی زاده شکست و حذف تلخی برای سرخ‌ها در جام حذفی رقم زد.

مدافعان پرسپولیس هرچقدر در جریان بازی، بد و کند بودند در ضربات پنالتی خوب عمل کردند. هم گولسیانی، هم کنعانی‌زادگان، هم نعمتی و هم فرجی ، عالی پنالتی زدند اما دانیال اسماعیلی‌فر نتوانست این روند را ادامه دهد. او در جریان بازی هم نمایش چندان دلچسبی ارائه نداد.

شرح گل‌ها

آلومینیوم صفر- پرسپولیس یک(دقیقه ۱۱: اوستون ارونوف): اوستون ارونوف از وسط زمین توپ گیری کرد و از سمت چپ با حرکتی انفجاری به سمت محوطه حرکت کرد و با پای چپ یک گل انفرادی به ثمر رساند.

آلومینیوم صفر-پرسپولیس دو(دقیقه ۲۴: عیسی آل کثیر): اوستون ارونوف توپ را از وسط زمین به عیسی رساند و آل کثیر با یک حرکت پا به توپ در شرایطی نامتعادل از پشت محوطه شوت زد و از بالای سر گوهری توپ وارد دروازه شد.

آلومینیوم یک-پرسپولیس دو(دقیقه ۸۵: مهدی لیموچی): اثر شروین بزرگ با ضربه سر در محوطه روی یک توپ هوایی باعث شد توپ به لیموچی برسد و شوت روی پای او به گل تبدیل شد.

آلومینیوم دو-پرسپولیس دو(دقیقه ۵+۹۰: شروین بزرگ): سانتر بلند روی دروازه سرخ‌ها با ضربه سر به شروین بزرگ رسید و کنترل و شوت روی پای او دروازه رفیعی را فرو ریخت.

آلومینیوم دو-پرسپولیس سه(دقیقه ۹۴: سینا اسدبیگی): با پاس در عرض میلاد سورگی، سینا اسدبیگی با شوتی وحشتناک گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

آلومینیوم دو-پرسپولیس چهار(دقیقه ۱۰۸-عیسی آل کثیر): عیسی با پاس در عمق صاحب توپ شد و با شوتی محکم و دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه احمد گوهری را باز کرد.

آلومینیوم سه-پرسپولیس چهار(دقیقه ۱۱۳: شروین بزرگ): موقعیت کرنر برای آلومینیوم با ضربه سر شروین بزرگ در میان دفاع از هم گسیخته پرسپولیس تبدیل به گل سوم اراکی‌ها شد.

آلومینیوم چهار-پرسپولیس چهار(دقیقه 1+۱۲۰: علیرضا نقی‌زاده): حرکت عالی لیموچی از سمت چپ با پاس در عرض او همراه شد و علیرضا تقی زاده گل چهارم را به ثمر رساند.

لحظات حساس

دقیقه 45: ارسال بازیکنان آلومینیوم روی یک ضربه ایستگاهی را امیررضا رفیعی به خوبی در اختیار گرفت.

دقیقه 54: امیررضا رفیعی با یک عکس العمل خوب و سریع ضربه خطرناک آلومینیومی ها را برگشت داد.

دقیقه 57: حرکت زیبای لیموجی و شوت این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 71: شوت سرکش عارف حاجی عیدی را رفیعی به خوبی دور کرد.

دقیقه 80: شوت اکبرپور را امیررضا رفیعی با کف دست راهی کرنر کرد.

دقیقه 1+90: تعلل پرسپولیسی ها روی ضد حمله باعث شد یک موقعیت بسیار خوب برای سرخپوشان از دست برود و نعمتی و اسماعیلی فر این فرصت بسیار عالی را از دست بدهند.

وقت اضافه 

دقیقه 95: شوت از راه دور رضا جبیره را رفیعی مهار کرد.

دقیقه 100: ضربه سر خطرناک فرشاد فرجی روی یک ضربه ایستگاهی راه به جایی نبرد و با اختلاف کم از بالای دروازه گوهری به بیرون رفت.

دقیقه 109: امیررضا رفیعی با دو واکنش بسیار خوب دو موقعیت خطرناک پی در پی را از آلومینیومی ها گرفت.

مس کرمان یک (۳) - (۵) چادرملو اردکان یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)

گل‌ها: علی وزیری پناه در دقیقه ۸۱ برای مس - ابراهیم رضا زاده در دقیقه ۹۰ برای چادرملو

 

سایر نتایج امروز جام حذفی

 

فجر سپاسی صفر - گل گهرسیرجان ۳ (نتیجه نهایی)

گل‌ها: سعید سحرخیزان در دقیقه ۲۷، روبرتو تورس در دقیقه ۷۸ و مسعود زائر کاظمینی دقیقه ۸۷ برای گل گهر

 

هوادار ۳ - مس سونگون یک (نتیجه نهایی)

گل‌ها: داریوش شجاعیان در دقیقه ۱۳، بابک مرادی دقیقه ۲۰ و محمد علی عبداللهی در دقیقه ۷۶ برای هوادار - صائب محبی(گل به خودی) در دقیقه ۳۰ برای مس سونگون

 

تراکتور یک (۳) - (۱) ذوب آهن یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)

گل‌ها: مهدی هاشمی نژاد در دقیقه ۴۶ برای تراکتور - محمد حسین اسلامی در دقیقه ۶۱ برای ذوب آهن

 

ملوان ۲ - سایپا یک (نتیجه نهایی)

گل‌ها: محمد عمری در دقیقه ۶۷ و حسین صادقی در دقیقه ۱۱۹ برای ملوان - محمد حسین خسروی در دقیقه ۶۹ برای سایپا

 

استقلال ملاثانی یک - سپاهان یک (وقت اضافه)

گل‌ها: کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ برای سپاهان - میلاد پاک پرور در دقیقه ۲+۹۰ برای استقلال ملاثانی

 

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / اوسمار در پنالتی‌ها هم کامبک خورد!
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • (ویدئو) تراکتور در ضربات پنالتی ذوب آهن را حذف کرد
  • آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس / حذف سرخپوشان در بازی نفس گیر در ضربات پنالتی +فیلم
  • خشنودی تراکتور در ضربات پنالتی
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد/ رستگاری در ضربات پنالتی
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی
  • حسرت استقلالی‌ها از معرفی یک دروازه‌بان جدید!
  • گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند