Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بودجه دانشگاه برای پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی اظهار کرد: بخش عمده بودجه دانشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد به افراد می‌شود؛ به طور کلی در نظام آموزش عالی کشور بیشتر حقوق دانشگاه‌ها صرف هزینه‌های پرسنلی و دستمزد می‌شود و هیچ تناسبی بین خدمات ارائه شده از سوی استادان و اعضای هیئت علمی به جامعه، سیاست و اقتصاد کشور با حقوق آنان وجود ندارد؛ بنابراین حقوق این افراد نیازمند ترمیم و افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در شرایط کنونی جهت گیری جدیدی در آموزش عالی به نام «حرفه گرایی» ایجاد شده  است که به معنای رابطه بیشتر و دقیق تر در حوزه اقتصاد، تولید، اشتغال و بازار کار است، در این صورت افزایش تعداد دانشجویان در رشته‌ها و دانشگاه‌های مهارتی باعث می‌شود تا آنان به سمت حرفه گرایی در حرکت باشند.

صالحی عمران با بیان اینکه در شرایط فعلی حرفه گرایی در آموزش عالی کشور به خوبی دیده نمی‌شود، تاکید کرد: بخشی از حرفه گرایی دانشگاه‌ها و دانشجویان مهارتی باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد تا دانش آموزان استعداد خود را در هنرستان‌ها و مدارس  نشان دهند، البته حرفه‌گرایی نیازمند توجه خاص در آموزش عالی است بر این اساس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به کارگاه‌های مجهز و استادان حرفه ای، فضای آموزشی مناسب و ... احتیاج دارد تا به عنوان دانشگاه خاص و نمونه شناخته شود و مهم‌ترین اصل تحقق این موضوع سرمایه گذاری است.

تاثیر دانشگاه‌های صنعتی بر ارتقای سطح آموزش‌های مهارتی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: اگر الگوی صحیح آموزش عالی، مهارتی بودن آن است باید متناسب با آن سرمایه گذاری مناسب هم صورت بگیرد، یعنی خوابگاه ها، سلف، کلاس ها، کارگاه ها، استادان و ... نمونه باشند تا دانشجویان به تحصیل در این نوع دانشگاه‌ها رغبت داشته باشند.

او ادامه داد: نیازمند همت ملی از طرف مجلس، دولت، خانواده، آموزش و پرورش، بخش‌های خصوصی و ... هستیم تا آموزش مهارتی پیشرفت داشته باشد، در واقع دانشگاه‌های صنعتی می‌توانند از همه نظر به خصوص کیفیت در برنامه‌های درسی و رشته‌های تحصیلی، نیرو‌های حرفه‌ای مورد نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی جامعه را به سمت آموزش  مهارتی سوق دهند.

صالحی عمران درباره اینترنت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به مجازی برگزار شدن کلاس‌ها گفت: در حال حاضر امکانات خوبی برای کلاس‌های مجازی از سوی مخابرات به استادان ارائه می‌شود، اما وضعیت رایگان شدن اینترنت دانشجویان هیچ تغییری نکرده و در این خصوص وعده‌هایی داده شده است و منتظر بهبود این قضیه هستیم.

بیشتر بخوانید

توجه ویژه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به اشتغال دانشجویان نیازمند تبدیل آموزش‌های مهارتی به گفتمان اجتماعی هستیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش عالی دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش عالی دانشگاه ها حرفه گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا تظاهرات دانشجویی حامیان فلسطین در برخی نقاط آمریکا با توافق مسؤولان دانشگاه‌ها با دانشجویان به پایان رسیده است.

مسؤولان برخی دانشگاه‌ها از جمله «براون»، «نورث‌وسترن» و «راتگرز» برای جلوگیری از اختلال در آزمون‌های نهایی و مراسم‌ فارغ‌التحصیلی دانشجویان، با معترضان توافق کرده‌اند تا دانشگاه‌ها بتوانند فعالیت خود را از سر گیرند.

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری‌ و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

گرچه دانشگاه‌ها تنها وعده بررسی خواسته دانشجویان، عدم تنبیه دانشجویان معترض و اختصاص بودجه به مطالعات خاورمیانه را مطرح کرده‌اند و در عمل وعده‌ای برای قطع سرمایه‌گذاری‌های خود در رژیم صهیونیستی نداده‌اند، اما این امتیازها برای جریانات حامی فلسطین در ایالات متحده دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، زیرا حامیان رژیم صهیونیستی در این کشور هر مخالفتی با اقدامات این رژیم را مصداق «یهودستیزی» دانسته و معترضان را مجازات می‌کنند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902709

دیگر خبرها

  • دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد