Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، این کمیته روز پنجشنبه در نشستی به ریاست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، آخرین تحولات مربوط به موضوع فلسطین و پرونده آشتی ملی و تلاش های سیاسی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

کمیته مرکزی فتح بار دیگر بر موضع ثابت و آشکار فلسطین در مخالفت با تمامی طرح ها و توطئه هایی که با هدف نابودی آرمان فلسطین انجام می شود و در صدر آنها طرح موسوم به «معامله قرن» و طرح های اسرائیل برای الحاق سرزمین های فلسطین و عادی سازی مجانی روابط با دولت اشغالگر، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته همچنین از سخنان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و تاکید وی بر استقامت و پایداری در برابر تلاش هایی که برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی انجام می شود، قدردانی کرد.

جنبش فتح در این نشست تاکید کرد که صلح عادلانه و فراگیر تنها از طریق پایبندی به حقوق بین الملل و اجرای کامل ابتکار صلح عربی و پایان یافتن اشغالگری و ایجاد کشور فلسطین، امکان پذیر است.

کمتیه مرکزی فتح تلاش های امارات و بحرین را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مردود و آن را مغایر با قطعنامه ای اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی و ابتکار صلح عربی دانست و تاکید کرد که موضع فلسطین از سوی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین اعلام می شود و کسی حق سخن گفتن به نام ملت فلسطین و رهبری آن را ندارد.

در این نشست گزارشی از دیدارها و گفت و گوهای انجام شده میان جنبش حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین در استانبول، دوحه، قاهره و امان ارایه شد و کمیته مرکزی با اجماع توافقات صورت گرفته با حماس را تصویب کرد.

نمایندگانی از گروه‌های فلسطینی فتح و حماس از روز سه شنبه در استانبول ترکیه گفت‌وگوهایی را در راستای تسریع در روند آشتی و مصالحه آغاز کردند.

فتح و حماس اعلام کردند که در نشست‌های ترکیه بر پایان دادن به دو دستگی و اختلافات داخلی، برگزاری انتخابات و تدوین برنامه‌ای ملی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو تاکید شد.

برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی‌بخش فلسطین ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین ترکیه محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین ترکیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد