Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:01:39 GMT

انبارهای هلال احمر باید تقویت شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۴۳۲۵

انبارهای هلال احمر باید تقویت شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، افشین یگانه، مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان‌های جمعیت هلال احمر کشور در سفر یک روزه به استان کرمان در اولین نشست مجمع جمعیت هلال احمر استان  و دیدار با استاندار کرمان، گفت: هلال احمر کرمان یکی از جمعیت‌های کارآمد در سطح کشور است.

او با اشاره به اینکه عملکرد هلال احمر کرمان شایسته تقدیر است، افزود: اعضای هیات مدیره و شورا‌های اجرایی در شهرستان‌ها بازوی بسیار مهمی برای جمعیت هلال احمر محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانه ضمن قدردانی از حمایت‌ها و همراهی استاندار کرمان از جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: با کمک استانداری‌ها باید کمبود بودجه را در هلال احمر برطرف کنیم و تقویت انبار‌ها و سایر تجهیزات امدادی در سطح استان‌ها افزایش دهیم تا در امدادرسانی‌ها دچار مشکل نشویم.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان هم در این دیدار گفت: آموزش، تقویت و ارتقای تجهیزات امدادی و خانه‌های هلال در جمعیت هلال احمر از اولویت‌های بسیار مهم است.

او افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان همیشه در اسرع وقت در تمامی حوادث و سوانح در سطح استانی و ملی حضور دارد و با اقدامات بسیار شایسته به یاری آسیب دیدگان در حوادث شتافته است.

فدایی با اشاره به اینکه در لحظات اولیه حادثه حضور نیرو‌های هلال احمر در کنار مردم باعث آرامش آنان خواهد شد، تصریح کرد: آموزش بسیار حائز اهمیت است و امدادگران با آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی در حوزه امدادونجات در پوشش حوادث بسیار موفق هستند.

او با اشاره به اینکه استانداری همیشه در کنار جمعیت هلال احمر کرمان است، افزود: راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها بسیار مهم است و باید تعداد این خانه‌ها در سطح استان با توجه به حادثه خیزی آن افزایش یابد.

حمید ملانوری عضو اصلی شورای عالی جمعیت هلال احمر و هیات مدیره استان کرمان در اولین نشست مجمع جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: احیای داروخانه هلال احمر سیرجان و کسب رتبه برتر در حوزه رشد عملکرد سال ۹۸ در سطح کشور شایسته تقدیر است.

او ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: کرمان استان پرحادثه‌ای است و همیشه شاهد حضور چشمگیر امدادگران و نجاتگران هلال احمر در حوادث مختلف در سطح استانی، ملی و بین المللی هستیم.

ملانوری، صداقت، شفافیت دلسوزی نیرو‌های فداکار و ایثارگر در جمعیت هلال احمر کرمان را زبانزد عام و خاص اعلام کرد و گفت: رتبه اول موقوفات هلال احمر استان کرمان نشانه اعتماد مردم به این نهاد عام المنفعه و بشردوستانه است.

رضا فلاح ،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در اولین نشست مجمع جمعیت هلال احمر استان طی امسال با ارائه گزارش عملکرد شش ماهه ۹۹ گفت: قریب به ۲۰۰ خانه هلال با تکیه بر آموزش با هدف تاب آوری جامعه طی حوادث در سطح استان کرمان فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه قریب به ۹ هزار نفر در خانه‌های هلال آموزش دیدند، بیان کرد: آموزش و توانمندسازی عموم مردم برای مقابله با مشکلات و حوادث در اولویت فعالیت‌های جمعیت هلال احمر است.

فلاح با اشاره به برگزاری ۸۷۴ دوره آموزشی ضمن خدمت، تخصصی امدادونجات، مربیگری، عمومی امداد و عمومی نجات، امداد و کمک‌های اولیه، مخاطرات و مهارت‌های پایه داوطلبی در طی۶ ماهه اول امسال عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی بهره مند شدند.

او تصریح کرد: اجرای ۱۷ هزار و ۸۴۱ پروژه حمایتی، معیشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، کاروان سلامت و ارائه خدمات در شیوع  اپیدمی کرونا به نسبت ۶ ماهه اول در سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به بهره مندی ۵۵۳ هزار نیازمند و بیمار از خدمات حمایتی و معیشتی با رشد ۸۷ درصد به نسبت ۶ ماهه اول پارسال گفت: ارزش ریالی خدمات مددکاری، کاروان‌های سلامت، پروژه‌های حمایتی، معیشتی، نذرآب و پاسخ به حوادث (مانند سیل  و اپیدمی کرونا) ۱۵ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در طی ۶ ماه گذشته ۱۳۶ هزار نفر از خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی و داروخانه‌های هلال احمر بهره‌مند شدند.

فلاح عنوان کرد: ۲ پروژه درمانی به ارزش ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ۶ ماه اول امسال احداث و افتتاح شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر استانداری کرمان جمعیت هلال احمر استان کرمان جمعیت هلال احمر هلال احمر کرمان خانه های هلال سطح استان خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • تقویت جست وجو‌ها برای پیدا کردن پیکر کودک غرق شده لردگانی
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده