Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن هانی زاده در خصوص آخرین تحولات سیاسی یمن و امکان توقف تجاوزات از سوی رژیم سعودی، اظهارداشت: توافق یمنی-یمنی برایند دخالت‌هایی بود که در طول پنج سال تجاوز رژیم سعودی علیه آن کشور صورت گرفته است.

وی گفت: امروز دیگر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن که وابستگی شدیدی هم به سعودی‌ها داشت به این نتیجه رسیده که طی ۵ سال گذشته ابزار دست عربستان قرار گرفته و از رهگذر این جنگ پنج ساله، آسیب‌های جدی به مردم کشورش وارد آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: از سوی دیگر، شورای انتقالی جنوب یمن هم که طی سال‌های اخیر با امارات همراه بوده به این نتیجه رسیده است که امارات تلاش می‌کند پای رژیم صهیونیستی را به جنوب یمن و سرانجام به تنگه باب المندب باز کند.

هانی زاده اظهارکرد: بنابراین هر دو طیف، هم جریان منسوب به عبدربه منصور هادی و هم شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات به این نتیجه رسیدند که باید مشکلات خود را از طریق گفتگو‌های ملی حل کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نیرو‌های انصارالله یمن در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار گرفته اند و تلاش می‌کنند از طریق ایجاد وفاق میان جریان‌های سیاسی داخلی یمن، دست عربستان را از تحولات یمن کوتاه کنند.

بیشتر بخوانید

ناکامی واشنگتن در عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه گفتگو‌های یمنی - یمنی به دور از دخالت بازیگران خارجی، چون عربستان، امارات، آمریکا و کشور‌های غربی برگزار می‌شود، افزود: این گفتگو‌ها می‌تواند به حل بحران پنج ساله در این کشور کمک کند و از طرف دیگر هم می‌دانیم که سعودی هم پس از این مدت، هیچ گونه دستاورد نظامی نداشته است.

هانی زاده در پاسخ به این سوال که احتمال توقف تجاوز به یمن از سوی سعودی‌ها به چه میزان است، تصریح کرد: اگر مردم یمن و همه طیف‌های سیاسی داخلی آن کشور اختلافات خود را کنار گذاشته و از وابستگی به قدرت‌های منطقه‌ای از جمله امارات و عربستان دست بکشند حتماً از رهگذر وفاق ملی و همبستگی داخلی می‌توانند در تقابل با عربستان قرار بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وحدت میان مردم، مسئولین و جریانات مختلف داخلی یمن قطعاً می‌تواند به شکست تجاوز رژیم سعودی و هر متجاوز خارجی دیگری بیانجامد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سعودی ها رژیم صهیونیستی رژیم سعودی یمن اخبار سیاسی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

رسانه‌های رژیم اسرائیل از سفر قریب الوقوع رئیس اپوزیسیون این رژیم به امارات خبر دادند که بنا به ادعای این رسانه‌ها، بررسی «روز بعد از جنگ» نوار غزه یکی از موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود.

با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود و رژیم اسرائیل هر روز به دلیل کشتار بیش از 35 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی هستند تحت فشار قرار دارد و جنگ علیه غزه منجر به دودستگی و اختلاف شدید بین سران این رژیم شده است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله مخالفان اقدامات بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزرای کابینه اوست. او شب گذشته، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. لاپید در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه های غیر مسئول شده است.

لاپید چند روز پیش در حساب ایکس خود (توییتر سابق) خطاب به نتانیاهو نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان امضای توافق هستند، اکثریت در کنست هم از انجام توافق حمایت می‌کنند. اگر لازم باشد بن گویر و سموتریچ را برکنار کن و به جای آن 24 کرسی خودم را وارد ائتلاف کابینه می‌کنم، باید اسرا به خانه بازگردند.

لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کندچرایی سفر «لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپید به امارات می‌رود
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد