Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@00:23:38 GMT

قیام عاشورا جایگاه اصلی امامت را معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۵۲۱۶

قیام عاشورا جایگاه اصلی امامت را معرفی کرد

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: قیام سیدالشهدا(ع) موجب بیداری امت اسلام و معرفی جایگاه اصلی امامت به مردم شد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی حائری زاده در ویژه‌برنامه عزاداری دهه دوم ماه صفر که با حضور جمعی از زائران و مجاوران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن جامع رضوی بارگاه نورانی علی بن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد، گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب وقوع حادثه عاشورا شد، جهل مردم نسبت به مقام امام معصوم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بعد از رحلت رسول خدا بنی‌امیه با تبلیغات گسترده‌ای که داشتند دیدگاه مردم نسبت به اهل‌بیت پیامبر(ص) را عوض کردند تا جایی که بسیاری از مردم در روز عاشورا با قصد تقرب به خدا به جنگ سیدالشهدا(ع) آمدند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: اگر مردم نسبت به مقام و جایگاه امام حسین(ع) معرفت داشتند شاید هرگز واقعه غم‌بار عاشورا به وقوع نمی‌پیوست و سیدالشهدا(ع) ویارانش در برابر سپاه دشمن تنها نمی‌ماندند.

وی ابراز کرد: ریشه بسیاری از گناهان جهل انسان است. جهل است که انسان را در ورطه گناه و معصیت می‌اندازد. کسب علم و معرفت و زدودن جهل و نادانی باعث هدایت انسان به‌سوی نور و روشنایی می‌شود.

وی با اشاره به فرازهای زیارت اربعین بیان کرد: در این زیارت شریف آمده است که امام حسین(ع) برای نجات انسان‌ها از جهالت خون خود را نثار کرد. بنابراین قیام سیدالشهدا(ع) موجب بیداری امت اسلام و معرفی جایگاه اصلی امامت در بین مردم شد.

حائری زاده اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم امام سجاد(ع) بعد از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) معرفی جایگاه اهل‌بیت رسول خدا(ص) به مردم بود و همین اقدامات موجب بیداری مردم و شورش آن‌ها نسبت به حکومت بنی‌امیه شد.

وی بابیان اینکه معرفت افزایی سکوی پرش انسان به‌سوی خداوند باری‌تعالی است، اظهار کرد: کسی که نسبت به حقیقت معرفت داشته باشد و حق و حقیقت را به‌درستی بشناسد حاضر است مانند یاران سیدالشهدا(ع) جان خود را درراه دفاع از حق فدا کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عاشورا امامت سیدالشهدا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مدرسه علمیه تخصصی ولی‌‍ عصر(عج) گرمی با تبیین ارزش و جایگاه معلم و استاد اظهار کرد: جایگاه معلم بسیار بزرگتر از یک شغل و منصب است چرا که انسانیت در گرو تربیت معلم است و معلمان میراث‌دار راه و روش انبیا و اولیای الهی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امانتداری برجسته‌ترین اوصاف انسان و انسان گرانبهاترین امانت الهی است پس معلم بی‌نظیرترین امین و امانتدار می‌باشد چرا که وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد.

منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به ایثار و اخلاص اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: اساتید خواهر حوزوی با ایثار و اخلاص خود در مسیر تربیت فرزندان این جامعه همواره در تلاش و کوشش هستند و اجر و پاداشی خاص در نزد خداوند متعال دارند.

حجت‌الاسلام‌ صفری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

کد خبر 6095136

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت معلمان در جامعه است/ ثبات در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد