Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جوادپور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تعمیر و نگهداری توربین‌های صنعتی، نیروگاهی و ساخت بازسازی یاتاقان‌ها، قطعات و تجهیزات مربوطه تاسیس شده است، گفت: این شرکت دانش‌بنیان هم اکنون بعنوان تنها دارنده تکنولوژی بابیت‌ریزی یاتاقان‌های فوق سنگین به روش سانتریفیوژ بر اساس استانداردهای بین‌المللی است تا جاییکه جهت پوشش دادن این امر مهم همه رنج یاتاقان‌ و چند دستگاه سانتریفیوژ در این شرکت طراحی و تولید کرده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساخت انبوه یاتاقان‌های فوق سنگین با فناوری بومی، طراحی و ساخت سیستم سرعت برای توربین‌های v۹۳، طراحی و ساخت اکچویتور والو و کنترل والو توربین، طراحی و ساخت دستگاه تست مشعل و چک والو سوخت توربین های گازی و طراحی و ساخت چک والو جدید سوخت مایع توربین گاز را از عمده دستاوردهای شاخص این شرکت عنوان کرد.

جوادپور با بیان اینکه این شرکت برپایه ایجاد اشتغال مولد برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی راه‌اندازی شده است، گفت: هم‌اکنون در این شرکت دانش‌بنیان ۶۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: بزرگترین یاتاقان‌ها به وزن ۸ الی ۱۰ تن را قبلا از خارج وارد می‌کردیم اما اکنون این یاتاقان‌ها در داخل کشور طراحی و به صورت بومی ساخته می‌شود تا جاییکه با ساخت این تجهیزات کشور از واردات این محصول بی نیاز شده است.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه تولیدات براساس نیاز مشتریان ساخته می شود، اظهار کرد: برای تمرکز بیشتر روی صادرات، قراراست دفتری را در ترکیه راه‌اندازی کنیم تا از این طریق محصولات تولیدی خود را به بازارهای بین‌المللی معرفی کنیم. در حال حاضر تولیدات این شرکت به عراق و عمان صادر می‌شود.

وی با تأکید براینکه دولت باید این باور و اعتماد را به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد، گفت: در حال حاضر دانش‌بنیان‌های کوچک در بحث توانمندسازی و آموزش  با مشکلات زیادی مواجه هستند باید در راستای توانمندسازی آنها اقداماتی صورت گیرد. همچنین حذف بورکراسی اداری و بیمه محصولات تولیدی آنها باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار این موضوع مشاوره‌های بین‌المللی برای آموزش تولید و فروش محصولات در گرید جهانی باید جذب شوند.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1074726 برچسب‌ها دانش بنیان تولید داخلی جهش تولید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان تولید داخلی جهش تولید بین المللی طراحی و ساخت یاتاقان ها دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر