Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه وزارت خارجه ارمنستان در حالی منتشر شده است که منابع خبری از تداوم درگیری‌های مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در صبح جمعه خبر دادند.

  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هم  از درگیری‌های شدید مرزی با ارمنستان در روز جمعه خبر داد و وزارت دفاع ارمنستان نیز اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک هواپیمای جمهوری آذربایجان را منهدم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

برچسب‌ها قره باغ باکو ارمنستان پروندهٔ خبری قره باغ و مناقشه جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قره باغ باکو ارمنستان قره باغ باکو ارمنستان اخبار کنکور جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خندانی، در دیدار با «کنستانتین کورسیک» رئیس کانون سردفتران روسیه ضمن خیرمقدم به وی و هیأت همراه اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در تهران خدمت آقای کورسیک و هیأت همراهشان هستیم، آرزو می‌کنیم اقامت خوبی در تهران، اصفهان و شیراز داشته باشید.

وی همچنین از کانون روسیه برای دعوت کانون تهران به جشن استقلال کانون این کشور که سال گذشته برگزار شد، تشکر کرد و گفت: اقامت و جلسه بسیار خوبی برای ما در روسیه بود.

خندانی در ادامه گزارش مختصری از وضعیت کانون سردفتران و دفتریاران ایران ارائه کرد و گفت: در ایران نزدیک ۹ هزار سردفتر و دفتر اسناد رسمی فعالیت می‌کند. در هر استان یک کانون سردفتران به صورت مستقل با انتخاب سردفتران تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

شباهت کانون سردفتران ایران و روسیه

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: کانون تهران هم شبیه کانون روسیه، نسبت به کانون‌های سراسر کشور مرکزیت دارد، ضمن آنکه یک شورای عالی با مدیریت و انتخاب رؤسای کانون استان‌ها در کشور فعالیت می‌کند. کانون سردفتران ایران به طور کاملاً مستقل از حیث بازنشستگی، درمان و مسائلی از این دست، مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت مدیره کانون‌های استانی و کانون مرکز از طریق انتخابات آزاد همکاران انتخاب می‌شوند، بیان کرد: ابلاغ هر کدام از منتخبین با امضای رئیس قوه قضائیه یا مشابه آن وزیر دادگستری در روسیه صادر می‌شود.کانون سردفتران ایران و کانون‌های استانی از حیث مسائل اداری وابسته به قوه قضائیه هستند که این قوه هم از قوه‌های مجریه و مقننه مستقل است.

افزایش صلاحیت سردفتران در ایران

خندانی افزود: صلاحیت دفاتر اسناد رسمی در کشور ما بسیار گسترده است، حق تنظیم تمام اسناد رسمی مربوط به معاملات، مراودات و قراردادها و تعهدات بین افراد را در کل کشور برعهده دارند.

وی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله دفاتر اسناد رسمی در کشور گفت: به تعداد همین سال‌ها هم ایران دارای کانون سردفتران و دفتریاران مستقل است. در تمام حوزه‌ها، دفاتر اسناد رسمی صلاحیت تنظیم سند اعم از منقول و غیرمنقول را برعهده دارند.

رئیس شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری همچنین به الکترونیکی شدن صدور اسناد اشاره و بیان کرد: تا ۱۲ سال گذشته، اسناد در دفاتر اسناد رسمی به شکل سنتی تنظیم می‌شد، و ظرف ۱۰ سال گذشته تحول بسیار بزرگی در حوزه تنظیم و ثبت سند در کشور همراه با پیشرفت‌های جهانی در حوزه الکترونیک اتفاق افتاد، دفاتر اسناد رسمی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه به سمت تنظیم سند به شکل الکترونیک و دیجیتال پیش رفت. این پیشرفت هر روز در حال گسترش است.

هوشمندسازی خدمات دفاتر اسناد رسمی در ایران | اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات ایران به روسیه

وی با اشاره به اینکه دفاتر اسناد رسمی در ایران به سمت هوشمندسازی رفته اند، افزود: طی ۱۰ سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در این راستا داشتیم به صورتی که در حال حاضر تنظیم سند به شکل سنتی از بین رفته و تمام مراحل تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی به شکل دیجیتال و الکترونیک است. ما خوشحال هستیم که در حال عبور از این مرحله و رفتن به سمت هوشمندسازی دفاتر هستیم و در نهایت می‌خواهیم دفاتر اسناد رسمی کاملاً هوشمند و غیرحضوری به مراجعان خدمت کند.

خندانی با ابراز خرسندی از همکاری با کانون سردفتران روسیه در راستای هوشمندسازی دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: ما حاضریم در راستای هوشمندسازی دفاتر که روسیه هم در این مسیر فعالیت‌های خوبی داشته با این کشور همکاری کنیم به ویژه در حوزه تنظیم اسناد غیرمنقول که روسیه به تازگی در حال انجام دادن اقدامات قانونی در رابطه با این موضوع است.

تنظیم اسناد غیرمنقول قدیمی‌ترین صلاحیت دفاتر اسناد رسمی ایران

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تنظیم اسناد غیرمنقول را از قدیمی‌ترین صلاحیت‌های دفاتر اسناد رسمی در ۸۰ سال گذشته عنوان کرد و گفت: با این سابقه طولانی کانون سردفتران و دفتریاران در ایران دارای تجربه‌های بسیار خوبی در این زمینه است. با توجه به تجربه ما در جشن سی سالگی استقلال کانون روسیه اطلاع یافتیم که مجلس دومای روسیه هم به دنبال تنظیم و تنسیق اموال غیرمنقول است، ریاست دوماً در آن جلسه از کانون سردفتران روسیه درخواست کمک کرد در این راستا ما حاضریم تجربه‌های خودمان را در اختیار کانون روسیه قرار دهیم.

انعقاد دو قرارداد همکاری کانون سردفتران ایران و روسیه

خندانی در ادامه از ادامه همکاری‌ها و تمدید قرارداد دو جانبه کانون روسیه و ایران خبر داد و اظهار کرد: البته ما پیش از این قرارداد همکاری دو جانبه با کانون روسیه داشتیم با توجه به شرایط اپیدمی کرونا در آن زمان به شکل وبینار و غیرحضوری قرارداد به امضا رسید. مفاد قرارداد کاملاً شفاف و مشخص است و ما همچنان برای انجام قرارداد پایبند هستیم و امروز در حضور هیأت‌های دو کانون، این قرارداد را به شکل فیزیکی به امضا خواهیم رساند. و این مبنایی برای ادامه همکاری‌های دو کانون ایران و روسیه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از عقد و امضای قرارداد خواهرخواندگی کانون سردفتران مسکو و کانون تهران خبر داد و از اقدامات و پیگیری‌های رئیس کانون روسیه در راستای تنظیم و امضای هر دو قرارداد، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6094208

دیگر خبرها

  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»