Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت ایران در آلمان با مشارکت مجازی حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس و مدیران دبیرخانه شورایعالی ایرانیان، و حضور سفیر و رایزن فرهنگی و دیگر اعضای کارگروه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت ایران در آلمان با مشارکت مجازی حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس و مدیران دبیرخانه شورایعالی ایرانیان، و حضور سفیر و رایزن فرهنگی و دیگر اعضای کارگروه، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمود فرازنده، سفیر کشورمان در ابتدای این نشست که سه تن از ایرانیان نخبه مقیم آلمان نیز به عنوان میهمان ویژه در آن حضور داشتند، ضمن معرفی میهمانان، گزارشی از اقدامات نمایندگی در چارچوب کارگروه ویژه ایرانیان ارائه کرد. 

سپس جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات صورت گرفته در مفهوم «مهاجرت» و تبدیل آن به امری عادی در سایه توسعه ارتباطات دنیای امروز و تاکید بر ضرورت حفظ و تحکیم پیوندهای ایرانیان مقیم خارج از کشور با مام میهن، تشکیل کارگروه ویژه ایرانیان در ۵۰ نمایندگی ایران در جهان را اقدامی در راستای تقویت پیوندها با هموطنان مقیم خارج دانست و افزود: علیرغم رویکرد روشن دولت در زمینه تسهیل و تقویت روابط ایرانیان مقیم خارج با کشورشان، در حوزه های اجرایی و عملیاتی  قصور و تقصیر داریم و هنوز مسیری طولانی در جهت ارتباط فعال با هموطنان خارج از کشور پیش روی ما است.

در بخش بعدی این نشست دکتر عفت السادات شهریاری، دانش آموخته معماری دانشگاه فنی برلین، در خصوص پروژه تبدیل کارخانه سیمان ری به یک موزه صنعتی - تاریخی و رایزنی های صورت گرفته جهت اجرای آن توضیحاتی ارائه کرد و سپس به پیشنهاد دو مجموعه فنی و حرفه ای آلمان برای پیاده سازی الگوی کاربردی توأمان «آموزش» و «کار» این کشور و کمک به کاهش شکاف میان بخش صنعت و دانشگاه در ایران و نیز ظرفیت های عملیاتی در قالب همکاری با دانشگاه فنی برلین پرداخت.
 
سپس «حسین ثابت بکتاش» کارآفرین و پیشکسوت صنعت گردشگری مقیم آلمان، گزارشی از فعالیت های خود در عرصه سازندگی کشور از جمله ساخت «هتل داریوش کیش» و نیز پروژه بزرگ در حال اجرای فرهنگی، تفریحی، اقامتی «طرق مشهد» و ساخت بزرگترین مجسمه فردوسی در این مجموعه، ارائه کرد. 

در بخش بعدی نشست «افشین درم بخش» فعال فرهنگی و هنری ایرانی مقیم آلمان به اقدامات و فعالیت های خود از جمله در برگزاری نمایشگاه های هنر معاصر و معرفی آثار جوانان هنرمند اما ناشناخته ایرانی به مردم آلمان پرداخت. «درم بخش» همچنین برنامه گرامیداشت مناسبات دیپلماتیک ۱۵۰ ساله ایران و آلمان در سال ۲۰۲۳ را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط فرهنگی - هنری دو کشور دانست. 

جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در پایان این نشست ضمن اشاره به «ایرانیت»، «اسلامیت» و «تشیع» به عنوان عناصر هویت بخش تاریخ و تمدن ایران، تاکید کرد: هنر ما باید این باشد که همگام با وجدان عمومی ملت ایران، این عناصر هویتی سه گانه را به صورت دوائری متحد المرکز و نه جدا از یکدیگر ببینیم و با این رویکرد به تدبیر و تسهیل امور بپردازیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین جابری انصاری جابری انصاری آلمان جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌کنم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشان های دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می کنم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاههای ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 847889 برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی سید ابراهیم رئیسی تایلند ایران

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است