Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین قصمی درباره آخرین وضعیت آبی روستای سلخ از توابع قشم اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت آبشیرین‌کن این روستا به 900 متر معکب در شبانه روز، بخش عمده نیاز آبی روستاهای سلخ و گامبرون تامین می‌شود.

وی افزود: با اجرای تعهدات سرمایه گذار جدید و ایجاد تاسیساتی نظیر مخزن و سیستم پیش تصفیه، تا پایان شش ماهه دوم امسال این آبشیرین کن به ظرفیت نهایی 1200 مترمکعب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، ظرفیت در مدارِ این آبشیرین کن طی 6 ماه گذشته به علت فرسودگی تاسیسات و عدم انجام تعهدات سرمایه گذار قبلی، 200 مترمکعب در شبانه روز بوده است که در نتیجه این روستاها با مشکل کمبود مواجه بودند.

قصمی گفت: در حال حاضر آب شرب روستاهای سَلَخ و گامبرون با ظرفیت 900 مترمکعب از طریق شبکه آب روستایی توزیع می‌شود در حالی که پیش از این آبرسانی به روستاهای مذکور به صورت سیار و هر دو هفته یکبار انجام می‌شد. 

به گفته وی، با بهره برداری از ظرفیت نهایی آبشیرین کن سَلَخ آب شرب مورد نیاز دو روستای سلخ و گامبرون با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر تامین و بخشی از وعده‌های آبفا برای کاهش تنش آبی در روستاهای جزیره قشم محقق می‌شود.

به گزارش فارس، روستای سلخ در جنوب جزیره قشم و در فاصله 80 کیلومتری از شهر قشم واقع شده و بیش از 3200 نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/88055 

منبع: فارس

کلیدواژه: قصمی آبشیرین کن بندرعباس هرمزگان آب و فاضلاب شهری آبشیرین کن روستای سلخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود