Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش مزبور افزود : هزاران مهاجر اتیوپیایی در مراکز یاد شده در شرایط " دشوار غیرقابل تصور " بسر می برند به ویژه با توجه به اینکه بیماری کرونا در این کشور در حال انتشار یافتن است.

سازمان عفو بین الملل به عنوان یک سازمان غیر دولتی از ریاض خواست تا مهاجران را آزاد کرده و با هماهنگی مقامات اتیوپیایی زمینه بازگشت آنها را به کشورشان فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« ماری فوریستیر » پژوهشگر و مشاور در زمینه امور پناهجویان و مهاجران در سازمان عفو بین الملل گفت : هزاران مهاجر اتیوپیایی که به منظور یافتن زندگی بهتر خانه های خود را ترک کرده اند با وضعیت دشواری فراتر از تصور مواجه شده اند.

فوریستیر مقامات سعودی را تشویق کرد تا " فورا تمامی مهاجرانی که خودسرانه بازداشت شده اند را آزاد کند یا شرایط بازداشت شان را بهبود بخشد تا قبل از اینکه شمار بیشتری از آنها جان خود را از  دست دهند."

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت قبل از آنکه عربستان در سال ۲۰۱۷ حمله خود را علیه مهاجران آغاز کند، نیم میلیون اتیوپیایی در عربستان بسر می بردند.

بر اساس این گزارش، عربستان از آن سال به بعد ماهانه تقریبا ۱۰ هزار اتیوپیایی را از این کشور اخراج کرد تا اینکه اتیوپی در سال جاری میلادی با توجه به شیوع ویروس کرونا از ریاض خواست تا عملیات اخراج مهاجران اتیوپیایی را به حال تعلیق درآورد.

روزنامه انگلیسی تلگراف در اوت گذشته مصاحبه هایی با مهاجران در عربستان همراه با تصاویر و کلیپ های ویدیویی منتشر کرد که نشان می داد مراکز بازداشت آنان نیازمند شرایط بهداشتی است.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود همچنین " برخورد خشونت آمیز مقامات سعودی با مهاجران " را محکوم کرده و نوشت: به عنوان مثال مقامات سعودی به مهاجران دو به دو با هم دستبند می زنند و آنها را وادار می کنند تا از کف سلول های خود به عنوان دستشویی استفاده کنند و آنها را به مدت ۲۴ ساعت در سلول های شلوغ در شرایط غیر قابل تحمل نگه می دارد.

بر اساس این گزارش ، دو تن از بازداشت شدگان گفتند که با چشمان خود جنازه سه تبعه اتیوپیایی ،یمنی و سومالیایی را در مرکز بازداشت " الدایر " واقع در استان جازان را دیده اند.

همه کسانی که سازمان عفو بین الملل با آنها مصاحبه انجام داده ، گفتند که در جریان مرگ و میر افرادی در بازداشت گاه ها قرار دارند.

به گفته مقامات اتیوپی طی سال جاری ۱۶ هزار اتیوپیایی در مراکز یاد شده در بازداشت بسر می بردند اما تعدادشان هم اکنون کاهش یافته است.

اتیوپی در نظر دارد دو هزار مهاجر بازداشت شده را در اواسط اکتبر به کشورشان انتقال دهد اما آدیس آبابا سعی دارد باعث نارضایتی ریاض به عنوان یکی از سرمایه گذاران اصلی در اتیوپی نشود.

یک مهاجر اتیوپیایی در ماه گذشته میلادی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه توسط تلفن همراه قاچاق شده به درون مرکز بازداشت در عربستان ابراز داشت که بازداشت شدگان با شرایط بسیار سختی همچون زندان های شلوغ و پر از بیماری و کمبود غذا و افزایش یافتن آمار خودکشی مواجه هستند.

سه مهاجر به خبرگزاری فرانسه گفتند که دیپلمات های اتیوپیایی با آنها دیدار کردند و از ایشان خواستند تا از اعتراض های خود نسبت به شرایط بازداشت دست بردارند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها سازمان عفو بین‌الملل اتیوپی ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان عفو بین الملل اتیوپی ریاض سازمان عفو بین الملل اتیوپی ریاض اخبار کنکور سازمان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، دو هفته بعد از آغاز خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که در این مدت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو دستگیر شده اند.
تجمع‌های ضدصهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف امریکا از جله لس آنجلس، ویسکانسین و فوردهام نیویورک ادامه یافته و پلیس شماری از آنان را بازداشت کرده است.
همزمان در سازمان ملل جامعه جهانی از آمریکا دراین باره که چرا مانع عضویت فلسطین در سازمان ملل می‌شود، توضیح خواست.

 

 

اظهارات:
۱- دانشجوی معترض آمریکایی
۲- دانشجوی معترض آمریکایی
۳- امیرسعید ایروانی - نماینده دائم ایران در سازمان ملل

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد