Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: استان فارس ملقب به صنعت خاموش است و از وزیر صمت انتظار می‌رود تعهدات قبلی این وزارتخانه در قبال فارس را نیز عملیاتی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین سفر استانی خود به استان فارس سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این سفر دیداری با مجمع نمایندگان استان فارس داشت که در این جلسه نمایندگان خواستار ادای دین وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان فارس شدند.

این دیدار ظهر امروز صورت گرفت و ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در این دیدار با اشاره به ظرفیت استان در حوزه صنعت و معادن اظهار داشت: با وجود این ظرفیت‌ها استان فارس در این حوزه با گرفتاری‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه استان فارس به اشتباه استان برخوردار نامیده شده است، گفت: واقعیت و حقیقت چیز دیگری است چراکه در این استان واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل زیادی وجود دارد که مشکلات زیادی را برای استان به وجود آورده است.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از معادن استان فارس غیرفعال شدند، افزود: توجه به این مسائل نشان می‌دهد که عمق مشکلات و نیازهای استان فارس تا چه اندازه است و آیا اطلاق استان برخوردار به فارس درست است یا خیر؟

نماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به آمار واحدهای صنعتی استان بیان کرد: براساس آمار مطرح شده از سوی سازمان صمت استان فارس 3 هزار و 968 واحد صنعتی در استان فارس وجود دارد که 800 واحد آن غیرفعال است.

نخستین سفر وزیر صنعت به استان فارس / وعده رزم‌حسینی ‌برای اعطای مشوق به واحدهای راکد‌راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی؛ 128 واحد راکد در گیلان احیاء شدکرمانشاه 135 واحد راکد و نیمه‌فعال صنعتی و معدنی دارد؛‌ ‌50 واحد امسال احیا می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه انتظار ما از وزیر صمت فعال کردن این واحدها است، تصریح کرد: ما خواستار توزیع عادلانه منابع در کشور هستیم و استان فارس نیز باید در این عرصه مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معادن بزرگی در فارس وجود دارد که حبس شده و باید در چرخه تولید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وارد مدار تولید شدن این معادن نه تنها نیازهای استان بلکه نیازهای کشور را نیز حل می‌کند.

عزیزی بیان کرد: با اعمال زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله زیرساخت‌های ریلی می‌توان جهش خوبی را در صنعت استان فارس شاهد باشیم و از وزیر صمت انتظار می‌رود تعهدات قبلی این وزارتخانه در قبال فارس را نیز عملیاتی کند چراکه بسیاری از آن تعهدات هنوز منتج به نتیجه نشده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین به کارخانه‌های تعطیل شده استان فارس در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: استان فارس ملقب به صنعت خاموش است و با این حجم بزرگ تعطیلی کارخانه‌ها، وزارت صمت دین بزرگی به مردم استان دارد که با فعال کردن آنها باید ادا شود.

به گزارش تسنیم دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس، همچنین حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس از دیگر برنامه‌های رزم حسینی به استان فارس است.

انتهای پیام/424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید: جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

به گزارش فارس؛ موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.
مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229500 برچسب‌ها وزیر کشور

دیگر خبرها

  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • رئیسی قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟