Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:56:14 GMT

افزایش امید به زندگی با لبخند زدن

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۶۳۵۸

افزایش امید به زندگی با لبخند زدن

ایسنا/خراسان رضوی لبخند زدن بیش ازآنچه تصور کنید قدرت تاثیرگذاری دارد. یکی از موارد قدرتمند در جهان، لبخند است که گاهی می‌تواند، تمام موانع را از بین ببرد. سن، جنس، رنگ و فرهنگ نمی‌شناسد و در مکانی که باشید، به هر زبانی که صحبت کنید یا در هر موقعیت اجتماعی باشید، لبخند برای همگان قابل‌درک است.

اولین جمعه ماه اکتبر، روز جهانی لبخند نام‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز را هاروی‌بال، هنرمند شهر ووستر انگلستان معرفی کرده است. صورتک خندان در سال ۱۹۶۳ ایجادشده است و اولین روز جهانی در سال ۱۹۹۹ برگزار شد. هاروی، نگران بود که تجاری‌سازی نماد، تاثیر آن را کاهش دهد.

لبخند می‌تواند جهان را تغییر دهد

روز جهانی لبخند، بهانه‌ای مناسب برای این است تا افراد نگرانی‌های خود را کنار بگذارند و در طول این روز لبخند بزنند. این روز به این موضوع اهمیت می‌دهد که افراد باید به لبخند زدن در زندگی و پشت‌سرگذاشتن مشکلات خودآگاه شوند.

لبخند زدن، عملی غیرارادی است که در هنگام خوشحالی رخ می‌دهد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که لبخند زدن باعث کاهش فشارخون می‌شود. لبخند زدن می‌تواند به کاهش سطح استرس کمک کند و عاملی برای ایجاد آرامش در افراد باشد. لبخند می‌تواند در ساختن جهان به مکانی بهتر و شادتر کمک زیادی کند.

هاروی بال، از همه خواست تا این روز را بهانه ای برای انجام کارهای ساده مهربانی در نظر بگیرند و ایده او این بود که حداقل یک روز در سال، همه باید لبخند واقعی بزنیم که هیچ مرزی نداشته باشد. شعار بنیاد لبخند، "تقویت جهان با یک لبخند" است. لبخند نتیجه افکار مثبت است. بنابراین، لبخند زدن می‌تواند تفکر مثبت در افراد را افزایش دهد. هاروی معتقد بود که لبخند زدن، هیچ محدودیتی سیاسی، مذهبی و جغرافیایی ندارد.

برخی از کارها مانند دادن وعده‌های غذایی به کودکان بی‌بضاعت و خرید اسباب‌بازی می‌تواند آنان را خوشحال کند و لبخند را به آنان هدیه دهد.

هاروی در سال ۲۰۰۱ از دنیا رفت، اما بنیادی که وی به وجود آورد، بنیاد جهانی لبخند هاروی بال، هرساله پیام صلح و عشق را به‌عنوان حامی روز جهانی لبخند ارائه می‌دهد.

فواید لبخند زدن

لبخند زدن، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرکلامی برای انتقال شادی و نشاط است. فواید لبخند زدن شامل بهبود روحیه، کاهش فشارخون، برطرف کردن استرس، ایجاد روابط بهتر، تقویت سیستم ایمنی، تسکین درد و افزایش امید به زندگی است.

این روز فرصتی است تا افراد بتوانند بر لب اطرافیان لبخند بنشانند و سهمی در بهتر کردن جهان داشته باشند. در روز جهانی لبخند از همه خواسته می‌شود حداقل باعث لبخند زدن یک نفر شوند و در انجام کارهای مهربانانه شرکت کنند.

لبخند زدن باعث می‌شود مغز احساس خوبی داشته باشد. نتایج تحقیقات محققان دانشگاه فنی مونیخ آلمان در سال ۲۰۰۹ نشان داد که فعالیت عضلات و پوست در حالت‌های صورت ممکن است به‌طور مستقیم بر احساسات تاثیر بگذارد.

شواهد نشان می‌دهد که تقلید از حالت‌های صورت، مناطقی از مغز را که هورمون‌های مرتبط بااحساس را تولید می‌کنند، فعال می‌کند به این معنی که وقتی یک نفر لبخند می‌زند و شخص دیگری نیز لبخند می‌زند، مغزها فرمان می‌دهند که احساس خوبی داشته باشند.

محققان دریافتند، افرادی که احساس مثبت‌تری در چهره دارند و معمولا لبخند می‌زنند در مواجهه با چالش‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

هدف از روز جهانی لبخند، گسترش شادی و نشاط در سراسر کره زمین است. تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی که لبخند می‌زنید، حتی اگر اجباری باشد، باعث تحریک آمیگدال(مرکز احساسی مغز) می‌شود که انتقال‌دهنده‌های عصبی را آزاد می‌کنند تا افراد را تشویق به حالت مثبت کنند. این موضوع برای سلامت روان، پیامدهای جالبی دارد، اگر بتوانیم مغز را فریب دهیم تا محرک را فعال کند، می‌توانیم از این عملکرد برای تقویت سلامت روان استفاده کنیم.

برخی از کشورها ازجمله تایلند در سراسر جهان به‌عنوان "سرزمین لبخندها" شناخته می‌شوند. لبخند زدن به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از سبک زندگی تایلندی‌هاست.

لبخند زدن در سایه کرونا

لبخند زدن می‌تواند مغز شما را فریب دهد تا شاد شود. با توجه به اینکه جهان در بحران بیماری کووید- ۱۹ است، اضطراب و افسردگی در سراسر جهان، به‌ موضوعی نگران‌کننده تبدیل شده است و شاید لبخند در این میان رنگی ندارد.

در جهان امروز که همه افراد، بیش‌ازحد دچار استرس شده‌ایم، بخشندگی نسبت به یکدیگر و لبخند زدن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منابع

republicworld.com

parenting.firstcry.com

daysoftheyear.com

timeanddate.com

holidayscalendar.com

nationaldaycalendar.com

schoolhos.com

worldtribune.org

unisa.edu.au

brandinginasia.com

zee۵.com

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لبخند زدن روز جهانی لبخند لبخند زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، اتحادیه ضد افترا (ADL) روز یکشنبه ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) با انتشار گزارش سالانه خود از «سطح بی‌سابقه» حملات ضدیهودی ثبت شده در سال ۲۰۲۳ هشدار داد که با ادامه روند موجود ممکن است «زندگی یهودیان در غرب غیرممکن شود».

این سازمان ناظر وضع یهودیان در جهان گفته درحالی که اقدامات یهودی‌ستیزانه پیشتر نیز «از کنترل خارج شده بود»، اکنون با جنگ اسرائیل علیه غزه وضعیت به شرایطی «هشداردهنده» رسیده است.

در این گزارش که به مناسبت روز بزرگداشت قربانیان هولوکاست منتشر شده آمده است که در اکثر کشورهای دارای اقلیت مهم یهودی از جمله ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا، استرالیا، ایتالیا، برزیل و مکزیک حوادث یهودستیزانه در سال ۲۰۲۳ به مراتب بیشتر از آمار سال ۲۰۲۲ بوده است.

بنابر ارقام منتشره، تعداد حوادث یهودستیزانه در ایالات متحده با دو برابر شدن نسبت به سال گذشته به نرخ بی‌سابقه ۷ هزار و ۵۲۳ مورد رسیده است.

این اعمال یهودی‌ستیزانه شامل آزار و اذیت، خرابکاری و حمله به مشاغل متعلق به یهودیان، مؤسسات و سازمان‌های یهودی و همینطور دانشجویان یهودی بوده است.

این تحقیق که به طور مشترک با دانشگاه تل‌آویو نوشته شده گفته است که در بریتانیا تعداد حوادث مشابه از ۱۶۶۲ به ۴۱۰۳ مورد رسیده که شامل ۲۶۶ مورد حمله فیزیکی بوده است. 

در فرانسه نیز حملات یهودی‌ستیزانه چهار برابر شده و از ۴۳۶ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۱۶۷۶ مورد افزایش یافته است.

«۴۴ درصد» از یهودیان فرانسوی پوشیدن کیپا را کنار گذاشته‌اند

همزمان یافته‌های یک نظرسنجی که از سوی نشریه «لو پاریزین» انجام شده نشان می‌دهد یهودیان فرانسه نسبت به افزایش یهود‌ستیزی در این کشور نگران هستند تا جایی که تقریبا نیمی از آن‌ها گذاشتن عرقچین یا کلاه سنتی یهودی در خیابان‌ها را رها کرده‌اند.

مطابق این نظرسنجی که از سوی موسسه «ای‌فوپ» انجام شده است، ۹۲ درصد از یهودیان فرانسوی احساس می‌کنند یهود‌ستیزی یک «پدیده فراگیر» در این کشور است و ۹۴ درصد از آنها نیز معتقدند که این پدیده «در حال افزایش است».

همزمان ۷۶ درصد از کل جمعیت فرانسه نیز گفته‌اند که شاهد «تقویت» یهودی‌ستیزی در فرانسه بوده‌اند.

۵۷ درصد فرانسوی‌ها و ۷۳ درصد کسانی که مذهب یهودی دارند گفته‌اند که دلیل اصلی یهود‌ستیزی را «نفرت از اسرائیل» می‌دانند.

برگزارکنندگان این نظرسنجی در گزارش خود همچنین از «جوان‌تر شدن جمعیت سنی با افکار یهودستیزانه» خبر داده‌اند. به گفته آنان، ۳۵ درصد از افراد زیر ۲۵ سال جامعه فرانسه حمله به یهودیان به خاطر حمایت فرضی‌شان از اسرائیل را «موجه» احساس می‌کنند.

یک چهارم یهودیان این کشور می‌گویند که قربانی یک حمله کلامی یا فیزیکی یهودستیزانه شده‌اند و ۱۲ درصد از آنها گفته‌اند که چندین بار چنین اعمالی را ضد خود دیده‌اند.

۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان یهودی گفته‌اند از «ترس» مجبور شده‌اند بیرون رفتن‌هایشان را کم کنند یا آنها را با تاکسی اینترنتی «اوبر» انجام دهند. در حالی که ۴۴ درصد از کسانی که پیش از این کیپا بر سر می‌گذاشتند، دیگر آن را در خیابان نمی‌پوشند.

در سوی مقابل و مطابق این نظرسنجی، ۵۹ درصد از مسلمانان فرانسه معتقدند «یهودیان قدرت زیادی در رسانه‌ها دارند» و ۵۶ درصد معتقدند که «یهودیان از وضعیتشان به عنوان قربانی نسل‌کشی نازی‌ها به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند».

 

دیگر خبرها

  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • لبخند زیبا و جذاب، راز جذابیت لبخند بازیگران چیست؟
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • طرح جهادی به صرف لبخند در گرگان برگزار شد
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴