Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:58:29 GMT

قزوین دومین مرکز کنترل بحران آب در کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۶۵۳۲

قزوین دومین مرکز کنترل بحران آب در کشور شد

گروه استان‌ها- نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: در جلسه‌ای که با مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب کشور داشتیم، قزوین به عنوان دومین مرکز کنترل بحران آب در کشور انتخاب شد. - اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به ظرفیت مهم استان قزوین برای مقابله با بحران آب اظهار داشت: با توجه به نزدیکی قزوین به پایتخت، در جلسه‌ای که با مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب کشور داشتیم، قزوین به عنوان دومین مرکز کنترل بحران آب در کشور انتخاب و مقرر شد اعتبار، تجهیزات و امکانات لازم برای احیای منابع زیرزمینی آب به استان قزوین اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مدیریت بحران و در نظر گرفتن معیارهای پدافند غیرعامل در بحران آب اضافه کرد: با توجه به همجواری قزوین با دیگر استان‌های تهران، البرز و استان‌ّهای شمالی گیلان و مازندران، این استان می‌تواند در عرصه مدیریت بحران آب کشور بسیار مؤثر عمل کند و در بحران آب به عنوان استان معین و پشتیبان دیگر استان‌ها از جمله استان تهران نقش‌آفرینی کند.

محمدبیگی همچنین به مشکلات فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های شهری در اکثر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: همچنین در دیدار با مدیرعامل آبفای کشور مقرر شد که بودجه ملی لازم برای تکمیل فاضلاب‌های شهری قزوین، اقبالیه، بویین‌زهرا، تاکستان و مهرگان اختصاص یابد تا دغدغه‌های مردم استان در این حوزه هم برطرف شود.

بحران آب در قزوین باید علمی مدیریت شودقزوین|بیش از 17 میلیون نفر در کشور با کمبود آب شرب مواجه می‌شوندقزوین|ناتوانی واژه بحران در توصیف فاجعه بی آبی؛ از غارت آب تا زلزله خاموش+فیلم

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری اقتصادی در استان قزوین یادآور شد: می‌توانیم در مناطق اطراف ورودی و خروجی شهر قزوین که در کنار بزرگراه‌ها قرار دارد و 30 میلیون نفر از جمعیت کشور هرساله در آنها تردد دارند، بهترین فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و مراکز عرضه سوغات را با ایجاد خوشه‌های صنعتی مثل خوشه شیرینی سنتی و پوشاک احداث کنیم و از این طریق ایجاد شغل کنیم.

 محمدبیگی همچنین با انتقاد از وضعیت ورودی‌ّ‌های و خروجی‌های شهر قزوین افزود: متاسفانه این وضعیت نابسامان اثر منفی زیادی بر صنعت گردشگری در استان دارد و جلب گردشگر به داخل شهر قزوین را مشکل کرده است.

 انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم

دبیر  اجلاس گفت: فناوری‌های جدید و نوظهور استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش بنیان، مشارکت اتاق‌های بازرگانی در تحقق اهداف توسعه پایدار، همکاری‌های گردشگری با هدف ایجاد آسیایی منسجم‌تر و توانمندتر، کشاورزی امنیت غذایی در آسیا از دیدگاه بخش خصوصی از موضوعات این نشست‌ها می‌باشد.

امیر کشانی افزود:کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بیش از ۳۵ درصد تولید ناخالص دنیا را به خود اختصاص دادند که با این نشست‌ها می‌توان ظرفیت شبکه سازی اقتصاد را بیش از پیش گسترش داد.

او  گفت: ۳۵ کشور آسیایی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا است که از سال پیش ریاست این مجمع به عهده ایران گذاشته شده است.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.

این اجلاس از روز گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین