Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:13:26 GMT

فعالیت بیش از ۷ هزار استارت آپ و کسب و کارهای نو

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۶۸۲۰

فعالیت بیش از ۷ هزار استارت آپ و کسب و کارهای نو

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اسماعیل قادری فر عصر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه رویداد مسئله محور «ره نشان»؛ از جمله رویدادهای بنیاد ملی نخبگان ذیل طرح شهید بابایی که در محل صندوق نواوری و شکوفایی به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد گفت: بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری دو نهاد مکمل همدیگر هستند؛ بنیاد ملی نخبگان وظیفه شناسایی، حمایت، هدایت و ساماندهی استعدادهای برتر و نخبگان را بر عهده دارد و معاونت علمی هم در امتداد بنیاد ملی نخبگان وظیفه حمایت از شرکتهای دانش بنیان  مبتنی بر پلتفرم حمایت از شرکتهای دانش بنیان را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویداد مسئله محور ره نشان گفت: ورودی هایی که از چنین رویدادهایی همچون «ره زیست» و «ره نشان» در یک بازه مشخص انتخاب می شوند نهایتا باید در یک قالب ایجاد شرکت دانش بنیان مقوم اقتصاد دانش بنیان شوند.

وی با بیان اینکه این مسابقه یک دوره ۳-۶ماهه است که در آن هسته ها و تیمهای دانشجوی نخبگی حول موضوعات محوری و کلیدی که از دل ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری برامده فعالیت می کنند، بیان کرد: بر اساس اولویت های نقشه جامعه علمی کشور و برنامه ریزی های کلان معاونت علمی و فناوری برگزاری چنین مسابقاتی دیده شده است تا در یک تیم، ایده ای توسعه یابد و به محصول تبدیل شود.

رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری افزود: انتظار داریم که در این دوره عمل محور زمینه ای برای ایجاد شرکت دانشی فراهم شود و در چارچوب اکوسیستم کشور نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

قادری فر خاطر نشان کرد: نکته بارز این حرکتها حضور بخش خصوصی و جوان و توانمند ۲۰تا۳۰ سال است که در حوزه رفع نیاز کشور به صورت مسئله محور کار می کنند تا در مسیر ارتقایی قرار بگیرند و در عالیترین سطح بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی بیان کرد: چنین رویدادهایی می تواند در عالی ترین سطح پاسخگوی نیاز مردم شوند؛ ما امیدواریم که برگزاری این رویدادها و مسابقات ره نشان که با تعامل معاونت علمی  فناوری و بنیاد ملی نخبگان  است مقوم این حرکت باشد. 

وی گفت: در منظومه راهبردی علم و فناوری و زیست بوم نواوری ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان و ۷هزار استارتاپ و کسب و کار نو فعالیت می کنند.

به گفته وی، استارت اپها و شرکتهای دانش بنیان در نسل اول زیست بوم نوآوری، بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کردند اما اکنون به حدی از بلوغ رسیده اند که این تیم ها و شرکتها در حوزه های زیست فناوری، انرژی، فضایی و ... جایگاه شایسته و بایسته خود را پیدا کرده اند.

قادری فر تاکید کرد: ما در معاونت علمی و فناوری پشتیبانی تمام و کمال از این رویداد را داریم تا ایده های نواروانه به محصولات تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: این رویداد قطعا سرشار از موفقیت ها و درس گرفتن از شکستهایی است که به تولید محصولاتی قابل رقابت تبدیل می شوند و مسیر را برای راه تعالی بخش در حوزه علم و فناوری برای ما خواهد گشود.

کد خبر 5038080 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استارت آپ ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا فناوری فضایی گوگل ایالات متحده امریکا شبکه اجتماعی تیک تاک اکتشافات فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان گوشی هوشمند آمازون خودروی برقی هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان ره نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد