Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور اردستانی مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع واگذاری مدارس دولتی به موسسان غیردولتی و شائبه توسعه مدارس غیردولتی بیان کرد: در این مورد سیاست انقباضی داریم و به موجب ماده ۱۲ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، املاک مازاد را با سازوکار مزایده عمومی به اجاره و فروش موسسان غیردولتی می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: البته این فرایندی زمانی رخ می‌دهد که ملک مدرسه دولتی مازاد باشد و ظرفیت کافی برای کافی برای مردم و جامعه وجود داشته باشد و ملک به معنای واقعی مازاد بر ظرفیت ها باشد.

ممنوعیت اجرای طرح خرید خدمات براساس قانون برنامه ششم توسعه

مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش در شهرستان و استان ها حق ندارند ساختمان هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند در مزایده قرار داده یا در اختیار موسسان مدارس و مراکز غیردولتی بگذارند، گفت: امسال در موضوع نحوه اجرای ماده ۱۲ و خرید خدمات که پیشتر به عنوان بسته حمایتی از آن یاد می کردند به استناد برنامه ششم قانون توسعه هر گونه واگذاری مدارس دولتی را ممنوع کردیم.

اردستانی بیان کرد: این واگذاری صرفا محدود به مواردی می‌شود که ضمن مازاد بودن، وزارتخانه هم صلاحیت آن را تایید کرده باشد تا در مزایده عمومی واگذار شود و اگر مواردی غیر از این باشد حتما آن را پیگیری می‌کنیم.

او اظهار کرد: نگاه به ملک در آموزش و پرورش صرفا از نگاه به عنوان بخش زیرساختی باید تغییر یافته و به بستری برای اجرای ماموریت های سازمان یافته در چارچوب سند تحول بنیادین تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

ساماندهی املاک مازاد چه کمکی به آموزش و پرورش می‌کند؟

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش املاک مازاد آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد