Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از انتشار یک عکس و شایعه «ستون‌خوابی بی‌خانمان‌ها» حسن بردال عکاس و گرافیست توضیحاتی درباره این عکس به همشهری ارائه کرد.

‏داستان این پروژه چیست؟

این ستون‌ها بنای نیمه‌کاره «تالار فرهنگی بندرعباس» است که در محوطه‌ای به وسعت ۲۰ هزار مترمربع در ساحل نخل ‌ناخدای این شهر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت این بنا که گفته می‌شود بزرگ‌ترین تالار فرهنگی جنوب کشور است در سال ۱۳۸۸ با کلنگ‌زنی حسینی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد اما بعد از گذشت حدود ۱۰ سال هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است تا اینکه در تیرماه سال گذشته فریدونی همتی استاندار هرمزگان هم در این‌باره گفت تالار مرکزی بندرعباس «تا پایان دولت» راه‌اندازی می‌شود.

یک ماه بعد در مرداد ۹۸ رضا کمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان هم گفت که این پروژه به زودی به نتیجه می‌رسد.

من اونجا چه‌کار می‌کردم؟

من (حسن بردال) عکاس و طراح گرافیک هستم و ۵ - ۴ سالی است که یک رسانه خبری محلی به‌نام بادگیر را اداره می‌کنم. دیروز ۱۰ مهر ماه هم برای تهیه یک گزارش ویدیویی از این پروژه رفته بود تا یادآوری کنم که تا پایان دولت کمتر از یک سال مانده و هنوز تکلیف این پروژه نامشخص است.

طی حدود ۴۰-۳۰ دقیقه‌ای که در این مکان درحال تصویربرداری بودم این دو نفر که روی ستون‌ها نشسته بودند را دیدم و با آنها سلام و احوالپرسی هم کردم. آنچه من به وضوع دیدم این بود که این دو نفر که از ظاهرشان به‌نظر می‌رسید اعتیاد داشته باشند در حال بریدن میلگردهای سر ستون‌های بودند. وسایلی همچون پتو و کلمن آب هم پایین ستون‌ها دیدم که حکایت از ماندن چندروزه‌ آنها داشت.

نکته‌ای که من در این محوطه مشاهده کردم این بود که تقریبا در اغلب ستون‌های قطورتر که می‌شد روی آن نشست و ارتفاع زیادی هم نداشت و می‌شد با نردبان چوبی و دست‌ساز از آن‌ها بالا رفت، میلگردها بریده شده بود.

ویدئویی که در فضای مجازی در این زمینه منتشر شده است را در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

واکنش مدیرکل ارشاد هرمزگان

مدیرکل ارشاد هرمزگان نیز در واکنش به این موضوع گفت: آنچه به‌عنوان خوابیدن افرادی در بالای ستون‌های تالار فرهنگی بندرعباس منتشر شده صحت ندارد و این افراد سارقان میلگرد و آهن‌آلات این بنا هستند.

وی اضافه کرد:????ساخت این تالار  در سال ۸۶ مصوب شد و پس از مدتی عملیات اجرایی آن آغاز شد اما به دلیل قرار گرفتن در حریم ۶۰ متری دریا دستور قضایی برای قلع و قمع آن صادر و عملیات اجرایی نیز متوقف شد.

مدیرکل ارشاد هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه ملی هزینه شده است به ایرنا گفت: پیگیری‌های امیدوارکننده‌ای برای ادامه ساخت آن در جریان است که امیدواریم تا پایان مهرماه به نتیجه برسد.

????وی با تایید سرقت میلگرد و آهن‌آلات این بنای نیمه‌کاره اظهار داشت: به دلیل صدور دستور قلع و قمع از منظر قانونی بودجه و امکان گذاشتن نگهبان برای نگهداری آن وجود نداشت که همین موضوع زمینه‌ساز سرقت آهن‌آلات شد.

کد خبر 553965 برچسب‌ها استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان مدیرکل ارشاد هرمزگان ستون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیش از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی، اظهار داشت: نگاه سازمان محیط‌زیست رسیدن به تولید سبز است و تنها به دنبال اهرم قراردادن قانون نیستیم بلکه رویکردمان این است که با دانش‌های روز دنیا به مدیران صنعتی در راستای ایفای تعهدات زیست محیطی کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد حفاظتی محیط زیست تحقق چرخه حیات در کل صنعت است و تلاش بر این است که تولیدات صنعتی منطبق بر فاکتورهای محیط‌زیستی باشد از این رو مدیران صنایع باید به این درک برسند که وظیفه آن‌ها تنها تولید نیست بلکه باید برای اکوسیستم نیز احترام قائل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان‌کرد: انتظار ما این است که به موازات توسعه صنعتی در هرمزگان توسعه زیست محیطی نیز اتفاق بیافتد تا منابع متعلق به آیندگان حفظ شود ضمن اینکه تاکید داریم باید دوره‌های توجیهی برای مدیران صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

مسیحی عنوان‌کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان، گام‌های بلندی برداشته شده است اما از جهت ملموس بودن اقدامات انجام شده برای مردم، نتایج مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی عنوان‌کرد: متأسفانه مدیریت پسماند در استان به صورت سنتی انجام می‌شود هر چند که شاید چند شهر انگشت شمار در استان مدیریت پسماند را بروز رسانی کرده باشند اما مطلوب ما بروز رسانی این امر مهم در تمام شهرهای استان و تفکیک پسماند از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۵۲۰ هزار تن در سال پسماند عادی در روستاها تولید می‌شود که به صورت سنتی مدیریت می‌شود و به همین میزان نیز حجم تولید پسماند شهرهای استان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید پسماند صنعتی و بالغ بر ۴۰۰ تن روزانه تولید پسماند ویژه داریم از این رو باید مدیریت صحیح پسماند در استان در دستورکار همه بخش‌های تولید کننده زباله و ضایعات قرار گیرد.

مسیحی حجم تولید پسماند پزشکی استان را بالغ بر ۲.۵ تن دانست و گفت: فقط ۵۰ درصد از حجم پسماند پزشکی استان بی‌خطرسازی می‌شود اما بخش دیگر آن به درستی منتقل نمی‌شوند و می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در عرصه کشاورزی نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال ضایعات تولید می‌شود که می‌توان آن را فرآوری کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برنامه‌ای در این حوزه ندارند.

کد خبر 6088359

دیگر خبرها

  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)
  • (عکس) اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات
  • واکنش رسمی باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • واکنش معنادار و خاص ضرغامی به بازگشت دوباره گشت ارشاد را ببینید
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • واکنش عجیب و رازآلود همسر مهدی قایدی به شایعات اخیر؛ مخاطب ستاره معصومی کیست؟
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • واکنش درویش به شایعه حضور علی دایی در پرسپولیس
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه دریافت پیشنهادات خارجی برای برخی بازیکنان