Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با  مهر با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «انچه در گذشته اتفاق افتاده تحریم بوده نه جنگ اقتصادی»، اظهار کرد: امروز با وجود اینترنت و رسانه‌های اجتماعی و ثبت تمام صحبت‌ها و مذاکرات کاملاً مشخص است که تحریم‌های آمریکا بیش از ۱۴ سال است که شدت گرفته است یعنی در سال ۸۶ یا ۸۷ بود که آمریکا تصمیم گرفت با تحریم بنزین کشور را زمین‌گیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی افزود: علت تصمیم آمریکا برای این تحریم این بود که سیاست آقای زنگنه، که نزدیک ۳۰ سال وزیر نفت است و در دولت‌های آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی هم بوده است، این بود که تولید بنزین در ایران لزومی ندارد و ما نفت می‌فروشیم و بنزین ارزان می‌خریم بنابراین اصلاً ما پالایشگاه نداشتیم.

وی تاکید کرد: در همان سال ۸۶ و ۸۷ که آمریکا این تصمیم را گرفت، پتروشیمی‌ها کمک کردند و تولید بنزین را افزایش دادند و نگذاشتند چنین اتفاقی بیافتد.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها کشتیرانی ایران را هم در سال ۸۹، ۹۰ تحریم کردند، گفت: تمام بحث آقای روحانی در تصویب برجام این بود که تحریم‌ها برداشته شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه هر بچه دبستانی می‌تواند تناقض‌ها در سخنان روحانی را متوجه شود، گفت: آمریکا بعد از برجام تحریم‌ها را بیشتر کرد زیرا روحانی همواره چشم به خارج از کشور دوخته بود و دولت وی در این ۷ سال پا روی پا انداختند و نشستند و منتظر سیب و گلابی برجام ماندند.

وی اظهار کرد: ملت ایران آقای روحانی را نمی‌بخشد زیرا اقتصاد ایران را به برجام و تصمیم آمریکا گره زد بنابراین روحانی هیچگاه نمی‌تواند ادعا کند که چشم به بیرون از مرزها ندارد. وی همیشه انتظار معجزه از خارجی‌ها را داشت و ملت ایران نیز همین جا ضربه خورده و زمین‌گیر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: بیش از ۱۶ تا ۱۷ هزار بنگاه تولیدی و اقتصادی در دولت اول روحانی به رکود کشیده شدند زیرا او منتظر سیب و گلابی برجام بود. کل دولت روحانی منتظر این بودند که از خارج کشور یک اتفاق بیافتد.

سلیمانی گفت: اینکه امروز می‌بینید جنگ اقتصادی شدت گرفته، نتیجه و محصول سیاست‌های برجامی است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی امروز و این دلار ۳۰ هزار تومانی و این سکه ۱۵ میلیون تومانی، همه محصول سیب و گلابی برجام است. نتیجه برجام این شد که دولت تمام تصمیم‌گیری‌هایش را به آمریکا و غرب گره زد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: امروز جنگ اقتصادی و تحریم شدیدتر شده و این نتیجه سیاست‌های دولت روحانی است. دلیل اصلی افزایش اثرگذاری تحریم‌ها این است که روحانی در این ۷ سال کشور را روی «اتوپایلوت» گذاشت تا ببیند نتیجه برجام چه می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه روحانی حمایت از تولید و ظرفیت‌های داخل را رها کرد، گفت: سیاست دولت این بود که اقتصاد را معطل برجام گذاشت.

منبع: الف

کلیدواژه: جنگ اقتصادی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است