Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، منتقدان حکومت عربستان سعودی می‌گویند، با گذشت دو سال از قتل یک روزنامه‌نگار سعودی به دستور ولیعهد این کشور، سرکوب مخالفان همچنان روند افزایشی داشته است.

منتقدان حکومت عربستان سعودی می‌گویند، پس از گذشت دو سال از زمان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی، سرکوب مخالفان در این کشور افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «لس‌آنجلس تایمز»، درست دو سال پیش (۱۱ مهر سال ۹۷)، خاشقچی که ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن پست» و از منتقدان حکومت عربستان سعودی بود، پس از ورود به سفارت این کشور در ترکیه، دیگر هرگز دیده نشد. «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا (سی‌آی‌اِی) از جمله نهادهایی بود که از احتمال دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در قتل خاشقچی پرده برداشت.

بن سلمان در دو سال اخیر تلاش کرده است وجهه از دست رفته خود را با اصلاحاتی در کشورش باز یابد و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در این زمینه کمک‌های زیادی به او کرده است. «باب وودوارد» روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب جدید خود نوشته است ترامپ اذعان کرده از کل ماجرای خاشقچی مطلع بوده و با ممانعت از تصویب طرح قطع فروش سلاح به عربستان سعودی، او را از مهلکه نجات داده است.

با این حال منتقدان می‌گویند سرکوب سیاسی در حکومت محافظه‌کار ظرف دو سال اخیر تعمیق شده است. فعالان مختلف از جمله فعالان حقوق زنان پشت میله‌های زندان متحمل شکنجه و آزار جنسی می‌شوند. علاوه بر این، شهروندان تبعید شده از عربستان سعودی نیز مورد تهدید قرار می‌گیرند.

بن سلمان چند ماه پیش از قتل خاشقچی و در آستانه سفر به آمریکا رانندگی زنان در عربستان سعودی را آزاد اعلام کرد اما همان سال ده‌ها فعال حقوق زنان در این کشور مورد بازداشت قرار گرفتند.

«بروس ریدل» عضو ارشد موسسه بروکینگز ماه گذشته ضمن ادای شهادت در کنگره درخصوص روابط آمریکا گفت: «عربستان سعودی امروزه بیشتر یک خطر برای ایالات متحده محسوب می‌شود تا یک متحد».

با این حال بسیاری از فعالان حقوق بشر می‌گویند در صورتی که ترامپ مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، امید کمی برای تغییر در روابط واشنگتن ریاض وجود خواهد داشت.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بروکینگز سرکوب مخالفان عربستان سعودی عربستان سعودی دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی