Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهمترین رویدادهای خبری کوتاه سازمان جهاد کشاورزی فارس را در این بسته خبری بخوانید.

رشته قنات افزر قیروکارزین بازسازی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: باز سازی رشته قنات اطرویه به طول ۵۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های ملی فنی و اعتباری اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی همتی با بیان اینکه مرمت قنات اطرویه در بخش افزر این شهرستان در حال اتمام است، اظهار داشت: پس از لایروبی دبی آب از مظهر قنات افزایش دو برابری یافته و به بیش از ۱۹ لیتر بر ثانیه رسیده است.

او افزود: بازسازی این رشته قنات به طول ۵۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های ملی فنی و اعتباری اجرایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: به منظور انجام عملیات باز سازی قنات اطرویه افزر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی از سوی ذی نفعان این قنات پرداخت و هزینه شده است.

همتی با بیان اینکه رشته قنات اطرویه بیش از ۴۰ میله چاه دارد، بیان کرد: در بیش از ۲۰ میله چاه اقدامات مرمتی شامل کول گذاری، خاکبرداری، نو کنی و حفر میله چاه‌های جدید و احداث گالری و پشته‌های جدید انجام می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه برای انجام این طرح از پیمانکار حقیقی و بومی شهرستان قیروکارزین استفاده و عملیات اجرایی از سرعت مطلوبی برخوردار بوده، گفت: با تکمیل و بهره برداری از این قنات حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی زیر دست آبیاری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین بر نقش و اهمیت قنوات به منظور تامین آب کشاورزی در منطقه تاکید کرد و گفت: خشکسالی‌های سال‌های پیش در پی کاهش نزولات جوی و عدم وجود تشکل‌های منسجم از ذی نفعان قنات‌های موجود باعث شده بود که هر ساله میزان بهره‌برداری از این میراث کهن کاهش یابد.

همتی با بیان اینکه روند مرمت و بازسازی قنات‌ها در حال حاضر شتاب گرفته و در دستور کار جهاد کشاورزی است، بیان کرد: شهرستان قیروکارزین دارای بیش از ۳۸ رشته قنات بوده که بیش از ۱۵ رشته از آن فعال است.

او تصریح کرد: در قنوات از آنجایی که بخش عمده کانال آب در زیر زمین قرار گرفته، هدررفت آب بر اثر تبخیر و نفوذ در خاک کاهش پیدا می‌کند و نیروی سیستم از گرانش زمین تأمین و نیازی به پمپاژ نیست که از آب‌های زیر زمینی به صورت تجدید پذیر استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین بر توانمند سازی جوامع محلی و مشارکت آنان در امر توسعه پایدار تاکید و اضافه کرد: این رویه می‌تواند زمینه بهره برداری اصولی از منابع موجود را فراهم و تاب آوری در مقابل بحران را افزایش دهد.

برداشت سیب پاییزه از باغ‌های فارس

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس  گفت: از اواخر شهریور برداشت سیب پاییزه از باغ‌های فارس آغاز شده است و تا اواخر آبان ادامه دارد.

پاکاری با بیان این که ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های فارس به سیب پاییزه اختصاص دارد، افزود: پیش بینی می‌شود ۲۴۰ هزار تن از باغ‌های سیب شهرستان‌های سپیدان، اقلید، آباده، خرم بید، شیراز و مرودشت برداشت شود.

او گفت: سیب‌های استان فارس علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های خوزستان، یزد، کرمان تهران و همچنین کشور‌های حوزه خلیج فارس، کشور‌های آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس افزود: استان فارس از نظر سطح زیر کشت سیب رتبه چهارم و از نظر میزان برداشت، رتبه سوم کشور را دارد.

برداشت خرما از نخلستان‌های شهرستان مهر

غلامحسین مظاهری مدیرجهادکشاورزی شهرستان مهر گفت: برداشت خرما از هزار و ۱۰۰ هکتار نخلستان‌های آبی و دیم آغازشده و پیش بینی میشود تا پایان مهرماه ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

او افزود: بیش از ۵۰ رقم محصول خرما در شهرستان مهر شناسایی شده که عمده ارقام خرمای تولیدی شاهانی، خاصویی، مصلی، گشخا، هلیله ای، شاه محمدی، لشت و زاهدی است.

مظاهری اضافه کرد: خرمای تولیدی شهرستان مهر علاوه بر نیاز مصرف شهرستان به بازار مرکز استان فارس و استان‌های یزد، قم، اصفهان و تهران ارسال می‌شود.

بالا آمدن سطح ایستابی؛ تهدیدی جدی برای کشاورزان "کارزین" فارس

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از بالا آمدن سطح ایستابی در دشت کارزین از بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع تهدیدی جدی برای کشاورزی و باغداری در دشت کارزین است.

حبیب کوهکن گفت: بالا آمدن سطح ایستایی، منجر به پوسیدگی ریشه انواع گیاهان زراعی و باغی خواهد شد و لطمات زیادی به نخلستان‌ها یا باغ‌های مرکبات وارد می‌کند.

او گفت: کاهش تنفس ریشه و موجودات زنده، کاهش نفوذ پذیری و حرکت کند املاح در خاک، تشکیل ترکیبات سمی و کاهش تولید مواد غذایی در خاک از اهم مسائلی است که به خاطر نبود امکان تهویه در خاک به وجود می‌آید.

این کارشناس با بیان اینکه در دشت کارزین به دلیل بروز مشکل زه آب، عملیات زراعی مختل شده و تولید در معرض خطر است، افزود: آبگیری سد سلمان فارسی در بالا دست و کامل نبودن شبکه‌های آبیاری و زهکشی در اراضی پایاب سد، از عوامل اصلی این رخداد است.

کوهکن گفت: نبود تناسب در زمان و حجم رهاسازی آب سد سلمان با مصارف کشاورزی در اراضی پایاب، رهاسازی آب فراتر از گنجایش کانال‌های موجود، منظم و مستمر نبودن عملیات لایروبی کانال‌ها و دخل و تصرف کشاورزان در شبکه‌های آبیاری از دیگر عوامل بروز این آسیب است.

به گفته او؛ رها سازی حق آبه‌های محیط زیستی با دبی زیاد و در مدت زمان کوتاه در بستر رودخانه نیز در بالا آمدن سطح ایستابی و افزایش زه آب، بی‌اثر نیست، بنابراین متولیان می‌توانند آب مورد نظر در این بخش را با دبی کمتر و در مدت زمان طولانی‌تری رهاسازی کنند.

کوهکن با اشاره به اینکه احداث و نگهداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی بر عهده وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای است، افزود: تسریع در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی برای حل مشکل و رفع تهدید در این مناطق باید در دستور کار قرار گیرد تا ضمن افزایش بهره وری در آب، پایداری تولید نیز حاصل شود.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از چاه‌های موجود در دشت کارزین به دلایل مختلف فاقد پروانه بهره برداری است، توضیح داد: سازمان آب منطقه‌ای با صدور مجوز بهره برداری مخصوص چاه‌های این منطقه می‌تواند از آن به عنوان یک زهکش عمودی و موثر در کاهش زه آب استفاده کند.

استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بر لزوم توجه به نقش مردم در رفع معضلات تاکید و اضافه کرد: تقویت تشکل‌های مردم نهاد در لایروبی کانال‌ها و اعتماد به تعاونی‌های آب بران، برای جلوگیری و رفع دخل و تصرف در کانال‌ها از دیگر الزامات برای کاهش مخاطرات در این بخش است.

این کارشناس حوزه آب و خاک بیان کرد: اثر بخشی ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی باعث ارتقاء ۳۰ تا ۴۰ درصدی راندمان آبیاری می‌شود، به نحوی که با اجرای هر یک کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی قریب به ۴۰ هزار متر مکعب آب کشاورزی در هر سال صرفه جویی خواهد شد.

کوهکن با تاکید بر اهمیت اجرای سازه‌های آب و خاک در بهبود بهره وری از آب، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نزدیک به ۱۵ کیلومتر کانال درجه سه و چهار در اراضی قیروکارزین احداث کرده است.

شهرستان قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز و سد سلمان فارسی به عنوان یکی از پر آب‌ترین سد‌های استان فارس در ۹ کیلومتری اراضی مرغوب کشاورزی آن شهرستان قرار دارد.

برداشت لوبیا از مزارع فارس قطب لوبیای کشور

کارشناس حبوبات جهاد کشاورزی فارس گفت: برداشت لوبیا از مزارع فارس قطب لوبیای کشور که از نیمه مرداد شروع شده است تا نیمه آبان ادامه دارد.

بادامی با بیان این که چیتی، سفید و قرمز ارقام لوبیای کاشت شده در فارس است افزود: سطح زیر کشت لوبیا در فارس حدود۲۰ هزار هکتار است که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم لوبیا از هر هکتار برداشت می‌شود.

او گفت: شهرستان‌های اقلید، آباده، خرم بید، سپیدان، شیراز، پاسارگاد و بوانات استان فارس بیش از ۶۵ هزار تن لوبیای چیتی کشور را تولید می‌کنند.

کارشناس حبوبات جهاد کشاورزی فارس افزود: لوبیای برداشت شده در فارس به بازار‌های همه نقاط کشور فرستاده می‌شود.

فصل صید در دریاچه سد تنگاب آغاز شد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز صید ماهی در دریاچه سد تنگاب فیروزآباد خبر داد.

سید کاظم موسوی با بیان این که عملیات صید از اوایل مهرماه آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد، اظهار داشت: مجوز صید ماهی در دریاچه سد تنگاب برای شرکت تعاونی صیادی اتابکان شهرستان فیروزآباد صادر شد.

او افزود: عملیات صید و استحصال ماهی به وسیله این شرکت، در قالب ۴ تیم دونفره و با استفاده از قایق و تور گذاری صورت می‌گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: عمده ماهی پرورش‌یافته در این دریاچه کپور و آمور است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ تن ماهی از دریاچه سد تنگاب صید و روانه بازار‌های فیروزآباد و شیراز شود.

موسوی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل صید و صیادی و اتمام فصل تخم‌ریزی ماهیان در سد تنگاب فیروزآباد و بر اساس مجوز‌های صادر شده از سوی این مدیریت تعاونی‌ها فعالیت‌های صیادی خود تا اطلاع ثانوی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده است.

او بیان داشت: شهرستان فیروزآباد با دو سد تنگاب با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب که در حال بهره‌برداری از آن بوده و سد هایقر با ۹۹ در صد پیشرفت فیزیکی با ۲۳۰ میلیون متر مکعب در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری می‌رسد.

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان خبر داد.

سید کاظم موسوی اظهار داشت: کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شده و پیش بینی می‌شود بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در این شهرستان کشت شود.

او با اشاره به اینکه کشت دانه روغنی کلزا در فیروزآباد هر ساله از اوایل مهرماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: بذور هیبرید و پر بازده، چون ارقام هایولا ۵۰ و نپتون به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.

موسوی ادامه داد: کلزاکاران باید به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود با همکاری کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، اصول علمی در کاشت کلزا را به کار گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت؛ افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

او بیان داشت: کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت است که علاوه بر تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور، در کنترل علف‌های هرز و بیماری‌های گندم به خصوص بیماری «پاخوره» نقش حائز اهمیتی دارد.

موسوی توسعه و ترویج کشت کلزا را عامل افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد غلات دانست.

گفتنی است در سال زراعی پیش کشاورزان شهرستان فیروزآباد در بخش مرکزی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا تحویل شرکت غله دادند.

کاشت سیب زمینی طرح استمرار در لارستان

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان، با اشاره به این‌که کشت سیب‌زمینی در لارستان به صورت بهاره و پاییز انجام می‌شود، افزود: برداشت این محصول در ماه‌های دی تا اسفند انجام می‌شود.

علی سعیدی نژاد افزود: سیب زمینی طرح استمرار با هدف تامین محصول در بازار مصرف در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست، در این منطقه کشت می‌شود.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان لارستان زیرکشت سیب‌زمینی طرح استمرار رود که ۹۵ درصد ارقام کشت شده در این مزارع رقم سانته است.

سعیدی نژاد گفت: تمامی مراحل کاشت تا برداشت به صورت مکانیزه صورت گرفته و همه مزارع سیب زمینی به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود.

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان با بیان این‌که سیب‌زمینی تولید شده در لارستان علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به استان‌های همجوار و تهران نیز ارسال می‌شود، تاکید کرد: روستای چاه‌نهر از توابع بخش مرکزی لارستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصول سیب‌زمینی خارج از فصل در استان پهناور فارس است.

آغاز به کار ترمینال‌های پسته در نی ریز

ترمینال‌های پسته در قطب تولید این محصول رونق دوباره گرفتند.

مسئول صنایع غذایی جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: با شروع فصل برداشت پسته، فعالیت ۱۷ ترمینال پسته نی ریز هم شروع شده است.

مریم نقیبی نژاد با اشاره به فروش ۲۰ درصد پسته تولیدی شهرستان به صورت کال، افزود: پیش بینی می‌شود از ۳۰ هزار تن پسته‌تر تولیدی شهرستان ۲۰ هزارتن امسال فرآوری و روانه بازار‌های مصرف شود.

او بیان کرد: در شهرستان نی ریز ۱۲ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که ۱۱ هزار هکتار آن مثمر و هزار هکتار آن غیر مثمر است.

برداشت زیتون در جهرم آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: برداشت زیتون از ۳۵۰ هکتار باغ زیتون در جهرم آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۱۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

علی جوکار افزود: ارقام سازگار زیتون در این شهرستان شامل فشیمی، کنسروالیا، کازرونی، شیراز، مانزانیلا، آمیگدال است.

او افزود: تولیدات زیتون این شهرستان برای تولید کنسرو و روغن به کارخانه‌های فرآوری استان فارس صادر می‌شود.

جوکار ابراز کرد: در سال‌های اخیر اعتبارات بسیار خوبی برای اجرای عملیات هرس و پیوند و اصلاح باغ‌های یتون در اختیار باغداران به صورت بلاعوض قرار گرفته است.

او با بیان اینکه مهندسان کشاورزی نیز به صورت مستمر بر عملیات کاشت تا برداشت این محصول نظارت دارند، گفت: برداشت زیتون در شهرستان جهرم تا پایان آذر اه ادامه دارد.

پیش بینی تولید ۲۱۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از اراضی فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای رفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۲۱۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای تولید و برداشت شود.

سیدکاظم موسوی با بیان اینکه امسال راضی کشاورزی فیروزآباد در دو مرحله به زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است، گفت: کشت ذرت علوفه‌ای در فیروزآباد به‌صورت معمول از اواخر خردادماه آغاز و از نیمه شهریورماه برداشت آغاز می‌شود.

او افزود: سطح یک هزار و ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان برای اولین بار به کشت بهاره ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت. کشت بهاره ذرت علوفه‌ای در فیروزآباد از ۲۵ اسفند ماه آغاز و در نهایت ۲۰ تیر برداشت شد که از این سطح ۶۵ هزارتن ذرت علوفه‌ای برداشت شد.

موسوی ادامه داد: سطح یک هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت تابستانه ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود از این سطح ۱۴۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

او یادآور شد: در حال حاضر عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان با ۳ دستگاه چاپر در حال انجام است. 

موسوی با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم برای افزایش تولیدات زراعی در شهرستان بوده که در بخش دام و طیور مورداستفاده قرار می‌گیرد، توضیح داد: در سال جاری از ارقام ۷۰۴، رقم ۷۰۳، هکتور، مای، هانتر، سیمون کشت شده است.

پرداخت وام جبران خسارت کرونا به ۳۰ درصد از متقاضیان حوزه گلخانه در کوار

برزوئی کارشناس مسئول تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان کوار گفت: تاکنون ۳۰ درصد از فعالان در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان موفق به دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا شده اند و دیگر آسیب دیدگان نیز از شبکه بانکی درخواست تسریع در پرداخت این تسهیلات را دارند.

او افزود: فعالان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از خسارات کرونا شوند.

برزوئی بیان کرد: کارگاه‌های دارای نیروی کار بیمه نشده نیز واجد شرایط ارائه تسهیلات حمایتی قرار گرفته‌اند و می‌توانند ثبت‌نام خود را در سامانه مذکور انجام دهند.

به گفته کارشناس مسئول تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان کوار، با توجه به افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال‌زایی در این بخش باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

محصولات گواهی شده با ۲۰ درصد تخفیف بیمه می‌شوند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: با توجه به اهمیت تولید محصولات سالم و به منظور ایجاد مشوق برای کشاورزان با دستور وزیر جهادکشاورزی، تولید کنندگان محصول گواهی شده مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه می‌شوند.

علیرضا بصیری تصریح کرد: محصول گواهی شده به محصولی اطلاق می‌شود که حداقل ترکیبات سمی در آن وجود داشته باشد و در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران، استاندارد‌های داخلی به منظور مدیریت تولید وجود دارد که این گواهی یکی از آن‌ها بوده که با همکاری وزارت خانه‌های جهادکشاورزی و بهداشت و درمان و زیرنظر ادره کل استاندارد صادر می‌شود.

او افزود: بر اساس این گواهینامه حد مجاز آلاینده‌ها و باقیمانده سموم و آفت کش‌ها مورد تایید است.

این مقام مسئول با اشاره به صدور اولین گواهی ارگانیک انار و گواهی حد مجاز آلاینده پسته و زعفران فارس در نی ریز در سال گذشته، یادآور شد: تولید محصولات گواهی شده، سالم و ارگانیک از اولویت‌های بخش کشاورزی است که در همین زمینه مراجع مربوط پس از آزمایش‌های لازم، اقدام به صدور گواهی‌های ICM، استاندارد تشویقی و ارگانیک می‌کنند که در راس همه آن‌ها گواهینامه مدیریت محصولات کشاورزی ارگانیک قراردارد.

برداشت ذرت علوفه‌ای در ممسنی

 رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ممسنی گفت: برداشت ذرت علو فه‌ای از هزار و ۲۷۷ هکتار مزارع شهرستان ممسنی آغاز شد.

اکبری متوسط برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار را بین ۵۰ تا ۵۵ تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در شهرستان ممسنی تولید شود.

برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان ممسنی از اوایل مهر ماه شروع شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در مرودشت

مسئول تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت، گفت: برداشت ذرت علوفه درحوزه تحت پوشش این مرکز آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

محمد رضا امیری افزود: پیش بینی می‌شود با متوسط عملکرد ۵۵ تن در هکتار، افزون بر ۱۴۵ هزار تن ذرت علوفه (سیلویی) از مزارع نقش رستم برداشت شود.

به گفته امیری، برداشت ذرت به صورت مکانیزه توسط ۳۲ دستگاه چاپر موجود در منطقه انجام می‌شود.

او بیان کرد: این میزان علوفه علاوه بر سیلو سازی برای خوراک دام در منطقه به سایر شهرستان‌ها و استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کاشت سیب زمینی مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین شبکه های آبیاری و زهکشی برداشت ذرت علوفه ای جهاد کشاورزی شهرستان هزار تن ذرت علوفه ای شهرستان قیروکارزین شهرستان فیروزآباد کشاورزی فیروزآباد پیش بینی می شود جهاد کشاورزی فارس دانه روغنی کلزا هکتار از اراضی ماه ادامه تولیدات گیاهی شهرستان ممسنی بالا آمدن سطح دشت کارزین پیش بینی شهرستان مهر بهره برداری شهرستان نی استان فارس برداشت شود هزار هکتار هزار و ۵۰۰ گواهی شده سیب زمینی رشته قنات هزار و ۵۰ کانال ها ۵۰ هکتار تا پایان آغاز شد نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول