Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@22:59:06 GMT

ترکیه جلوی پروازهای ورودی از ایران را گرفت!

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۰۳۱۶

ترکیه جلوی پروازهای ورودی از ایران را گرفت!

به گزارش صدای ایران، وبسایت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) هم اگرچه گزینه پرواز تهران به فرودگاه‌های استانبول را از صفحه خود حذف نکرده، اما در عمل هیچ بلیت و پروازی از سوی این شرکت نه عرضه شده و نه انجام می‌شود. ضمن اینکه برخی آژانس‌های هواپیمایی هم در تماس تلفنی مشتریان و مسافران، از احتمال توقف پرواز‌های تهران-استانبول با ایرلاین ترکیه‌ای خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته مهر، شنیده‌ها حاکی است شب گذشته سازمان هواپیمایی ترکیه در نوتامی (اطلاعیه هوانوردی) از ممنوعیت ورود هواپیما‌های شرکت‌های ایرانی به فرودگاه‌های این کشور و همچنین توقف پرواز هواپیما‌های ایرلاین ترکیه‌ای میان فرودگاه‌های دو کشور از روز یکشنبه هفته آینده (۱۳ مهر؛ ۴ اکتبر) خبر داده است.

بر اساس آنچه برخی مقامات سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام کرده‌اند، در حال حاضر مذاکره میان رؤسای دو سازمان هواپیمایی ایران و ترکیه از یک سو و مقامات وزارت خانه‌های امور خارجه دو کشور بر سر این موضوع ادامه دارد.

اگرچه زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش مقامات ارشد صنعت هوانوردی ایران برای تغییر نظر ترکیه‌ای‌ها به گوش می‌رسد، اما با توجه به اینکه این نوتام به دست تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه‌ای دارای پرواز میان دو کشور رسیده، احتمال توقف مجدد پرواز‌ها بسیار بالاست.

این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی همچنان در حال فروش بلیت پرواز‌های تهران-استانبول هستند و حتی به دلیل شدت تقاضا، تقریباً ظرفیت همه پرواز‌های موجود پُر شده‌اند.

وبسایت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) هم اگرچه گزینه پرواز تهران به فرودگاه‌های استانبول را از صفحه خود حذف نکرده، اما در عمل هیچ بلیت و پروازی از سوی این شرکت نه عرضه شده و نه انجام می‌شود. ضمن اینکه برخی آژانس‌های هواپیمایی هم در تماس تلفنی مشتریان و مسافران، از احتمال توقف پرواز‌های تهران-استانبول با ایرلاین ترکیه‌ای خبر می‌دهند.

جالب آنکه علی رغم آنکه سازمان هواپیمایی ترکیه، علت ممانعت از انجام پرواز‌های مستقیم میان ایران و این همسایه شمال غربی را شدت یافتن موج جدید کرونا در ترکیه اعلام کرده، اما از توقف پرواز‌های قطری به فرودگاه استانبول خبری نیست و این شرکت هواپیمایی همچنان اقدام به فروش بلیت پرواز تهران-دوحه-استانبول به صورت ۲ بار در هر شبانه روز می‌کند.

قیمت بلیت پرواز‌های تهران-استانبول با ایرلاین قطری در حال حاضر از ارقام ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومانی به ۸ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است که گفته می‌شود علت آن، صدور مجوز برقراری پرواز مستقیم میان تهران-استانبول و با استفاده از هواپیما‌های ایرلاین‌های داخلی و یک ایرلاین ترکیه‌ای بوده است که سبب شده تا قطرایرویز در رقابت با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، نرخ بلیت‌ها را کاهش دهند؛ اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید دید آیا ایرلاین قطری بار دیگر نرخ بلیت پرواز‌های تهران-دوحه-استانبول را به ارقام سرسام آور بالای ۶۰ میلیون تومان برمی‌گرداند یا خیر؟

هنوز رسما اعلام نشده
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره توقف پرواز‌های تهران-استانبول می‌گوید: هنوز توقف پرواز‌های تهران-استانبول به صورت رسمی اعلام نشده است و مشخص نیست پرواز‌ها متوقف شود یا نه.

وی از انجام مذاکره میان مقامات ارشد سازمان هواپیمایی ایران و ترکیه برای ادامه پرواز‌ها میان دو کشور خبر داد و افزود: گفته می‌شود سازمان هواپیمایی توقف پرواز‌ها را اعلام کرده، اما هنوز این اعلام توقف پروازها، رسمی نیست و هر چه شنیده می‌شود غیر رسمی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، علت این تصمیم ترکیه‌ای‌ها را موضوع شیوع کرونا عنوان و اظهار کرد: گفته می‌شود ترکیه‌ای‌ها تصمیم به توقف پرواز‌های ورودی به این کشور از سایر کشور‌ها علاوه بر ایران را هم دارند.

وی درباره علت گرانی مجدد بلیت پرواز‌های تهران-استانبول گفت: وقتی تعداد شرکت‌های هواپیمایی برگزار کننده پرواز‌های استانبول افزایش یافت، قیمت‌ها از ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به ۷ تا ۸ میلیون تومان کاهش یافت.

اسعدی سامانی یادآور شد: تقاضای سفر به استانبول زیاد بوده و از سوی دیگر تعداد پرواز‌ها هم محدود است لذا قیمت‌ها فعلاً بالا بوده و هنوز به نرخ نرمال قبلی نرسیده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پرواز به ترکیه ترکیه پرواز از ایران به ترکیه ورود ممنوع کرونا توقف پرواز های تهران استانبول بلیت پرواز های تهران شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی ایرلاین ترکیه ای هواپیمایی ایران هواپیمایی ترکیه توقف پرواز ها میلیون تومان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس

تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد با برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس، افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پس از سالیان انتظار فراوان از طرف مردم استان چهارمحال و بختیاری، بالاخره پرواز عسلویه -شهرکرد و بالعکس از طریق فرودگاه شهرکرد برقرار شد.

سیداسماعیل نژادحسینی، سرپرست فرودگاه شهدای شهرکرد از برقراری پرواز از فرودگاه شهرکرد به مقصد عسلویه خبر داد و گفت: پرواز مسیر عسلویه - شهرکرد - عسلویه از تاریخ دهم اردیبهشت ماه برقرار شد.

وی ادامه داد: این پرواز با پیگیری‌های قابل توجه استاندار محترم و حسن نظر بعضی از مسئولان دیگر بعد از سالیان محقق شد. امید است ضمن استقبال خوب مردم استان شرایط تثبیت این پرواز محقق شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از این گفته بود:  توسعه پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهرکرد به افزایش صادرات، واردات، جابجایی مسافر، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.در این راستا تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین و پرداخت می‌شود.

محمدکاظم منزوی نیز گفته بود:  قطعاً استان برنامه‌هایی برای توسعه فرودگاه شهرکرد و پروازهای مستمر در آن  دارد. بنابراین برای برقراری پروازهای مستمر لازم است ریسک و خطراتی که شامل خالی ماندن صندلی‌ها پیش می‌آید توسط استان پذیرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص فرودگاه شهرکرد مطرح می‌شود توسعه فرودگاه شهرکرد است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد