Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:13:56 GMT

کوهی که گِل داغ به سمتتان پرت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۰۷۵۴

کوهی که گِل داغ به سمتتان پرت می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قرنطینه خانگی و تعطیلاتی که از شیوع ویروس کرونا در جهان رخ داده است، بهترین زمانی است که می‌توانید با استفاده از آن به دورترین و جذابترین نقاط جهان سفر کنید؛ البته سفر رفتن بی‌هزینه‌ نیست و باید در کنار هزینه‌ها، مسافتی طولانی را هم به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما در این گزارش قصد داریم مسافت‌ها را کوتاه کنیم و در کمترین زمان ممکن سفری به دورترین نقطه جان و کوه آتشفشان گل داشته باشیم.

کوهی که در لحظه مواد مذاب و گِل از دهانه‌های آن می‌جوشد و از شکاف‌های آن به روی زمین روان می‌شود. آتشفشان گِلی یکی از نقاط توریستی جمهوری آذربایجان است که هرساله مواد آهکی و مذاب آن روی زمین جمع شده و رفته رفته به کوهی آتش فشانی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

تصاویری که با دیدن آن‌ها از مسافرت رفتن بی نیاز می‌‍شوید

آتش فشانی گِلی هم جزئی از جاذبه‌های گردشگری است و هم به دلیل شرایط بد جوی و منتشر شدن گازهای سمی، محلی بسیار خطرناک برای انسان‌ها محسوب می‌شود. اما تماشای آن برای گردشگرانی که به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند، خالی از لطف نیست و تصاویری که تا امروز از این آتشفشان گِل منتشر شده، همه تلاش گردشگران و عکاسان کنجکاوی است که به این منطقه دیدنی و البته خطرناک سفر داشتند. 

گفتنی است؛ آتشفشان در لغت به معنی کوهی از مواد مذاب است که به سمت دهانه کوه پرتاب می‎شود، اما این کوه، علاوه بر پرتاب گدازه‌های آتشین، گلوله‌های داغ گِلی را به سمت دهانه پرتاب می‌‎کند، و یا مواد مذاب یا در اصطلاح علمی ماگمایی که از او خارج می‌شود، ترکیبی از مواد شیمایی، آهک، مواد سربی و ... است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم هوای گرم تا روز چهارشنبه در تمامی مناطق استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز پنجشنبه بر میزان ابرها افزوده شده و به ویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد تند انتظار می رود.

وی افزود: ازحوالی ظهر جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به منطقه و همراهی با شرایط فصلی و محلی، در اکثر مناطق استان بارش باران توام با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارندگی، سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، ادامه داد: در مدت فعالیت این سامانه کاهش دمای هوا نیز از پدیده‌های دیگر خواهد بود.

کوهی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت شنبه تداوم خواهد داشت، همچنین تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 6092382

دیگر خبرها

  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • تصاویری باورنکردنی از بکسل کردن خودرو توسط شیر‌ها (فیلم)
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد