Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:34:38 GMT

تولید قایق قدرتمند فایبرگلاس با چاپگر سه بعدی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۰۸۰۶

تولید قایق قدرتمند فایبرگلاس با چاپگر سه بعدی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، قطعات مختلف قایق مامبو با استفاده از یک فناوری تازه چاپ سه بعدی موسوم به سی اف ام چاپ و تولید شده اند. بدین منظور از فناوری رباتیک خاصی که برش قطعات فایبرگلاس را با دقت بالایی ممکن می کند، استفاده شده است.

قطعات بریده شده در نهایت به هم چسبانده شده و بدنه کلی قایق را شکل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند تولید قایق های مذکور با چاپگر سه بعدی سریع تر و کم هزینه تر بوده و توازن قایق ساخته شده نیز بیشتر است.

قایق مامبوی تولید شده ۶.۵ متر طول و ۲.۵ متر پهنا دارد و وزن آن نیز به ۸۰۰ کیلوگرم می رسد. قدرت موتور این قایق ۱۱۵ اسب بخار است و مجهز به سیستم ناوبری و صندلی های چرمی و کف پوشی از جنس چوپ پنبه است. قیمت این قایق هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید فناوری قایق چاپگر سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

ثبت‌نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما