Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای یزد با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی سهم آب انتقالی به یزد، این کاهش سهمیه را به دنبال فرارسیدن فصل پاییز، کاهش مصرف و مشخص نبودن وضعیت منابع آبی در سال جاری دانست.

«محمدمهدی جوادیان زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا علت کاهش سهمیه آب انتقالی به یزد را به دلیل فرارسیدن فصل پاییز و کاهش مصرف شهروندان خواند و افزود: این کاهش سهمیه برای همه استان‌هایی که از سرچشمه‌های سد زاینده‌رود تامین آب می‌شوند، کاهش می‌یابد و در فصل زمستان نیز بیشتر کاهش خواهد یافت و مجدداً با شروع فصل گرما و افزایش مصرف، تخصیص بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، سهمیه اولیه تخصیص یافته به استان یزد از خط اول انتقال سالانه ۹۸ میلیون مترمکعب تعیین شده ولی هر ساله حدود ۶۸ میلیون مترمکعب آب به یزد اختصاص می‌یابد که البته با شروع فصل پاییز و با توجه به مشخص نبودن منابع آبی در سال آبی جدید، این میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

این مسئول وضعیت بارش‌های استان طی دو سال آبی گذشته را نسبتاً خوب ارزیابی کرد و گفت: متوسط بارندگی سال گذشته استان ۱۱۰.۵ میلیمتر بوده که ۹.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل کاهش یافته ولی در مقایسه با مدت بلند مدت بارندگی استان ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بارندگی دو سال اخیر وضعیت خوبی داشته ولی به دلیل خشکسالی‌های متوالی سالهای قبل از آن، پارسال نیز با کسری ۲۶۰ میلیون مترمکعبی منابع زیرزمینی استان مواجه بودیم که البته نسبت به کسری ۳۳۰ میلیون مترمکعبی سال ۹۷ و با توجه به اقدامات اساسی مانند طرح تعادل‌بخشی، وضعیت مناسب‌تری داشته است.

جوادیان زاده در مورد سال آبی جدید که از ابتدای مهرماه آغاز شده و پیش بینی بارش‌ها، تصریح کرد: براساس پیش بینی‌ها بارندگی‌های امسال آبی نرمال و زیرنرمال خواهد بود ولی قطعاً با نزدیک شدن به فصل‌های بارش می توان دقیق‌تر وضعیت را ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌ها میزان مصرف آب استان در سال جاری نسبت به سال گذشته به ویژه در تابستان ۲۶ درصد افزایش داشته است که قطعاً علاوه بر شذدت گرمای تابستان یزد، شیوع کرونا نیز مزید بر افزایش این مصرف بوده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد از مناسب بودن پساب یزد برای تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی به دلیل نداشتن فلزات سنگین خبر داد و گفت: در همین راستا موسسه کوثر با ایجاد تصفیه خانه تکمیلی و تصفیه مجدد پساب تحویلی از تصفیه خانه آب و فاضلاب، آب باکیفیتی را استحصال می‌کند که می‌تواند با رعایت چارچوب‌ها و ضوابط تعیین شده از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تغذیه مصنوعی سفره‌های یزد مورد استفاده قرار گیرد.

جوادیان زاده در پایان متذکر شد: در همین راستا رایزنی‌هایی بین موسسه کوثر و آب منطقه‌ای انجام شده ولی تاکنون هیچ تزریقی عملیاتی نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شركت آب منطقه اي يزد آب انتقالی استان یزد سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور