Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام جزایری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا  اظهار داشت: از زمان آغاز اجرای طرح ملی (حدنگاری ) تا کنون از وسعت  ۲۵۰ هزار اراضی بخش کشاورزی این استان ، حدود ۱۱۴ هزار هکتار طرح ملی کاداستر انجام و ۵۰ هکتار در فرایند انجام اجرایی شده است و مابقی نیز تا تعهد سه ساله آینده تکمیل خواهد شد. 

وی ، برداشت اطلاعات توصیفی، سهولت در سنددار کردن اراضی کشاورزی و برداشت لایه‌های مجاز و غیر مجاز در خرده مالکی را از مهمترین اهداف اجرای حدنگاری عنوان و تصریح  کرد: تفکیک، پهنه‌بندی و صدور کارت هوشمند مالکیت اراضی و تشکیل بانک اطلاعات جامع از اراضی ملی و مستثنیات سطح استان از دیگر اهداف اجرای طرح کاداستر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح حدنگاری را در راستای تثبیت مالکیت ‌های شرعی و قانونی افراد مالک از برنامه‌های اولویت دار وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، سطح اراضی چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار است که ۲۵۰ هزار هکتار آن مستثنیات کشاورزی و باغات است.
کاداستر به معنای نقشه‌برداری ثبتی است که دارای ارزش حقوقی بوده و بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر می‌شود.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار با هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.
 
 

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان امور اراضی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان امور اراضی کشور شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان امور اراضی کشور اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، مهدی اقبال با بیان اهمیت جایگاه اراضی فرودگاه یزد عنوان کرد: زمین های فرودگاه شهید صدوقی یزد که در تملک شرکت‌های فرودگاه های کشور هستند، از سمت شمال به ایستگاه فرعی راه‌آهن و شهر شاهدیه، از شرق به بلوار آزادگان، از جنوب شرق به جاده خضرآباد و از غرب و جنوب‌غربی به جاده کنارگذر یزد دسترسی دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این اداره در سال گذشته موفقیت های زیادی در اجرای قانون جامع حدنگاری و کاداستر بویژه کاداستر اراضی زراعی داشته، امسال هم در تلاشیم تا با هدف ارائه خدمت بی منت و صادقانه، فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

اقبال گفت: فرودگاه بین المللی شهید صدوقی در ۱۵ دیماه سال ۱۳۴۸ در شهر یزد به مساحت ۵۷۵ هکتار و ۱۲۳۶ متر ارتفاع از سطح دریا، در ۱۰ کیلومتری غرب یزد ساخته شده که علاوه بر حمل‌ونقل مسافران، پروازهای تجاری در آن هم صورت می‌گیرد از این رو در طبقه بندی فرودگاه‌های کشور، فرودگاه شهید صدوقی در رتبه‌ بین المللی قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تاکیدات رییس قوه و رئیس سازمان ثبت کشور و الزامات قانونی مبنی بر اجرای کامل قانون جامع حدنگار ادامه داد: در این راستا، صدور سند مالکیت تمامی اراضی و املاک دولتی و مردم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093302

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان