Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور به فرودگاه‌های کشور و از جمله اهواز ابلاغ شد.

او افزود: از آنجاییکه تعطیلی پرواز‌ها از فرودگاه بین المللی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی امکانپذیر نیست، اما شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت دقیق نکات بهداشتی برای انجام هر پرواز شده اند و عملکرد آن از سوی ناظران رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزاز بیان داشت: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف شده اند پس از پایان هر پرواز، محیط داخلی هواپیما را ضدعفونی کنند و تعداد مسافران در اتوبوس‌ها برای رسیدن به هواپیما به منظور افزایش فاصله‌ها و جلوگیری از تراکم جمعیت کاهش یافته، ضمن اینکه پذیرایی در زمان پرواز به منظور کاهش حداکثری تماس دست با صندلی‌ها و وسایل اطراف مسافر ممنوع شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت مسافران و خدمه پرواز، هنگام ورود به هواپیما بسته‌های حاوی لوازم بهداشتی شامل؛ ماسک و دستکش و همچنین یک بطری آب معدنی به مسافران ارائه می‌شود، تصریح کرد: این اطمینان را به همه مسافران می‌دهیم که پس از هر پرواز هواپیما ضدعفونی می‌شود و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، سفر‌ها با وسایل حمل و نقل شامل؛ هواپیما، اتوبوس، قطار و... به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما با دستور ستاد با کرونای کشور، انجام سفر‌ها و جابجایی مسافر از سوی شرکت‌های مسافری مذکور منوط به کاهش تعداد افراد و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از سر گرفته شد و در حال حاضر جابجایی‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرواز هواپیماها ویروس کرونا اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز