Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:37:35 GMT

کودکان و آینده‌ای که باید ساخته شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۱۳۷۹

کودکان و آینده‌ای که باید ساخته شود

کودکان تنها سرمایه زندگی پدر و مادر هستند که تمام تلاش پدرها و مادرها ساختن آینده ای زیبا برای آنان است و همواره تلاش می کنند که کودکان در امنیت و سلامت بزرگ شوند و آینده ای درخشان داشته باشند.

کودکان تا زمان که در سن کودکی هستند نیازهای متفاوتی دارند که مهمترین این نیاز ها بازی کردن می باشد، این بازی اگر با هم سن و سالهای خودشان باشد برای آنان جذاب تر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع ویروس کرونا در کشور اکثر خانواده کودکان خود را در خانه مراقبت می کنند و این موضوع باعث شده که کودکان از حضور در جامعه محروم شوند.

بازی کردن با کودکان در خانه نیز به علت اینکه پدر یا مادر شاغل هستند و فرصت کمی دارند کوتاه می باشد، کودکان اکثرا در خانه با اسباب بازی های خود بازی می کنند که این نیز کوتاه و خسته کننده می شود.

یک روانشناس کودک در این زمینه گفت: بازی جزئی از حیات کودک است و  از آغاز زندگی با او همراه بوده است، کودک برای رشد ذهنی و اجتماعی خود به تفکر و حرکت و جنبش نیازمند است.

فاطمه روزبهانی افزود: بازی پایه‌ی اصلی تفکر و اندیشه کودک است، کودک از طریق بازی آمادگی جسمی برای مقابله با مشکلات را می‌آموزد، بازی راهی است برای ارضای حس کنجکاوی کودک نسبت به دنیای اطرافش و او را برای عهده دار شدن وظایف اجتماعی و اقتصادی آماده می‌سازد.

وی اظهار داشت: بازی تنها بخاطر سرگرم کردن و شاد شدن کودک نیست که اهمیت دارد بلکه برای او یک عمل کاملا جدی‌ است، کودک از طریق آن با دنیای اطرافش ارتباط برقرار می‌کند، با قوانین و مقررات و رعایت آن‌ها در طی بازی آشنا می‌شود، همکاری و مشارکت اجتماعی را می‌آموزد و توانایی‌های خود را بروز می‌دهد و رقابت و برد و باخت را تجربه می‌کند.

وی بیان کرد: رشد ذهنی و عاطفی کودک از طریق بازی به دست می آید، کودک در طی بازی احساسات خود مثل ترس و خشم یا محبت را بروز می‌دهد، بازی به کودک تفکر کردن را می‌ آموزد، به یادگیری زبان در کودک کمک می‌کند، قوه تخیل او را پرورش می‌ دهد، در طی بازی کودک با همسالان یا اسباب بازی هایش می توان به مشکلات او یا مسائلی که باعث آزار او می شود پی برد.

این روانشناس کودک گفت: در نتیجه بازی کودک به هیچ عنوان کار بیهوده‌ای نیست بلکه شخصیتش را شکل می‌دهد و باعث ایجاد اعتماد به نفس و قدرت ابراز وجود در میان بزرگسالان می‌شود و می‌تواند بدون ترس یا خجالت احساسات خود را بیان کند.

یک کودک هشت ساله نیز در این راستا به خبرنگار ایرنا گفت: عاشق بازی کردن هستم دورت دارم بازی های هیجانی انجام دهم.

محمد مهدی افزود: از بازی کردن با ماشین هایم لذت می برم و الان که بیماری کرونا امده و نمی توانیم به مدرسه و پارک برویم در خانه با ماشین های اسباب بازی خودم را سرگرم می کنم.

وی اظهار داشت: از ساختن ماشین با قطعات آجر بازی لذت می برم و هر روز این کار را تکرار می کنم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین توجه به مناسبت اربعین حسینی(ع) در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک در دستور کار قرار دارد.
فاطمه عمادی پور با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی کودک"آینده را باید ساخت" است، تاکید کرد: در برنامه‌های هفته ملی کودک سال جاری تلاش شده علاوه بر توجه ویژه به محتوای تربیتی و آموزشی جنبه سرگرم‌کنندگی و نشاط افزایی هم رعایت شود.
وی اظهار داشت:  اجرای مسابقه مجازی آغاز و ثبت نام  کلاس‌های برخط فصل پاییز، برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی کودک با برنامه نمایشی مجازی، اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان، تبیین و یادآوری حقوق کودک برای خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز فرهنگی و هنری شهرستان بروجرد و فضاسازی شهری در گرامیداشت هفته ملی کودک بخشی از پیش بینی‌های‌ کانون پرورش فکری شهرستان بروجرد می باشد.
وی افزود: در راستای ارزش‌گذاری به شعائر دینی و مذهبی و حماسه بزرگ عاشورا، برنامه‌هایی با محوریت گرامیداشت اربعین حسینی در سطح شهرستان البته به صورت مجازی می‌شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد گفت: برگزاری ۹ دوره آموزشی برخط مجازی پاییزی از جمله قصه گویی و جشنواره، شعر، داستان نویسی، حال خوش زندگی، نقاشی، سرود، هنرهای بومی و سنتی، خوشنویسی، پویانمایی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

عمادی پور با اشاره به روز شماره هفته ملی کودک گفت: روز شمار هفته ملی کودک ۱۳ مهر، کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر، ۱۴ مهر، کودک، آموزش، سلامت و ایمنی، ۱۵ مهر، کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، ۱۶ مهر، کودک، صلح، بازی و نشاط، ۱۷ مهر کودک، رسانه و ارتباطات، ۱۸ مهر، کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه، ۱۹ مهر، کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی می باشد.

هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهر به صورت سراسری در کشور برگزار می شود. 

برچسب‌ها بروجرد هفته ملی کودک لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد هفته ملی کودک لرستان بروجرد هفته ملی کودک لرستان اخبار کنکور کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری هفته ملی کودک بازی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده است ۹۲ تُن دارو برای معالجه حدود ۶۷۵ هزار تن به شمول ۴۰۰ هزار کودک مبتلا به بیمار‌های خطرناک، اما قابل پیش‌گیری وارد افغانستان شده است.

سازمان نجات کودکان روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته است این محموله پس از افزایش عفونت‌های تنفسی و سرخکان در سال جاری وارد افغانستان شده است.

این سازمان افزوده است که در چهار ماه اول سال جاری میلادی بیش از یک هزار کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های تنفسی جان‌های‌شان را از دست داده‌اند که ۸۸ درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت تنفسی را شامل می‌شود.

در این اعلامیه آمده است: «طی سه ماه گذشته تیم‌های سیار سازمان نجات کودکان که در ۸ ولایت کار و نزدیک به ۶۹ هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.»

از سویی، ارشد مالک، رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است: «بسیاری از کودکان در افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند. ورود این دواها به این معنا است که بیش از ۴۰۰ هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور زیر درمان بالقوه نجات‌دهنده قرار خواهند گرفت.»

این سازمان ارزش کمک‌های پزشکی را حدود ۵۹۰ هزار دلار گفته است که از سوی نهاد اتحاد امداد هالند (DRA)، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO)، وزارت امور خارجه آلمان، اداره توسعه بین‌المللی امریکا و دیگر سازمان‌ها اهدا شده است.

پیش از این، سازمان صحی جهان گفته بود که عدم دسترسی به خدمات صحی باکیفیت، یک چالش اساسی در افغانستان است.

این سازمان افزود که ۱۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های صحی وابسته‌اند.

گفتنی است که سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این‌سو از جوامع و از حقوق کودکان در سراسر افغانستان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • هری کین: بازی در خانه رئال مادرید دشوار است اما ما به خودمان ایمان داریم
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • هفته آینده تکلیف رالف رانگنیک و بایرن مونیخ مشخص خواهد شد
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است