Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان نگرانند موقعی هستند که شرایط عادی و تحریم‌ها رفع شود و باز برند‌هایی خارجی که ما را تحریم کردند بازگردند و اشتغال و تولیدی که در صنعت لوازم خانگی ایجاد شده از بین برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا غزنوی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: آمار‌های ۴ ماهه وزارت صمت نشان می‌دهد که تولید یخچال فریزر ۱۵ درصد و لباسشویی ۷۰ درصد و تلویزیون ۶۱ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: نکته مهم این است که افزایش تولید با کاهش واردات قطعات و مواد اولیه خارجی رخ داده است و خودمان مواد اولیه و قطعات تولید کرده ایم یعنی عمق ساخت داخل بالاتر رفته است و الان خیلی از قطعه سازان سرشان آنقدر شلوغ شده که سفارش جدید نمی‌گیرند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این که به لحاظ کیفیت ما در دنیا حرف برای گفتن داریم گفت: یکی از تولیدکنندگان ما که در نمایشگاه چین شرکت کرده بود گفت ۹۰ کشور متقاضی کالای ما بودند، اما فعلا بازار داخلی در اولویت است و تولیدکننده باید نیاز داخلی را تامین کند.

غزنوی گفت: در شش ماهه اول سال ۱ میلیون و ۹۵ هزار دستگاه لباسشویی، یخچال و تلویزیون تولید کرده ایم که در شش ماهه دوم با افزایش تولید و با احتساب اجاق گاز می‌توانیم تولیداتمان را تا ۳ و ۴ میلیون دستگاه افزایش دهیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با یادآوری لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی نگران موقعی هستند که شرایط عادی و تحریم‌ها رفع شود و باز برند‌های خارجی بازگردند و اشتغال و تولیدی که در صنعت لوازم خانگی ایجاد شده از بین برود از این جهت لازم است وزرات صمت لایحه‌ای تهیه و پیشنهاد دهد تا مجلس تصویب کند و مانع از بازگشت برند‌های خارجی لوازم خانگی شوند که ایران را تحریم کردند و رفتند.

کیوان گردان مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت نیز درباره تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی توضیح داد: منظور ما تولید همه انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ است و برنامه ۳۰ درصدی تعریف شده که با اجرای آن تولید لوازم خانگی به ۱۲ میلیون دستگاه خواهد رسید و لوازم خانگی بزرگ مثل یخچال و فریزر و تلویزیون و لوازم خانگی کوچک مثل چرخ گوشت و آبمیوه گیری و ... مشمول این عدد می‌شود.

گردان با اشاره به رشد ۶۰۰ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور گفت: میانگین در ۵ ماهه نخست سال ۳۷ درصد رشد تولید داشته ایم و برنامه ریزی کرده ایم که ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دستگاه تلویزیون، ۱ میلیون ۸۵۰ هزار دستگاه فریزر، ۱ میلیون ۱۰۰ هزار لباسشویی، و  ۱ میلیون ۱۵۰ هزار کولر تا پایان سال تولید کنیم.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت با اشاره به این که برند‌های خارجی لوازم خانگی هیچ گونه سرمایه گذاری در کشور نداشتند گفت: در فروردین ۹۸ با برند‌های خارجی که می‌خواستند از کشور خارج شوند اتمام حجت کردیم که دیگر نمی‌توانند به ایران بازگردند و ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مصوبه هیئت وزیران است و با تغییر شخص من یا دیگری تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تولیدکنندگان لوازم خانگی برند های خارجی ۱ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی

شعبان سعید وزیر توسعه صنایع و تجارت تانزانیا در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمودآباد قم گفت: برای من خیلی جالب بود که مجموعه‌ای با چنین ظرفیت توانسته محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی را به صورت وسیع تولید کند.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه توانسته به دانش فنی تولید لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا دست یابد ما بسیار علاقمندیم از تجارب و این توانمندی‌ها در کشورمان استفاده کنیم.

وزیر توسعه صنایع و تجارت تآنزانیا نیاز کشور‌های آفریقایی را به این گونه محصولات بسیار زیاد دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم روابط تجاری و اقتصادی را با تولید کنندگان ایرانی افزایش دهیم.

او افزود: به طور ویژه محصولات این شرکت مورد توجه ما قرار گرفته و ما از مدیران این کارخانه خواسته‌ایم که در تانزانیا حضوری فعال داشته باشند تا محصولات ایرانی بیش از پیش در بازار‌های آفریقایی وارد شود.

قائم مقام این واحد صنعتی هم گفت: به برکت نظام اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی پیش روی تولید کنند ایرانی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که سالانه یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را به کشور‌های آفریقایی صادر کنیم.

اسحاقی یادآورشد: تانزانیا می‌تواند پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا باشد که در گام نخست صادرات محصول و در گام بعدی انتقال دانش فنی را انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد