Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@09:57:27 GMT

توالت فضایی و مخزن هوای فشرده به مدار زمین رفت

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۲۱۳۰

توالت فضایی و مخزن هوای فشرده به مدار زمین رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازآسوشیتدپرس، روز گذشته یک کپسول فضایی سیگنوس حامل توالت فضایی، دوربینی ۳۶۰ درجه برای پیاده روی فضایی، بذر تربچه برای کشت در فضا و مواد غذایی به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

شرکت نورتروپ گرومن این محموله ۳۶۰۰ کیلوگرمی از مقر کیپ کاناورال را به فضا پرتاب کرد. طبق تخمین ها کپسول حامل آن احتمالا روز دوشنبه به فضا می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این محموله علاوه بر آنچه گفته شد یک مخزن هوای فشرده نیز وجود دارد تا نشتی آزار دهنده ایستگاه فضایی بین المللی را برطرف کند.

همچنین مواد غذایی تازه زیادتری در این محموله وجود دارد. زیرا قرار است در ۳۱ اکتبر  اسپیس ایکس دومین عملیات ارسال فضانوردان از خاک آمریکا به مقصد ایستگاه فضایی را انجام دهد و در نتیجه تعداد خدمه حاضر در مدار زمین افزایش می یابد.

 این درحالی است که قرار بود کپسول مذکور نیمه شب چهارشنبه گذشته به فضا پرتاب شود اما عملیات به دلیل آب و هوای نامساعد چند دقیقه قبل از پرتاب لغو شد.

کد خبر 5038560 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی ایستگاه فضایی بین المللی فضانوردان ویروس کرونا تحقیقات علمی گوگل فناوری فضایی ایالات متحده امریکا واکسن کرونا شبکه اجتماعی تیک تاک شرکت دانش بنیان گوشی هوشمند فناوری نسل 5 معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خودروی برقی هوش مصنوعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان

عیسی زارع پور٬ وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران به مناسب روز معلم گفت: معلمانی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند تا سقف ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند. بسته به شکل اتوماتیک فعال می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: امیدواریم امسال فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار را به اتمام برسانیم.

زارع پور افزود:  امیدوار هستیم که در سال جاری فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار را به اتمام برسانیم و پرتاب اول را تا پایان سال داشته باشیم. پایگاه پرتاب فضایی چابهار استراتژیک و راهبردی در صنعت فضایی کشور خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند