Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولو خراسان رضوی گفت: در حال حاضر صحبت بازگشایی ۳۰ تا ۵۰ درصدی ظرفیت استخرها و پارک‌های آبی مطرح است و پروتکل‌ها آماده شده و از طریق هیات پزشکی ورزشی به استانداری ارائه شده است.

مجید مشتاق‌عشق در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازگشایی استخرها و پارک‌های آبی مشهد اظهار کرد: مدت زیادی است که پیگیر بازگشایی استخرها و پارک‌های آبی استان و مشهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام نیروهای کار استخرها در وضعیت بدی قرار دارند. به همراه نماینده‌های مجموعه‌های آبی و استخرها که ضرر و زیان میلیاردی دیده‌اند با مدیر کل‌ ورزش‌وجوانان خراسان رضوی نیز چندین نشست داشته‌ایم.

وی افزود: مشهد پایگاه ملی قهرمانی شنای شرق کشور است، حدود ۱۷ ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف داریم که در مسابقات مختلف از جمله المپیک می توانند افتخارآفرین باشند و سهمیه بگیرند. وظیفه داریم که تمام این‌ سرمایه‌ها را حفظ کنیم. در حال حاضر برای ملی‌پوشان خراسانی فقط برنامه‌های آمادگی جسمانی داریم، اما اصلی‌ترین تمرین شناگران در آب است. تاکنون هیچ یک از ورزشکاران استان در آب تمرین نداشته‌اند. آب استخرها را خالی کرده‌اند که مبادا مشکل و سوتفاهمی به وجود بیاید.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولو خراسان رضوی در خصوص زمان بازگشایی استخرها و پارک‌های آبی خاطرنشان کرد: مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش با نماینده‌های ما جلسه‌ای داشته‌ و در این موضوع حامی ما بوده است، به طور جد پیگیر بازگشایی استخرها هستیم. همچنین منتظر وضعیت کرونا در خراسان رضوی و مشهد هستیم. گنجایش یک استخر ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر است، اما در نظر داریم ۳۰ تا ۵۰ نفر با پروتکل‌های بهداشتی در یک استخر قرار گرفته و به تمرینات خود بپردازند. اصلا به بعد تفریحی این قضیه نگاه نمی‌کنیم و فقط نگران وضعیت ملی‌پوشان و ورزشکاران استان هستیم، اما سایر استخرها به دنبال بهره‌برداری تفریحی و آب درمانی هستند که با پروتکل‌های مشخص شده می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مشتاق گفت: در هیچ جای دنیا موضوع گسترش این ویروس در آب استخرها مطرح نبوده است. در سایر کشورها استخرها بازگشایی شده است. آب استخر اجازه نمی‌دهد ویروسی در آن زنده بماند. این که در آب فوت می‌کنند و هوا به داخل آن می‌رود حساب شده نیست. شیوع ویروس در استخرها بیشتر پیرامون زمان تعویض لباس‌ها و استفاده از دوش‌ها مطرح است. خوشبختانه دستگاه‌هایی در ابعاد مختلف در کشور احداث شده که هوا را تصفیه می‌کند و اجازه زنده ماندن ویروسی در هوا را نمی‌دهد. هزینه زیادی هم ندارد و می‌توان به راحتی تهیه کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر صحبت بازگشایی ۳۰ تا ۵۰ درصدی ظرفیت استخرها و پارک‌های آبی است. پروتکل‌ها آماده شده و از طریق هیات پزشکی ورزشی به استانداری ارائه شده است. چنانچه استانداری با دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به توافق برسد، می‌توان بازگشایی بخشی از ظرفیت استخرها را استارت زد، اما با وجود آغاز فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزای فصلی، کماکان خبری در خصوص بازگشایی استخرها منتشر نشده است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولو خراسان رضوی تصریح کرد: این رشته در حال نابود شدن است. بسیاری از استعدادهای این رشته به قایقرانی و ورزش‌های توپی رو آورده‌اند. چطور تمام فعالیت تمام رشته‌های ورزشی بلامانع است، اما فعالیت شناگران کماکان باید تعطیل باشد؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی استخرها و پارک های آبی بازگشایی استخرها خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری اظهار کرد: بارش‌ها بیشتر به صورت رگبار باران، همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد نیز احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه همراه با آبگرفتگی و ایجاد روان آب پیش‌بینی است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین حجم بارش‌ها برای عصر امروز(جمعه) و به ویژه در نیمه جنوبی و همچنین فردا(شنبه) در نیمه غربی و شمالی استان رخ خواهد داد که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد.

وی گفت: با فعالیت این سامانه شاهد افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود که منجر به وزش باد لحظه‌ای در برخی نقاط همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت خواهد شد.

غیوری با اشاره به کاهش دمای روزانه در خراسان رضوی افزود: روند افزایشی دما از فردا در مناطق مختلف استان آغاز می شود و تا روز سه شنبه هفته آینده ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: اکنون در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی مه رقیق گزارش شده است، برای روز دوشنبه هفته آینده جّو به نسبت پایداری در استان حاکم است.

به گفته وی، اما از عصر روز سه‌شنبه تا پایان هفته آینده سامانه بارشی دیگری همراه با رگبار باران و وزش باد شدید استان خراسان رضوی را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

غیوری افزود: فریمان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس و سرخس با ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در شبانه‌روز گذشته بوده‌اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد و این در حالی است که بیشترین میزان بارش نیز در بجستان با ۱۰ میلیمتر به ثبت رسید و از ایستگاه فرودگاهی مشهد نیز بارش به میزان ۳۰۶ میلیمتر گزارش شد.

وی افزود: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی دمای هوای امروز مشهد در سردترین ساعات به ۱۳ و در گرمترین ساعات به ۱۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است
  • باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد